/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új Jeep Grand Cherokee

2013. november 14. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett Magyarországra a legnépszerűbb amerikai luxusterepjáró, a Jeep Grand Cherokee. Az 1992 óta csaknem ötmillió példányban értékesített Grand Cherokee friss külső és belső kialakítással, új, fejlett technológiai tartalommal, valamint tovább tökéletesített országúti viselkedéssel és terepképességgel lép színre. Ötféle felszereltséggel és négyféle motorral vásárolható meg, 14,6 millió forinttól.

A 2014-es modellévre átdolgozták az új Jeep Grand Cherokee stílusát: minden felszereltségi szinten erőteljesebb a prémium megjelenés, az új modell már első pillantásra felismerhető. Minden kivitelen csökkent a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk magassága, keskenyebbek lettek a fényszórók, míg az orr alsó része valamivel feljebb költözött, a markánsabb megjelenésű ködfényszórókkal együtt. Mindent egybe véve a Grand Cherokee orrát érintő változások elegánsabb, sportosabb megjelenést kölcsönöztek a járműnek, miközben megőrizték a Jeep jellegzetességeit.

A 2014. modellévi Jeep Grand Cherokee legfontosabb új stíluselemei az új bi-xenon fényszórók, amelyek a LED-es nappali fényekkel egyetemben minden felszereltségi szinten az alapfelszerelés részét alkotják. A Summit és az SRT modellekben kanyarkövető funkció is van, LED-es nappali világítással. Az új Grand Cherokee hátsó része is átalakult. Az új, nagyobb lámpák LED-esek, nagyobb lett a hátsó légterelő, módosult a lökhárító és átszabták magát a csomagtérajtót is, ami így jobb kilátást enged hátra. A hátsó lökhárító alsó része kivitelenként más és más kialakítást kap.

Sportos karakterével összhangban az új Jeep Grand Cherokee SRT modell fekete kivitelben kapta meg a hetes osztású hűtőmaszkot. Ugyancsak fekete a kanyarkövető bi-xenon fényszórók háttere és a hátsó lámpák kerete, így az SRT könnyen megkülönböztethető a Grand Cherokee más 2014-es kiviteleitől. Új stíluselem az aerodinamikai szempontból kedvezőbb hátsó légterelő. A csomagtérajtó gombnyomásra, motorral nyitható és csukható. Az SRT modellvariáns jellegzetessége a 20 colos, ötküllős Black Vapor Chrome könnyűfém keréktárcsa.

Az új Jeep Grand Cherokee belső terét kiváló minőségű anyagok és modell-specifikus színkombinációk teszik látványosabbá. A középkonzolt átdolgozták, azon helyet kapott az új UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyője. Az audiorendszer és a klímaberendezés ezen a monitoron keresztül vezérelhető, a nyomó- és tekerőgombok könnyen felismerhetők és működtethetők. A padlókonzolon új, bőrrel borított elektronikus programválasztó kar szolgálja ki a nyolcfokozatú sebességváltót. Szintén a 2014-es modellév újdonsága az új, háromküllős bőrkormány, amely az Overland és Summit modelleken fabetéteket is kapott. Minden felszereltségi szinten széria a kormánykerék hátoldalán elhelyezett váltófülek.

A Laredo kivitelen alapfelszerelés a szövetkárpit, míg a Limited szint fűthető bőrüléseket kínál. Az Overland kivitelen ezen felül alapfelszerelés a műszerfal kontrasztos öltésekkel varrott bőrkárpitozása is. A Grand Cherokee Overland modellek egyik legfontosabb stílusbeli ismertetőjegye a nyitott pórusú fabetétek alkalmazása a műszerfalon, illetve az ajtókon, ami a modern fényűzés hangulatát ébreszti. Szintén fabetét díszíti a bőr kormánykerék felső szegmensét. Az Overland modellhez kéttónusú bőrkárpitozás is rendelhető. A Summit változat exkluzív bőr üléskárpittal érkezik fekete vagy barna színben, az ajtókilincseket és a műszerfali szellőzőrostélyokat pedig vörösréz dekoráció díszíti. Szintén vörösréz színű öltések ékesítik a bőrrel borított műszerfalat, üléseket, ajtókat és a középső könyöklőt. A Summit modellek további exkluzív jellemzője a nyersbőr hatású anyaggal borított A-oszlop, illetve tetőkárpit.

Az SRT modellben különleges részletekkel találkozunk, mint a műszerfalat és a vezető- és utasoldali ajtókat borító, valódi szénszálas betétek, vagy az alul egyenes karimájú, fűthető kormánykerék. A vadonatúj rajtautomatika aktiváló gomb a sebességváltó új T-alakú választókarja mögött kapott helyet a padlókonzolon. A 8,4 colos érintőképernyővel rendelkező Uconnect rendszert SRT-specifikus menüpontokkal és funkciókkal egészítettek ki.

A Grand Cherokee többféle összkerékhajtási rendszerrel választható. A legegyszerűbb a Quadra-Trac II állandó összkerékhajtás, kétfokozatú terepváltóval. Amennyiben a rendszer valamely kerék kipörgését érzékeli, a hajtóerő akár 100 százalékát képes a legjobb tapadású kerékre átvinni. A megoldás két áttételi tartományban üzemel. 4WD High (országúti összkerékhajtás) esetén a hajtóerő automatikusan oszlik meg az első és hátsó tengely között, míg ha a vezető 4WD Low (felező) fokozatba kapcsol, a rendszer állandó, 50/50 arányban osztja meg a hajtóerőt a két tengely között.

