/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új Infiniti FX

2012. május 16. 14:55   |   Autoblog
címkék:  

Ha egy társaságban az Infiniti márka kerül szóba, szinte biztos, hogy mindenkinek a dizájnos FX szabadidő-autó jut eszébe. A hozzánk csakis szürkeimport útján bejutott sport-terepjárót ajnároztuk, s ha felbukkant egy példány a városban, csorgattuk rá a nyálunkat. Ma azonban már bárki vehet magának egy új FX-et, egész jó áron, potom 16 millió forintért.

Az Infiniti FX 2003-ban mutatkozott be az Egyesült Államokban a Porsche Cayenne és a Volvo XC90 közvetlen versenytársaként. A különleges, sportos megjelenéssel felruházott SUV azonnal nagy siker lett. A sportkocsik és a szabadidőautók tökéletes ötvözetét megtestesítő jármű egy teljesen új kategóriát teremtett. Itthon csak szürkeimport útján lehetett beszerezni egyet, de szerencsére ez ma már nem ütközik nehézségekbe. A korábban elsősorban az USA-ban értékesített Infiniti FX második generációja 2008-ban mutatkozott be a Genfi Autószalonon, ami egyúttal az európai értékesítés kezdetét is jelentette. A nagyméretű crossover rövidesen egyet jelentett mindazzal, amit az újnak számító japán luxusautó-márka kínált a vásárlóinak.

Az FX Európa-szerte a vásárlók kedvence lett, és hamarosan a legnagyobb példányszámban eladott Infiniti modellé lépett elő. 2010-ben az FX dízelmotort is kapott, ami mint tudjuk, Európában nélkülözhetetlen a boldoguláshoz. Az FX-et jellemzően olyan emberek veszik, akiknek „elegük van" a német prémium autókból; a márka kimutatásai szerint az Infiniti FX vásárlói fiatalok, saját vállalkozásuk van és több mint 90%-uk valamilyen más prémium márkáról (leggyakrabban BMW-ről, azt követően Audiról, Mercedesről és Porschéről) váltott át az Infinitire. A tulajdonosok számára az FX legnagyobb erőssége a formaterv, amelyet szorosan követ a gazdag alapfelszereltség, a technológia, a gyorsulás, a minőség és a belső tér stílusa. A kategória átlagánál jóval magasabb, 93%-os elégedettségi ráta bizonyítja, hogy az Infiniti FX-tulajdonosok nagyon szeretik az autójukat. Nos, ezekre a dolgokra épít a japán márka.

Egyéniség

Németországban volt szerencsénk találkozni az idén felújított, ikonikus FX-szel, amely még vonzóbbá vált. Kategóriája legdinamikusabb megjelenésű tagja, ehhez nem fér kétség. Felül sportkupé alakja van, alul pedig robosztus terepjárót formáz. Rendkívül hosszú a motorháztető, hosszú a tengelytáv és széles a nyomtáv – az FX irgalmatlanul széles autó -, amelyek valójában mind a kedvező tengelyenkénti súlyelosztást szolgálják. A motort például az első tengely mögé, a lehető leghátrébb építették be. Az FX 4865 mm hosszú, 2885 mm-es tengelytávval rendelkezik és 1925 mm széles, így képes teljesen betölteni a forgalmi sávot. A szűk, ám ugyancsak remek minőségű német vidéki utakon emiatt különösen oda kellett figyelni.

A 2012-es modell amúgy csak az orr-részében különbözik a 2008-astól. Az Infiniti védjegyének számító kettős ívű hűtőrács oldalait óvatosan áttervezték, így a hűtőrács, a sárvédők és a motorháztető egységesebb képet ad. Ezen kívül a lökhárító formáján is változtattak, s a ködfényszórók körül mostantól könnycsepp alakú króm díszítőbetét található. A teljes orr-rész egy darabból öntöttnek tűnik. Az új fronthoz kitűnően illeszkednek az új színek (irídium kék és grafitszürke) és az új 20 colos könnyűfém keréktárcsa formája, amelyek együttesen frissebb megjelenést kölcsönöznek a 2012-es modellnek. A GT és GT Premium kivitelek újfajta 20 colos kerekekkel érkeznek, az S és S Premium modellekhez azonban 21 colos felnik dukálnak.

