/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Maserati Quattroporte: Herceg sportcipőben

2005. május 06. 09:20   |   Autoblog
címkék:  

A Maserati Quattroportét nehéz bármilyen más autóhoz hasonlítani. Egy luxuslimuzin és egy sportautó szívszorító kettőse, az olasz autóépítés remekműve.


A Maserati Quattroporte a különcök autója, már pusztán hihetetlenül méltóságteljes megjelenése miatt is. A több mint öt méter hosszú és majdnem 2 méter széles, fenséges karosszéria kirí az utcaképből, mellette minden más autó jelentéktelennek tűnik. A hatodik kiadású Quattroporte személyében az “olasz zászlóshajó” született újjá, amely elképesztően elegáns, ugyanakkor agresszíven sportos. A Quattroporte (olaszul négyajtóst jelent) lágy, “folyékony” vonalait itt-ott élek törik meg, amelyek feszültséget keltenek, a magasan húzódó vállvonal pedig robosztusságot sugall. A kivételesen hosszú motorháztető némiképp hátra tolja az utasteret, azonban a 3 méteres tengelytáv kiegyensúlyozza az autó arányait. A Quattroportét rövid első túlnyúlás és hátrafelé magasodó építésmód jellemzi, no meg azok a részletek, amelyek csakis egy Maseratin találhatók meg. Ilyen a háromágú szigonnyal felvértezett krómozott hűtőrács, a háromszög-alakú, terebélyes C-oszlop, amely szintén viseli a megkülönböztető márkajelzést, valamint az oldalanként három darab négyszögletes apró légbeömlő-nyílás, amely utalás az 40-es évek végén megjelent A6-os széria modelljeire. A 0.35-ös alaktényezőjű hullámos karosszériát megkoronázzák az exkluzív kialakítású hátsó lámpatestek, valamint a négy ovális kipufogóvég.      


A Pininfarina által tervezett autó exkluzivitását az adja, hogy az olasz érzékiséget és mérnöki tudást nagyméretű, luxuskivitelű utastérrel házasítja. A legfinomabb minőségű anyagok és a legprecízebb, szerető kidolgozás alapkövetelmény egy ilyen nemes limuzinnál, ám a Quattroporte még ennél is egy kicsivel többet nyújt. Először is 15-féle külső fényezés és 10 különböző árnyalatú bőrkárpitozás közül lehet választani, ám a műszerfal (10 árnyalat), a kormány (10 árnyalat), a varrások (13 szín), a tetőkárpit (3 variáció) és a szőnyegek (4 verzió) színe is megválasztható, teljes személyre szabási lehetőséget kínálva. Mindamellett háromféle faberakás (rózsafa, vadrózsafa és mahagóni), valamint speciális titánium-ezüst hangulat áll rendelkezésre. A végeredmény pedig még vonzóbbá tehető titánium féknyergekkel és ezüst vagy tükörpolírozású 19 colos felnikkel.

A Quattroportéban utazni és vezetni is életre szóló élmény. A több mint két méter hosszú utastér jobb hátsó ülésén helyet foglalva világhírességnek érezheti magát az ember, mikor gombnyomással előre csúsztatja a jobb első fotelt, hogy sajátját kényelmesen lefektethesse. A fűthető és szellőztethető, masszázsfunkcióval kiegészített ülőalkalmatosságok ráadásul felveszik testünk kontúrjait, akárcsak az elsők. A Quattroportéban azonban nemcsak az ülések bizsergetik az ember hátát, hanem az a hangorgia is, amely a motortér felől és a kipufogók irányából szűrődik be az utastérbe. A Ferraritól származó V8-as erőforrás az alapjárati brummogástól kezdve a középtartományi vészjósló gurgulázáson át a piros mező közeli versenyautós sivításig mindenféle hangszínt tud produkálni – minél jobban tapossuk a gázpedált, annál lelkesebben. Lehúzott ablakokkal egy-egy padlógázas gyorsítás egy életre elraktározódik a bent ülők és a járókelők emlékezetében. A Quattroportéban egyébként ugyanazt a hatsebességes, elektrohidraulikus váltószerkezet találjuk meg, mint a márka többi modelljében. Az alaphelyzetben ráérősen kapcsolgató szerkezet a kormány mögötti fülekkel bármikor felülbírálható.

