/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mazda B2500 4×4 TD

2002. február 19. 23:58   |   Autoblog
címkék:  

Ami divatos, az nem feltétlenül praktikus is. Az eredetileg erdőre-mezőre szánt, platós teherautót a ködfényszórók, csillogó acélrácsok, könnyűfém kerekek brutális macsóautóvá teszik. A kiálló küszöbök miatt azonban terepen hamar fennakad, és a széles gumik sem igazán oda, hanem inkább aszfaltra valók. Tesztautónk sima úton is fokozott figyelmet követelt a vezetőtől, mert széles kerekeit útfelület-hosszbordái nagyon […]

Ami divatos, az nem feltétlenül praktikus is. Az eredetileg erdőre-mezőre szánt, platós teherautót a ködfényszórók, csillogó acélrácsok, könnyűfém kerekek brutális macsóautóvá teszik. A kiálló küszöbök miatt azonban terepen hamar fennakad, és a széles gumik sem igazán oda, hanem inkább aszfaltra valók. Tesztautónk sima úton is fokozott figyelmet követelt a vezetőtől, mert széles kerekeit útfelület-hosszbordái nagyon eltérítették haladási irányuktól, ezért rendszeres kormánykorrekciókat kívánt. A kritikai észrevételeket zárva, a kocsi a hátsó merev tengely és a laprugós felfüggesztés okán üres állapotban ráz, a fordulókör teherautósan nagy.

Vannak persze ezeknek az autóknak előnyeik is, amelyeket a B2500 kellőképpen érvényre juttat. A jármű azt a benyomást kelti, hogy elpusztíthatatlanul masszív, az ember védettnek érzi magát benne, s nem lebecsülendő terepjáró képessége télen-nyáron megnyugtató tudat.

Váltója pontosan kapcsolható, dízelmotorja nyomatékos. A gép 2000 fordulat/perctől dinamikusan mozgatja az üresen is több mint másfél tonnás B2500-ast, sajnos, a fordulatszám növelésével nemcsak ereje, hanem a hangja is megjön. A könnyen működő kezelőszerveknek a vezető örül, a gazdag alapfelszereltségnek és a sok rakodóhelynek az utasok is. Az ő komfortjukat még javítja, hogy az első üléseknél magasabban elhelyezett hátsó ülőlapról nagyon jó a kilátás.

Az acélplatón elhelyezett rakomány rögzítését fülek segítik. A nyitott platóra szinte bármi felpakolható a fél disznótól a betonkeverőig, a kiegészítő műanyag tető felszerelésével pedig a személyautókénál jóval nagyobb, csukott csomagtartó nyerhető. Akinek ennyi sem elég, kihasználhatja a jármű nem lebecsülendő utánfutó-vontató képességét.

Ács Tibor

Műszaki adatok
• Jelleg: pick-up. Négyajtós karosszéria, öt üléssel, különálló platóval. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás, kapcsolható összkerékhajtás, elektromosan kapcsolható szabadonfutó.
• Hajtómű: négyhengeres, soros dízelmotor. Turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtő. Hengerenként két szívó- és egy kipufogószelep. 2500 cm3. 80 kW/109 LE 3500/min-nál. 266 Nm 2000/min-nál. Akkumulátor 12 V 80 Ah. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
• Golyópályás szervokormány, fordulókör átmérője: 13,5 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. Létraalvázra épített acélkarosszéria. Elöl dupla, háromszög lengőkaros felfüggesztés, tekercsrugó, lengéscsillapító, stabilizátor, hátul merevtengely, laprugó, lengéscsillapító. Kerékméret 6 J x 16. Gumiméret 205 R 16 C. Üzemanyag 70 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 5020 mm, szélesség 1695 mm, magasság 1750 mm, tengelytáv 3000 mm, szabad magasság (terhelve) 205 mm. Raktérhosszúság 1530 mm, -szélesség 1535 mm, -magasság 405 mm, -felület 2,35 m, rakodóperem magassága 805 mm. Menetkész tömeg 1710 kg, teherbírás 1115 kg, megengedett össztömeg 2825 kg, maximum vontatható tömeg ráfutófékkel/fék nélkül 2200/500 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 145 km/h, gyorsulás 0—100 km/h 25,6 s, fogyasztás (5. fokozatban) állandó 60 km/h-nál 6,3 liter/100 km, állandó 100 km/h-nál 10,5 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,9 liter/100 km.

Gazdasági adatok
• Alapár (Mazda B2500 4×4 TD): 3 790 000 forint + áfa.
• Alapfelszereltség: vezető- és utasoldali légzsák, állítható magasságú első fejtámlák, oldalvédelem, állítható magasságú szervokormány, színezett üvegek, fűthető hátsó ablak, elöl-hátul elektromos működtetésű ablakok, elektromosan állítható visszapillantó tükrök, hátsó ködlámpa, fordulatszámmérő, rádió-előkészítés, fényezett lökhárító, központi zár, indításgátló.
• Extrák (nettó árak): klímaberendezés 310 000 forint, metálfényezés 63 200 forint, acél gallytörőrács 245 738 forint, kartervédő rács 65 000 forint, acélküszöb (1 pár) 314 000 forint, bukócső 251 000 forint, alumínium platóhosszabbító csúszda 83 000 forint, távirányítású hátsó csörlő 280 000 forint.
• Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 3 év a fényezésre, 6 év az átrozsdásodásra.
• Szervizperiódus: 10 000 km.
• Szervizköltségek: 28 000 forint.
• Alkatrészkosár (nettó árak): fékbetét-garnitúra 34 765 forint, szélvédő 45 519 forint, első lökhárító (középső rész) 17 248 forint, hátsó lámpaegység 12 681 forint, külső tükör (elektromos mozgatású) 37 105 forint.
• Garnitúra gumiabroncs (4 db, bruttó ár): 145 052 forint (Uniroyal Max C50).
• Súlyadó (önsúly + raksúly fele, 1000 forint/év 100 kg-onként): 23 000 forint/év.
• Kötelező felelősségbiztosítás: 47 016 forint/év (A0 osztályban, 30 évnél idősebb budapesti tulajdonos esetén).
• Casco biztosítás: töréskár esetén 100 000 forintos önrésszel Budapesten 112 164 forint/év, töréskár esetén 200 000 forintos önrésszel Budapesten 94 680 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Mazda Motor Hungary

Megjelent a Piac és Profit magazin 2000. márciusi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • pick-up
  • Motor
  • 2500 cm3
  • soros, négy hengeres dízel üzemű motor, turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtő, hengerenként két szívó- és egy kipufogószelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 60 kW (80 LE) @ 3500 RPM
  • 266 Nm @ 2000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 5020 mm
  • Szélesség: 1695 mm
  • Magasság: 1750 mm
  • Tengelytáv: 3000 mm
  • Csomagtér: 2,35 m2 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 147 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 25 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    11 / 10 / 11 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 12 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 3790000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!