Megérkezett a Lancia Thema
Decembertől hazánkban is kapható a Lancia Thema, amely egyéni stílusával és fényűző utasterével itthon is sok hívet szerezhet magának. A prémium nagyautó kétféle kivitelben (Platinum és Executive) és kétféle Euro5-ös hathengeres motorral kapható, mind automata váltóval és hátsókerék-hajtással. A Thema vételára igazán korrekt, már 14 499 000 forinttól elvihető.
Az 5066 mm hosszú, 1488 mm magas, 1902 mm széles, 3052 mm tengelytávú új Lancia Thema a Chrysler 300-asra épül, Lancia öltözetben mégis teljesen új modellnek hat. Jellegzetes stílusával kitűnik a prémium nagyautók kategóriájából. A kategóriaelső színvonalat pedig azzal az eltéveszthetetlen fényűzéssel és komforttal társítja, amely mindig is megkülönböztette versenytársaitól a Lanciát. A belső tér különlegesen stílusos és kivételesen kényelmes, puha tapintású anyagokkal és olyan fényűző részletekkel, mint az opciós fűthető ülések Nappa bőrkárpittal, a Poltrona Frau bőrrel borított műszerfal, vagy a valódi fabetétek a műszerfalon, az ajtópaneleken és a kormánykeréken (kéttónusú bőrből az Executive változatban).
A városban és hosszú utakon egyaránt kiváló fogyasztásra hangolt új Lancia Thema kétféle kivitelben (Platinum és Executive) és kétféle Euro5-ös hathengeres motorral kapható, mind automata váltóval és hátsókerék-hajtással. A Chrysler Pentastar 3,6 V6 benzinmotor teljesítménye 286 lóerő (nyomaték 340 Nm), és nyolcfokozatú automata váltóval érhető el. A 3,0 literes VM Motori V6-os dízelmotor pedig 239 lóerős, és ötfokozatú (nem elírás) automata váltó csatlakozik hozzá. A dízel aggregát maximális nyomatéka 550 Nm már 1800-as főtengely-fordulatnál. A turbódízel motorral így a Thema már 7,8 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet és 230 km/óra a végsebessége. A Pentastar benzinessel a gyorsulás csak egytized másodperccel jobb, a csúcssebesség pedig 10 km/órával nagyobb.
Az új Lancia Thema több mint 70 fejlett, aktív és passzív biztonsági funkciót vonultat fel, köztük az alapfelszerelésként kínált, kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, valamint elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC). A legrosszabb körülmények között is optimális látási viszonyokról a Xenon Smartbeam adaptív fényszóró gondoskodik. Az Euro NCAP töréstesztjén az új Thema megkapta a kiváló, ötcsillagos minősítést.
A Lancia Themához számos további biztonsági felszerelés rendelhető, mint például az adaptív sebességtartó automatika, a holttér és keresztforgalom figyelő rendszer és a Parkview tolatókamera. A sofőr és az utasok tájékoztatásáról, illetve szórakoztatásáról a 8,4 colos érintőképernyővel felszerelt Uconnect rendszer gondoskodik.
A Lancia Thema magyarországi alapára (3.0 CRD V6 Platinum) 14 499 000 forint. A benzines változatért 14 999 000 forintot kérnek. A dízel Executive csúcsváltozatért pedig 15 799 000 forintot kell leszurkolni, ami még mindig nagyon kedvező ár. A német prémium márkák kínálata ebben a szegmensben természetesen színesebb, a hajtásláncok és a választható felszerelések kínálata bővebb, azonban ezek a limuzinok jelentősen drágábbak is a Themánál.