Ford Focus 1,6 Ti-VCT Ghia kombi
címkék:
Focus kombinkat a Ford új fejlesztésű benzinmotorja hajtotta, amely kitűnő szerkezet, azonban a családi autó más tulajdonságaival is meggyőzött minket. A friss formaterv mellé új műszerfal-kialakítást, kiváló minőségérzetet, hiánytalan felszereltséget és kiváló vezethetőséget is kaptunk.
A Focus négy új modellváltozata sokak szerint kevésbé izgalmas, mint a 4 millió példányban eladott, 1998-ban bemutatott, forradalminak számító Focus-család. Nos igen, a tervezők kesztyűs kézzel bántak a bevált, szeretett formákkal, és pusztán csak finomítottak, tisztítottak a külsőn. Az új Focus tehát alapvetően megőrizte elődje szellemét; a három- és ötajtós továbbra is kupészerű profilú, a kombi pedig funkcionális, ám lendületes vonalú autó. A Focus hosszabb és szélesebb elődjénél, tengelytávja 25 mm-t, nyomtávja pedig 40 mm-t hízott, de a széles és alacsony frontrésznek, az előbbre helyezett és meredekebbre állított szélvédőnek, valamint az éles tetőoszlopoknak köszönhetően áramvonalasabb és dinamikusabb elődjénél. A kombit is jellemzik a feszes vonalak, a Focus C-MAX-szal azonos “elvágott ellipszis” alakú – ezúttal krómkeretes – hűtőrács, fényszórópár és légbeömlő, valamint a markáns, kidomborodó kerékívek.
A kombi 13 centiméterrel hosszabb a három- és ötajtósnál; a négy modellváltozat közül ez kínálja a legtágasabb belső teret. A konkurensekkel összevetve a fejtér és a válltér nagyvonalú a Focus-ban, a lábtér ellenben csak átlagos méretű. Igaz az is, hogy az elődnél kisebb, 482 literes a csomagtartó, viszont a hátsó kerékdobok csak minimális mértékben lógnak be a térbe, emellett négy rögzítőfül és csomagháló segít a rendezkedésben. Még 12V-os csatlakozót is találunk itt. A Focus kombi célszerűségével példát mutat: a poggyásztér az ülések síkba hajtásával pillanatok alatt a háromszorosára növelhető, a kisebb holmikat pedig számos ötletes tárolórekesz és üreg várja. Ez eddig rendben is van, hiszen egy kombi legfőbb erényei a praktikum és a funkcionalitás. Az új Focus azonban nagyon jó minőségével, példás összeszerelésével és korrekt anyagválasztásával is meggyőz, ráadásul mindegyik kezelőszerv ott van és úgy működik, ahogy elvárnánk. Remek az üléshelyzet is, az ízlésesen kárpitozott székek pazarok, nagyon hosszú ülőlappal és széles támlával rendelkeznek, így hosszú úton sem fárad el bennük az ember. Új stílusú a műszerfal. A középkonzolt a 6 CD-s Sony rádió uralja, amely bal kézzel, a kormány mögül is vezérelhető, hangja pedig a sorozatgyártású autókban az egyik legszebb.
Kíváncsiak voltunk az új fejlesztésű, szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű 1,6 literes új benzinmotorra, hogyan boldogul a Focus kombi termetes karosszériájával. Nos, ha pörgetjük, jól megbirkózik a feladattal és egészen jó gyorsít, némileg magasabb üzemanyag-fogyasztás mellett. Máskülönben az erőforrás alacsony fordulatszámon sem erőtlen, járása pedig kultúrált. A jó vezethetőség kezdettől fogva egyike volt a Focus erényeinek, így a tervezők erre is plusz figyelmet fordítottak. Mindenekelőtt komfortosabb és csendesebb lett az utazás: kevésbé szűrődik be a külvilág zaja, a gondosan hangolt felfüggesztés pedig még jobban lesimítja az úthibákat. Örömöt okoz az ötgangos manuális váltó, a hatásos fékrendszer, valamint a pontos kormányzás is. A Focus élvezettel terelgethető a kanyarokban, határhelyzetben hajlamos kitolni az elejét, de azonnal visszatéríthető a megadott ívre.
A Ford bestsellere, a Focus megújult, tökéletesített formában áll a vásárlók elé. Továbbra is valós értéket nyújt 4,66 millió forintos vételárért cserébe. Az új motorral is jó ajánlat, de rengeteg további változat is rendelkezésre áll.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, kettős független változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1596 cm3, 85 kW/115 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 155 Nm 4150/percnél.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör 10,4 méter (ívbelső). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, EBA. Elöl MacPherson független felfüggesztés alsó háromszög-lengőkarokkal, hátul többlengőkaros Control Blade felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4472 mm, szélesség 1840 mm, magasság 1501 mm (tetősínnel), tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 482/1525 liter. Saját tömeg 1321 kg, megengedett össztömeg 1825 kg. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 190 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11 mp, fogyasztás 8,7/5,1/6,4 liter, tesztfogyasztás 9,1 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (1,6 Ti-VCT Ghia kombi): 4 660 000 forint.
Alapfelszereltség: PATS indításgátló, központi zár, 6 légzsák, manuális légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, elektromos ablakok, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan sötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, tempomat, CD-rádió 6 hangszóróval és távirányítóval, bőr sebváltógomb, első-hátsó kartámasz, csomagtérroló és -háló, ködfényszóró, 16″ könnyűfém keréktárcsa, tetősínek.
Extrák (bruttó, forint): IVD menetstabilizáló 160 000, xenon lámpa 250 000, adaptív kanyarfény 120 000, önszabályzó hátsó felfüggesztés 100 000, Bluetooth telefon előkészítés 215 000, hátsó szórakoztató rendszer (DVD) 460 000, kétzónás automata klíma 80 000, tolatóradar 60 000, levehető vonóhorog 180 000, bőr csomag 435 000, napfény csomag 150 000.
Garancia: 3 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.
Forrás: Ford Motor Hungária Kft.
Megjelent a Piac és Profit üzleti magazin 2005 júniusi számában.
Kapcsolódó cikkek:
Két új Ford Focus változat Genfben
- Jelleg
- alsó-középkategóriás kombi
- Motor
- 1596 cm3
- soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, kettős független változó szelepvezérléses benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
- Teljesítmény, nyomaték
- 64 kW (85 LE) @ 6000 RPM
- 155 Nm @ 4150 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4472 mm
- Szélesség: 1840 mm
- Magasság: 1501 mm
- Tengelytáv: 2640 mm
- Csomagtér: 482-1525 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 190 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 11 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
8 / 5 / 6 l/100 km - Tesztfogyasztás: 9 l/100 km
- Árak
- Alapár: 4660000 Ft
- Tesztautó ára: 0 Ft