Ami a Maserati Quattroportéban mégis a legelképesztőbb dolog a tesztelő szemében az, hogy érezni benne a Maserati 90 éves sportkocsi-gyártási múltját. Ez a hatalmas, utasokkal együtt 2,3 tonnás jármű szakrális nyugalommal falja a kilométereket, sportautókban alkalmazott futóműve révén borzasztó stabilan áll a lábán, masszív és megingathatatlan. Kedvelt utazósebessége a 180-190 km/óra, de ha kell, gondolkodás nélkül felér 275-ig, miközben fikarcnyi bizonytalanságot sem mutat. Nem véletlen, hiszen az első tengelyvonal mögé helyezett 183 kg-os motor, a hajtást hátra vivő merev acél tengely, továbbá a hátul található dupla kuplung, váltó és kettős önzárású Thorsen differenciálmű (transaxle hajtás) tökéletes súlyelosztást garantálnak. S még valamit, ami a Quattroportét elhatárolja a többi luxuslimuzintól, hogy Sport módban a karosszéria minden pontján érezzük a hatalmas tolóerőt.

A Maserati Quattroporte tökéletesen megtestesíti az “olasz zászlóshajót”. Csodálatosan szép karosszériája és fényűző utastere van, miközben vérbeli sportautóként is képes viselkedni. Ezt az autót meg kell érteni, hogy birtokolhassuk.

Műszaki adatok

Jelleg: felsőkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria alumínium elemekkel. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Hatfokozatú DuoSelect félautomata váltó.  
Hajtómű: nyolchengeres V benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 4244 cm3, 294 kW/400 LE 7000/percnél. Max. nyomaték 451 Nm 4500/percnél.
Sebességfüggő szervokormány, ABS, EBD, ASR, MSP stabilizáló rendszer. Elöl-hátul belső hűtésű perforált Brembo féktárcsák, elöl négydugattyús, hátul kétdugattyús féknyergekkel. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros független felfüggesztés, Skyhook adaptív lengéscsillapítás.
Méretek, súlyok: hosszúság 5052 mm, szélesség 1895 mm, magasság 1438 mm, tengelytáv 3064 mm. Saját tömeg 1930 kg. Kerékméret elöl 8,5J x 18, hátul 10,5J x 18, gumiméret elöl 245/45 ZR 18, hátul 285/40 ZR 18. Üzemanyag 90 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 275 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 5,2 mp, fogyasztás 27,9/13,6/18,9 liter, tesztfogyasztás 22,1 liter.  

Gazdasági adatok

Alapár: 29 069 000 forint (árfolyamfüggő).
Alapfelszereltség: riasztó, 6 légzsák, első és hátsó elektromos ablakok, elektromosan állítható ülések vezetőoldalon memóriával, hátulról elektromosan állítható utasoldali ülés, elektromosan állítható multifunkcionális kormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, automata kétzónás klíma, tempomat, bőrbelső, fény és esőszenzor, elektromos napfényroló a hátsó ablakon, hűtött rekesz az első kartámaszban, rózsafa belső borítás, rétegelt üvegezés, hi-end Bose hangrendszer, Bosch-Blaupunkt multimédiás rendszer, Bi-Xenon fényszórók, ködfényszóró, 18″ könnyűfém felnik, Hill Holder hegytartó elektronika.    
Extrák (nettó, euro): vörös vagy ezüst féknyereg 480, elektromos napfénytető 1500, első és hátsó parkoló szenzor 600, hátsó szórakoztató rendszer (7″ LCD, DVD, TV, AUX) 6200, természetes bőr borítás 5200, hátsó klíma szabályzás 990, kényelmi csomag az első/hátsó ülésekhez (fűtés, szellőztetés, masszázs) 3760/4350, 5 darabos bőr táska szett 3230, sport csomag 3650.  

Forrás: SPQR Warm Up Kft.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • felsőkategóriás limuzin
  • Motor
  • 4244 cm3
  • nyolchengeres, V elrendezésű benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 220 kW (294 LE) @ 7000 RPM
  • 451 Nm @ 4500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 5052 mm
  • Szélesség: 1895 mm
  • Magasság: 1438 mm
  • Tengelytáv: 3064 mm
  • Csomagtér: liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 275 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    27 / 13 / 18 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 22 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 29069000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá
Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!