Az Overland és Summit modellek Quadra-Drive II összkerékhajtási rendszerrel szereltek, amely elektronikus rendszerek segítségével biztosít fokozott tapadást a négy keréknél, illetve kerüli el a kerekek kipörgését hirtelen gyorsítás esetén. Normál tapadási körülmények között a központi differenciálmű a rendelkezésre álló hajtóerő 48 százalékát juttatja előre, 52 százalékát pedig a hátsó tengelyre. Amennyiben a jármű csúszós útfelületre ér, a rendszer automatikusan módosítja az a nyomatékmegosztást. A rendszer 4WD High és 4WD Low (felező) áttételekkel üzemel, utóbbi 2,72-es áttételét szélsőséges terepviszonyokra tervezték. A hátsó tengelyen elektronikus, részlegesen önzáró differenciálmű is helyet kapott.

A Jeep Grand Cherokee SRT modellben Quadra-Trac aktív kapcsolható összkerékhajtás van, terepváltóval kiegészítve. A rendszer észleli, ha álló helyzetből hirtelen nagy gázzal szeretnénk elindulni, és még a kipörgés bekövetkezése előtt maximális tapadást biztosít. Amennyiben valamelyik kerék elpörög vagy megcsúszik, a rendszer képes egyetlen kerékre átcsoportosítani a hajtóerő akár 100 százalékát. A központi differenciálmű emellett az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztás szabályozásával segít fenntartani a vezető által kijelölt nyomvonalat. Az SRT emellett az első tengelyen fékvezérelt kipörgésgátló rendszert, míg hátul elektronikus, részlegesen önzáró differenciálművet alkalmaz.

A Grand Cherokee terepen is otthon érzi magát. Ebben segítségére van egy sor megoldás, például a Quadra-Lift légrugózás, a Selec-Terrain kipörgésgátló és az új Selec-Speed Control. Az Overland és Summit kivitelekben széria légrugózás lehetővé teszi, hogy a vezető a középkonzolon elhelyezett vezérlőszervek segítségével maga szabályozza a hasmagasságot. Utóbbi öt fokozatban állítható, legnagyobb értéke 28 cm. A normál hasmagasság 22 centiméter, amin az első terepfokozat 3,3, a második terepfokozat pedig 6,6 centimétert emel. Emellett még két mód van, a parkolás és Aero üzemmód. Előbbi az alapértékhez viszonyítva 4 centiméterrel csökkenti a jármű szabad hasmagasságát, ezáltal könnyebb ki- és beszállást, illetve -rakodást tesz lehetővé. Az Aero módot a sebesség függvényében aktiválja a rendszer; ez az alaphelyzetnél 1,3 centiméterrel alacsonyabb állás. A légrugós Grand Cherokee 35,8 fokos első és 29,6 fokos hátsó, valamint 23,5 fokos középső terepszöggel rendelkezik.

Az SRT változat kivételével mindegyik Grand Cherokee-ban megtalálható a Selec-Terrain tapadásszabályozó rendszer, amely elektronikusan koordinálja és optimalizálja akár 12 rendszer működését, és ezzel maximálisan kézben tarthatóvá teszi a gépkocsit. Ötféle menetprogramot kínál (homok, sár, automata, hó, szikla) és ezzel minden terepen optimális vezetési élményt biztosít. Az SRT modell kiváltsága a Selec-Track rendszer, melynek révén a vezető ötféle menetdinamikai profil közül választhat (Auto, Sport, Vontatás, Versenypálya, Hó).

A Jeep Grand Cherokee egyféle dízelmotorral és háromféle benzinmotorral kapható. Mindegyik teljesíti az Euro 6-os normát és nyolcfokozatú automataváltó tartozik hozzá. Az SRT modellben egy különleges funkcióval, a rajtautomatikával is kiegészült.  A 3 literes V6-os turbódízel erőforrás legnagyobb teljesítménye 250 LE, a maximális nyomatéka pedig 570 Nm 2000/percnél. Csökkentett teljesítményű kivitelben is választható, ekkor 190 lóerőt ad le, nyomatéka pedig 440 Nm (1600-2800/perc). Ennek ellenére akár 3500 kg tömegű fékezett utánfutót is vontathat (Summit kivitelben 2949 kg). A 250 lovas kivitel 8,2, a 190 lóerős változat 10,2 másodperc alatt gyorsít százra, szabványos átlagfogyasztása pedig 7,5 liter.

A Fiat-dízel mellett a Grand Cherokee választható a Chrysler csoport 3,6 literes V6-os Pentastar motorjával is, amely 286 lóerőt és 347 Nm nyomatékot mozgósít (0-100 km/h: 8,3 mp). V8-ból kétfajta is van, a legendás 5,7 literes, valamint a 6,4 literes HEMI. Előbbi 352, utóbbi 468 lóerőt állít a pilóta szolgálatába (nyomaték 520 illetve 624 Nm). Mindkét aggregát részterhelésen lekapcsolja négy hengerét, így csökkentve valamelyest a fogyasztást, amely azonban hivatalosan 13, illetve 14 literben alakul. Persze kit érdekel mindez, amikor a Grand Cherokee SRT 5 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége pedig 257 km/óra.

Modellárak:


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!