/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ford S-MAX 2,0 TDCI Titanium: Határsértő

2006. október 05. 01:10   |   Autoblog
címkék:  

Tavaly egyszerre mutatkozott be az új Galaxy és kisebb testvérmodellje, az S-MAX. Utóbbit teszteltük.


A nagy egyterű szegmensben versenyez az új, már a “kinetikus dizájn” filozófia szerint épült Ford Galaxy, ami sportos kezelhetőségével és személyautós vezethetőségével tűnik ki a többi közül. A Galaxy-nál 69 mm-rel alacsonyabb és 52 mm-rel rövidebb S-MAX azonban nála is agilisabb. Miközben szintén praktikus egyterű, a hangsúly még inkább sportos karakterén van, amit jól mutat, hogy akár 220 lóerős turbómotorral is megvásárolható. A Ford új formanyelve segítségével képes volt felrázni az egyterű kategóriát is: az S-MAX nagyon jól néz ki, minduntalan magára vonja a figyelmet. Megfigyelhető a motorházig ívelő lendületes tetővonal, a határozott kerékívek és a hátul felcsapó ablakvonal. Nem mindennapi az erősen lejtő motorháztető, a fényszórók kiképzése, a magasan beépített ködfényszóró, valamint a felfordított trapéz alakú alsó hűtőnyílás sem. Egyterűn szokatlan látványelem a “kopoltyú”, de az S-MAX-nak ez is jól áll. A tesztautó ezen kívül a fehér szőlő fantázianevű tetszetős metálfényezést kapta.


Aki szereti a nagy autókat, értékelni fogja az S-MAX-ot. Az utastér 127 mm-rel hosszabb, mint az ugyancsak tágas régi Ford Galaxyban, emellett szélesebb is. A második sorban hárman egymás mellett viszonylag kényelmesen elférnek, ami nagy szó. A fejtér is nagy, holott az autó 83 mm-rel alacsonyabb az eredeti Galaxynál. A lábtér pedig egyenesen meghökkentő méretű, ami részint a sínen tolható második üléssornak köszönhető. A három ülés egymástól függetlenül is állítható, még a támlájuk is, így egyáltalán nem kényelmetlen itt ülni, még a magas termetűeknek sem. Öt üléssel a csomagtér bődületes méretű, tetőig pakolva több mint 1 köbméteres (a roló alatti térfogatot nem tudjuk, de körülbelül 600 liter lehet), ha pedig csak két ülésre van szükség, ennek a dupláját kapjuk. Az S-MAX-ot mégis érdemes 7 üléssel megvásárolni, ugyanis ötüléses konfigurációban, mint amilyen a tesztautó is volt, a második üléssort nem lehet síkba hozni a csomagtartó padlójával, 10 centiméteres különbség mutatkozik. Vajon miért? 5+2 konfigurációban, a harmadik üléssor székeit lehajtva viszont létrejön az áhított, 2 méter hosszú sík felület.


Az S-MAX ezek után is rászolgál a sportos egyterű elnevezésre. Kormányzása, felfüggesztése, és számos paraméterét tekintve motorja is mércének számít a kategóriában. A kormány rásegítése pont jó, megfelelő visszajelzést kapunk az útról, a futómű pedig nagyszerű. Kanyarban is nagyon stabil, kiegyensúlyozott az S-MAX, a vártnál kevésbé billen, utána pedig azonnal visszaáll függőlegesbe. Szűk fordulóban alig tolja kifelé az elejét, kerekei nem pattognak el, jól tapadnak az aszfalthoz. A legjobb pedig az, hogy emellett az S-MAX rugózása nagyon kellemes, ami különösen városban értékelhető. Nagy tömege és jelentős karosszériamérete ellenére tehát kiadósat, élvezeteset lehet autózni az S-MAX-szal, sokszor meglepetést okozva az autóstársaknak.

A 143 lóerős dízelmotor hihetetlenül kultúráltan és csendesen ketyeg, 1000-es fordulatszám körüli nyomatéka pedig érzékelhetőbb, mint a többi hasonló teljesítményű, konkurens motoré. Erős és jól gyorsítja a nehéz autót, rugalmassága pedig egészen kiváló: 100 km/óránál nem kell visszakapcsolni, hogy előzhessünk, és még 140 km/órától is elrugaszkodik az autó. 196 km/óra a végsebesség, s ezt tudja is. Az S-MAX-szal könnyedén tarható a 160-170 km/órás sebesség, miközben körülöttünk síri csend uralkodik – a dupla szigetelés ajándéka. A motortér felöl sem érkezik dízeles kerregés vagy vibrálás. Ehhez adódik a hibátlan hatfokozatú váltó, ami szinte pöccintésre beugrik a fokozatokba. Az S-MAX vezetése tehát stresszmentes, de biztosan lennének néhányan, akik automataváltót is el tudnának még képzelni hozzá.


Az S-MAX egyedi ajánlatot képvisel az egyterű szegmensben. Jól néz ki, nagy, gyors, csendes, takarékos és biztonságos, elég csak a kategória legjobb felnőttutas-védelmét említeni. A 143 lóerős TDCI motorral és a legmagasabb Titanium felszereltséggel 8 080 000 forintba kerül, részecskeszűrőt is lehet kérni hozzá, plusz 200 ezer forintért. 125 lóerős 1,8 literes dízelmotorral is kapható, Trend felszereltséggel 7 430 000 forintért. A 143 lovas Trend verzió 7,7 millióért vihető haza. Érdekes, hogy a 130 lóerős 2,0 TDCI változat csak az alap Ambiente felszereltséggel párosítható. Ára 7 405 000 forint.

Sajnos a Titanium felszereltség korántsem teljes, kimaradtak belőle például olyan fontos tételek, mint a menetstabilizáló rendszer (155 000 Ft), az első/hátsó tolatóradar (128 000 Ft), valamint a tempomat (85 000 Ft). Természetesen még számtalan egyéb extra rendelhető a fűthető/hűthető ülésektől kezdve a panorámatetőn át a hátsó DVD-s szórakoztató rendszerig (a 3. üléssor 240 ezer forintba kerül), így a végösszeg könnyen átlépheti a 10 milliót.  

Tesztadatok
  • Jelleg
  • nagy egyterű
  • Motor
  • 1997 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common rail közvetlen befecskendezéses dízelmotor VTG turbótöltővel
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 79 kW (105 LE) @ 4000 RPM
  • 340 Nm @ 2000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4768 mm
  • Szélesség: 1884 mm
  • Magasság: 1610 mm
  • Tengelytáv: 2850 mm
  • Csomagtér: 1051/2000 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 196 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    8 / 5 / 6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 8080000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!