/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Megjött az új Renault Clio

2012. október 26. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Tegnap debütált hazánkban a negyedik generációs Renault Clio, amely igyekszik új ügyfeleket csábítani a márkához. Erre minden esélye meg is van, ugyanis magas szintű kényelmi és biztonsági felszereltséget kínál, a megfizethető külső és belső dizájnelemek széles választéka pedig az autó olyan mértékű testre szabását teszi lehetővé, amelyre a márka történetében még nem volt példa. A 75 lóerős alapmodell már 2,99 millió forintért elvihető.

Az új Clio a Renault első olyan sorozatgyártású modellje, amelyben teljes mértékben kiteljesedik a márka formai reneszánsza. A Laurens van den Acker által megálmodott vizuális identitás célkitűzése, hogy a márka koncepcióautóinak stílusát és gazdag érzelemvilágát átültessék a sorozatgyártású modellekbe. Az új Clio megvalósította ezt a szándékot.

Látványos külső

Az új Clio azonnal felismerhető, hála látványos orrkialakításának: a Renault embléma függőlegesen ül a fényes fekete háttér előtt, pontosan úgy, ahogy a DeZir tanulmányautón is láthattuk. Az orrkialakítást még jellegzetesebbé teszik a króm részletekkel és LED-es nappali világítással gazdagított fényszórók. A kizárólag ötajtós kivitelben kapható új Renault Clio sziluettje kifejezetten sportos, amit a C-oszlopba vágott oldalablakhoz közel helyezett, rejtett hátsó ajtókilincsek még intenzívebbé tesznek. Az új Renault Clio nyolcféle karosszériaszínben kapható, amelyből négy árnyalat vadonatúj. Ezek közé tartozik a világpremiernél bemutatott, markáns Lángvörös (Flame Red), amely a DeZir koncepcióautóból merített ihletet.

A Renault formatervezői kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az új Clionak kiegyensúlyozott arányokat kölcsönözzenek. Az autó 4062 mm hosszú, 1732 mm széles (tükrök nélkül) és 1448 mm magas; elődjénél 45 mm-rel ül közelebb az aszfalthoz. Ugyanakkor a nyomtávja 34-36 mm-rel szélesebb. Az alacsonyabb hasmagasság meggyőző kiállással ruházza fel az új modellt, ami egyben az aerodinamikára is kedvező hatással van. Az új Clio megjelenését markáns vállai teszik még látványosabbá. A dinamikus megjelenést az erősen döntött szélvédő mellett az oldalnézetből érvényesülő, kedvezőbb üveg/fém arány (1/3: 2/3) fokozza.

Rengeteg kombináció

Az új Clio egymástól jól elhatárolható felszereltségi szinteket és markánsan eltérő kárpitozást és műszerfal-kialakítást kínál. A dizájn és a választott anyagok (pl. színes kárpitbetétek) minősége még a gazdagon felszerelt alapkivitel esetében is szembetűnő. A kormánykerék kialakításától az oldalsó védőburkolatokig számtalan kombináció áll a vásárlók rendelkezésére, akik új Cliójuk személyiségét három alapvető dekorációs tematika („Trendy”, „Sport” vagy „Elegant”) köré rendezve határozhatják meg. Ezek gondosan összehangolják a karosszériaszíneket és a kiegészítő díszítések, illetve keréktárcsák uralkodó árnyalatait. Emellett még ötféle karosszéria dekorációs csomag, három eltérő tetőgrafika, számos különböző stílusú, 16 és 17 colos keréktárcsa, valamint hétféle beltéri dekorációs csomag áll rendelkezésre.

Új multimédiás szolgáltatás

Az új Renault Clio egy sor Bluetooth-képes rádiót kínál, audio streaming funkcionalitással. Az utasok szabadon hallgathatják hordozható zenei lejátszójukon tárolt zeneszámaikat, vagy kihangosíthatják mobiltelefonjukat. A rádióról közvetlenül hozzáférhetők a sofőr mobiltelefonján tárolt telefonszámok. Minden audiorendszer alapkivitelben kínál AUX bemenetet és USB csatlakozót. A középkonzolba beépített MediaNav rendszer biztosít minden alapvető multimédiás funkciót, és az új Clio három felszereltségi szintjéből kettőn alapfelszerelésnek számít. A 7 colos (18 cm) érintőképernyő intuitív módon kezelhető. A MediaNav ezen túlmenően Nav N Go navigációs szolgáltatást is biztosít, 2D és 3D (madártávlati) nézetekkel. A jövő év elejétől, felárért a Renault R-Link rendszer is elérhető lesz. A hangvezérelhető R-Link multimédiás szolgáltatások teljes körét (navigáció, rádió, Bluetooth kihangosítás és audio-streaming, online szolgáltatások, ökovezetés funkció, stb.) biztosítja egyetlen kezelőfelületről, ami maximálisan kényelmes és élvezetes működtetést tesz lehetővé. De segítségével a motorhang is testre szabható.

