Kipróbáltuk az új Ford C-MAX egyterűket
Dél-Franciaországban próbáltuk ki a Ford legújabb autóit, a C-MAX és Grand C-MAX egyterűket. Ez az első két modell, amely a Kék Ovál globális C-kategóriás, azaz kompakt padlólemezére épül. Ez adja például a jövőre megjelenő új Focus alapját is. A C-MAX és a Grand C-MAX két különböző célcsoportot szólít meg, előbbi sportosabb kinézetű és ötszemélyes, utóbbi hétszemélyes és két tolóajtóval rendelkezik. Mindkét típus melegen ajánlható az új 1,6 literes EcoBoost benzinmotorral.
Magyarországon az új Ford C-MAX háromféle felszereltséggel (Ambiente, Trend és Titanium) vásárolható meg. A legolcsóbb változat a rövid C-MAX 1,6-os, 105 lovas benzinmotorral, ami 4 999 000 forintba kerül. A 95 lóerős, 1,6 literes TDCi C-MAX-ért, hatos kézi váltóval 5 575 000 forintot kell fizetni. A Trend felszereltség 250 ezer forintos felárat és újabb erőforrásokat jelent, mint például az 1,6-os, 125 lóerős benzines, a 150 lovas EcoBoost és a 115 lovas 1,6-os TDCi. A C-MAX EcoBoost 5 945 000 forintért lehet a miénk. Az erősebbik 1,6-os dízelért 5 895 000 forintot kérnek. A Titanium kivitelek jelentősen drágábbak a többi változatnál: az 1,6 VCT 125 LE ára 5 935 000, a 1,6 SCTi EcoBoost-é 6 435 000, míg a 115 lovas 1,6 TDCI-jé 6 385 000 forint. A Grand, tehát a 14 centiméterrel hosszabb karosszéria felára 300 ezer forint. A harmadik sori ülésekért 180 ezer forintot számít fel a Ford.