/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a lépcsőshátú Punto

2007. augusztus 02. 14:20   |   Autoblog
címkék:  

2 990 000 forinttól vásárolható meg hazánkban a négyajtós, kompakt Fiat Linea, mely vonzó, olaszos formája mellett hatalmas utasterével szerezhet vevőket. A Grande Puntóra épülő, de annál fél méterrel hosszabb Linea középkategóriás belteret és 500 literes csomagteret vonultat fel. Az értékesítés a 77 lóerős 1,4 8V benzines és a 90 lóerős 1,3 Mjet 16V dízelmotorral indul, később azonban az autó elérhető lesz egy 120 lovas 1,4-es turbómotorral, valamint a T-Jet motorcsalád többi tagjával.


2 990 000 forinttól vásárolható meg hazánkban a négyajtós, kompakt Fiat Linea, mely vonzó, olaszos formája mellett hatalmas utasterével szerezhet vevőket. A Grande Puntóra épülő, de annál fél méterrel hosszabb Linea középkategóriás belteret és 500 literes csomagteret vonultat fel. Az értékesítés a 77 lóerős 1,4 8V benzines és a 90 lóerős 1,3 Mjet 16V dízelmotorral indul, később azonban az autó elérhető lesz egy 120 lovas 1,4-es turbómotorral, valamint a T-Jet motorcsalád többi tagjával.    


A Fiat Lineát a Tofas A.S. fejlesztette ki, mely a Fiat Auto és a Koc Holding 50-50%-os tulajdonrésszel alapított, az isztambuli tőzsdén is jegyzett vegyesvállalata. Az új modellt a törökországi Bursában található gyárban fogják gyártani (teljes kapacitással az éves termelés eléri a 60 000 példányt), és számos európai és nem európai országban kerül piacra: Spanyolország, Németország, Marokkó és Finnország. A későbbiekben beindul a Fiat Linea gyártása Brazíliában, Indiában, Kínában és Oroszországban is.


Az új modell dinamikus és könnyed vonalakból építkezik: formatervét a Fiat Style Center készítette, külseje elegáns, dinamikus és tipikusan olaszos. Töretlen, sima vonalak jellemzik, melyek megerősítik pozícióját az új generációs Fiat modellek (Grande Punto, Bravo) között. A tradicionális olasz stíluselemek tehát végre egy négyajtós limuzinban is visszaköszönnek. A forma azonban nem ment a tartalom rovására, a Linea méretei a kategória élmezőnyébe helyezik; a kocsi hosszabb, mint a fő konkurensek, tehát az Astra Classic, a Renault Mégane, a Ford Focus és a Chevrolet Lacetti. A Linea a Grande Punto megnyújtott padlólemezét kapta, 4,56 m hosszú, 1,73 m széles és 1,5 m magas, tengelytávja 2,6 m, csomagtere pedig 500 literes. Ezekkel a paraméterekkel már belóg a középkategóriába. Az utastér a külsőhöz hasonlóan stílusos és elegáns benyomást kelt, ízlésesek az anyagok és a színek. Minden irányban tágas a tér, a hátsó lábhely különösen nagyvonalú.  


A Lineába rendeltetésének megfelelően gazdaságos Euro 4-es erőforrásokat raktak. A forgalmazás kezdetén egy benzin- (1,4 8v, 77 LE, 115 Nm) és egy turbódízel (1,3 Multijet 16v, 90 LE, változó geometriájú turbóval és intercoolerrel, 200 Nm) motor közül lehet majd választani, mindkettőhöz ötfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A benzinessel a Linea végsebessége 165 km/óra és 14,6 másodperc alatt gyorsul fel százra. Kombinált fogyasztása 6,3 l/100 km. A Linea a multijet motorral sem megy sokkal jobban, de jóval rugalmasabb. Csúcssebessége így 170 km/óra, a százas sprint 13,8 másodpercet vesz igénybe. A 4,9 literes átlagfogyasztás a dízel Linea igazi aduásza. A 120 lóerős 1,4 16v turbó T-Jet, valamint a potensebb dízelek a későbbiekben érkeznek.

Felszereltség és árak

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A Fiat Linea családi autónak készült, a legtöbb országban két motorral, három kivitelben (Active, Dynamic és Emotion), tizenegy színben lesz kapható. A felszereltség a belépőmodellek esetében is tartalmazza az alapvető kényelmi és biztonsági tételeket (2 légzsák, ABS, központi zár, 4 irányban állítható kormány, elektromos első ablakok, fedélzeti számítógép, osztva dönthető hátsó ülések), de jobban járunk a Dynamic változatokkal. Az 1,4 8V Active-ot 2 990 000 forintért kínálják, az alap 1,3 Mjet motoros változat pedig 3 490 000 forintért vihető el. A Dynamic felszereltség felára 300 000 forint, de ebben már benne van a klíma, a ködlámpa, az elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, a központi zár, az állítható magasságú vezetőülés és a CD-s rádió, s az autó külső megjelenése is szebb. A csúcsváltozat az 1,3 Mjet 16V Emotion, amiért 4 090 000 forintot kérnek. Itt már kapunk négy elektromos ablakot, hátsó napfényrolót, első kartámlát, automata légkondit, bőr kormányt és váltókart, MP3-as CD-rádiót, 16 colos könnyűfém kerekeket, Blue&Me rendszert USB-csatlakozóval, plusz 4 légzsákot és elektromos deréktámaszt. ESP, tempomat, sötétedés- és esőérzékelő, bőrkárpit, 17 colos kerékszett, valamint tolatóradar rendelhető.


A Linea a C-szegmensben
A kompakt szegmens a nyugat-európai piac 20%-át teszi ki, más szóval ez a piac talán legfontosabb része, évente körülbelül hárommillió alsó-középkategóriás autót adnak el. Más, nem európai országokban még jelentősebb a részesedés. Törökországban a C-szegmens a teljes piacból 52%-kal részesedik, az eladások 75%-a limuzin, ami évente százhetvenezer regisztrációt jelent (ezek 50%-a prémium modell, a motorfajta szerint kb. 50-50% a benzinesek és dízelek aránya). A Fiat Linea stratégiai szerepet tölt be a Fiat kínai kínálatában is: 2006-ban négymillió modell talált gazdára, 2013-ra pedig 7,5 millió eladása várható.

Brazíliában 1 835 000 autó talált gazdára tavaly, 2013-ra pedig várhatóan elérik a 2 250 000 példányt (a brazil piac eltérő struktúrája miatt a Linea ott a D-szegmensbe tartozik, ahol a Fiat 13%-os részesedést kíván elérni). Brazíliában piacra kerül a 130 lóerős, 1.9 Flexfuel motorral szerelt változat is, mely kb. 22% etanolt és tiszta bioetanolt tartalmazó gasohol nevű üzemanyaggal működik. Különlegesség, hogy a bioetanolt és a gasoholt ugyanabba a tankba lehet tölteni, ami megkönnyíti a tankolást. A motorvezérlő elektronika meghatározza a keverék összetételét, és ennek megfelelően módosítja a befecskendezési és gyújtási paramétereket.



A Fiat Lineából itthon havi 80 darab eladásával számolnak, de a jelek szerint ennél jóval többre lesz igény. 

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!