Az új Clio minden kivitele alapfelszerelésként tartalmazza az ESP-t, a kipörgésgátlót, a korábbinál közvetlenebb, változó rásegítésű elektromos szervokormányt, a sebességszabályozó és –korlátozó berendezést, a kulcs nélküli bejutást és indítást, a magasságban és mélységben állítható kormánykereket, az elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükröket, valamint az elektromosan mozgatható első ablakokat.

Új motorok

Az új Renault Clióban széles körűen átdolgozott benzin és dízelmotorokat találunk, amelyek keveset fogyasztanak, de fürgén mozgatják az autót. Hazánkban az alapmotor az 1,2 literes, 16 szelepes, négyhengeres, 75 lóerős benzinmotor, amely mindhárom felszereltséggel elérhető. Ezt követi a Renault első háromhengeres motorja, a 900 köbcentiméteres TCe turbós aggregát, amely 90 lóerőt mozgósít. Az erőforrás nyomatéka 135 Nm, amelyet 2500-as fordulatszámon szolgáltat. Vegyes fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 105 g/km.

Természetesen a rendkívül népszerű 1,5 literes dCi aggregát is megtalálható a Clióban, 75 és 90 lovas kivitelben. Az utóbbi az Energy motorcsalád új tagja, amelyet Stop&Start technológiával szereltek fel. Nyomatéka 220 newtonméter 1750 ford./percnél, tehát 20 Nm-rel nagyobb, mint a jelenlegi dCi 90 motor esetében. Mindkét teljesítményű dCi erőforrás 3,6 litert fogyaszt átlagosan, de jövőre egy hosszabb váltóáttételekkel szerelt kivitel is elérhető lesz, amely már csak 3,2 liter gázolajat éget el 100 kilométeren (83 CO2 g/km).

Magyarországon az új Clio egyelőre az 1,2 16V 75, az Energy 0,9 TCe 90, az 1,5 dCi 75 és az Energy 1,5 dCi 90 motorokkal rendelhető, de később megjelenik a kínálatban az új TCe 120 turbómotor is, hatfokozatú EDC duplakuplungos automata sebességváltóval. Ez a 190 Nm nyomatékú erőforrás 2013 első felében kerül piacra. Az EDC váltó ekkortól a dCi 90 dízelmotorhoz is társítható.

A Renault-Nissan Alliance ’B’ padlólemezére épülő új Clio kényelme, helykínálata és csekély zajszintje a kategória élvonalába emeli. A modell nem csak fürgébb lett, mint volt, de átlagosan 100 kilogrammal könnyebb is közvetlen elődjénél. Jobban is vezethető. A kormánymű közvetlenebb, mint korábban: kisebb áttételének köszönhetően jobban manőverezhető és élvezetesebben vezethető, különösen városban. A sebességváltó is precízebben működik. A kabin érezhetően tágasabb mint előtte és a csomagtér is bővült, immár 300 literes.

Árak

Az új Renault Clio kizárólag ötajtós karosszériával és Authentique, Expression illetve Dinamique felszereltséggel vásárolható meg. Alapára 2,99 millió forint, ami igazán korrekt ár. A 75 lovas dízel modellért már 3,67 millió forintot kell fizetni, az Energy 0,9 TCe változatért pedig 3,63 milliót kérnek. Az erősebbik turbódízel motorral szerelt Clio közepes Expression felszereltséggel 4,31 millióba kerül. A legdrágább modell az Energy 1,5 dCi 90 LE Dynamique, amelyért már 4,51 millió forintot kell letenni az asztalra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

bj.
2012-10-27 - 05:01

Tegnap körbejártam egy vöröset,meg egy feketét.Belül nagyon nem tetszik a zongora-fekete műszerfal,fölöslegesen,funkciótlanul túlhangsúlyozott az orr és az oldalajtók alsó pereme.Szerintem a modell frissítésnél szelidíteni fogják!?Persze a többi a fontos ár-érték stb…a 4 métereseknél is nagy a tolongás és van egy indokolatlan elfogultság a latinok ellen….


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!