/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkeztek az összkerekes C-Mercik

2007. szeptember 26. 14:35   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz most kínál először állandó összkerékhajtást a dízel C-osztályhoz is: a 224 LE teljesítményű C 320 CDI 4MATIC 7,7 litert fogyaszt.


A Mercedes-Benz C-osztály állandó összkerékhajtású változata, a C-osztály 4MATIC megérkezett a hazai márkakereskedésekbe. A C-osztály modellek közül a hathengeres C 280, C 350 és újabban a C 320 CDI rendelhető 4MATIC állandó összkerékhajtással. A stuttgarti márkának így már összesen 49-féle, 4MATIC-rendszerrel szerelt személyautója van.


A 4MATIC legújabb generációját jobb hatásfoka, valamint kisebb tömege és mérete különbözteti meg az elődmodellektől. Ezen előnyök a szerényebb fogyasztás és a fokozott vonóerő formájában is kifejezésre jutnak. A 231 LE teljesítményű hathengeres benzinmotorral hajtott C 280 4MATIC 9,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, amely elődjéhez képest 0,2 literrel alacsonyabb fogyasztást jelent. A Mercedes-Benz most kínál először állandó összkerékhajtást a dízel C-osztályhoz is: a 224 LE teljesítményű C 320 CDI 4MATIC mindössze 7,7 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren.


A 4MATIC összkerékhajtással szerelt limuzinok ugyanazzal az átfogó biztonsági és kényelmi felszereltséggel készülnek, mint a hátsókerék-hajtású változatok. A 4MATIC modellek alapfelszereltségének részét képezi a lengéscsillapítók helyzetfüggő szabályozását biztosító AGILITY CONTROL csomag, a hét légzsák, az aktív fejtámlák, az automata klímaberendezés vagy a könnyűfém felnik. Mindemellett rendelkeznek 7G-TRONIC hétfokozatú automataváltóval, amelyet a Mercedes kifejezetten az összkerékhajtású modellekhez fejlesztett ki.


Mivel a 4MATIC folyamatosan aktív és szünet nélkül segíti a vezetőt kedvezőtlen útviszonyok között, azaz vizes, jeges vagy havas úton, így a nehezebb helyzetekben is helyt tud állni az autó vezetője. A továbbfejlesztett 4MATIC rendszer lelke a hétfokozatú automataváltóval egybeépített központi osztómű, amely 45:55 százalék arányban osztja el a motor hajtónyomatékát az első és a hátsó tengely között. Új lamella-kuplungjának köszönhetően 50 Nm-es első-hátsó alapreteszelés mellett jut el a motor ereje mind a négy kerékre, így az új C-osztály hatékonyabban indul el és stabilabban viselkedik csúszós úton, mint a korábbi 4MATIC-változatok.


A Mercedes továbbá eleve ESP-vel és a kipörgő kerekeket célzottan lefékező, a jól tapadó kerekekre nagyobb nyomatékot juttató 4ETS rendszerrel szállítja az összkerékhajtású modelleket. A 4ETS érzékelők jelei alapján generálja azokat az automatikus fékezési impulzusokat, amelyek megkönnyítik az autó elindulását, illetve fokozzák annak stabilitását kritikus közlekedési helyzetekben. A hatása felér a hagyományos differenciálzárakéval.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!