Luxuskivitelű belső

A belső térben csak minimális frissítésre volt szükség. A 2012-es FX utasterében a legfontosabb változás, hogy a mutatók színe pirosról fehérre változott, és a fedélzeti számítógép panelje új, egyértelműbben leolvasható fehér megvilágítást kapott. Az FX belső terében rengeteg Nissan modellekből ismerős gombbal és kapcsolóval találkozunk, s a középső érintőképernyős monitor sem jelent újdonságot. Utóbbi picit jobb minőségű, mint mondjuk egy Nissan Navarában, de akkor is láttuk már. Ennek ellenére nem panaszkodhatunk. Az Infinitiben találunk analóg órát, több a krómozott, lakkozott felület, és finomabban működik általában véve minden. Alapfelszerelés a steppelt bőrkárpitozás, a juharfa díszítő betétek, továbbá a valódi gyapjú szőnyegek és a tömör fém díszítések, például az alumínium pedálok és a magnézium váltófülek. A 2012-es FX változatok mindkét első ülése fűtött és hűthető, a hátsó ülések támlájának dőlésszöge pedig állítható.

Az FX hosszú tengelytávja miatt akár öt személynek is elegendő helyet kínál, de a hosszú motorház miatt a csomagtérnek már nem jutott elég hely. Mindössze 410 literes, ami ebben a kategóriában édeskevés. Viszont bővíthető, az egyharmad/kétharmad arányban osztott hátsó üléstámlák egyszerű ledöntésével teljesen sík felületű, 1,3 köbméteres raktér alakítható ki. A hátfalajtó egyébként elektromos működtetésű és nyitási magassága programozható.

Dízelerő

Mi körülbelül 200 kilométert tettünk meg a Nissan-Renault eredetű 3 literes V6-os dízelmotorral felszerelt példányokkal. A változtatható geometriájú turbófeltöltő 238 lóerős csúcsteljesítmény elérését teszi lehetővé 3750/perc fordulatszámon, a nyomaték pedig 550 Nm 1750/perc fordulatszámon. Bár az Infiniti FX30d saját tömege 2175 kilogramm, a gázolajos mégis fürgén mozgatja az autót. A végsebesség 212 km/óra, míg a nulla-százas gyorsulás mindössze 8,3 másodpercig tart. A német sebességkorlátozás nélküli autópályákon 200 km/órás sebességgel is teljes nyugalommal falta a kilométereket az autó. Meglepett, hogy a dízelmotornak szép, sportos hangszíne van. Körülbelül 10 litert fogyaszt átlagban; a katalógusban 9 litert írnak (jár egy vállveregetés az Infinitinek, amiért reális értéket tűntetett fel). A lényeg az, hogy a 3 literes V6-os turbódízel motor bőven elegendő a lendületes autózáshoz; ajánlott ezzel a motorral megvásárolni az autót.

Aki szeretné, természetesen 3,7 literes V6-os benzinessel is megveheti az FX-et. Teljesítménye 320 lóerő, nyomatéka pedig 360 Nm. A 2012 kilós FX37 modell mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig eléri a 233 km/órát. A felső szintet az FX50 képviseli, amelynek 5 literes V8-as aggregátja 390 pacit és 500 Nm nyomatékot mozgósít. Ezzel már úgy megy a crossover, mint a távirat, elég neki 5,8 szekundum a százas tempóhoz és megfutja a 250 km/órát. A kínálat csúcsán azonban az FX Vettel változat áll, amelyből összesen 200 darabot készítenek. Az Európában valaha is értékesített legerősebb, legdrágább és legexkluzívabb Infiniti a Red Bull Racing csapat világbajnok pilótája és az Infiniti márka globális nagykövete, Sebastian Vettel, valamint Shiro Nakamura, az Infiniti kreatív vezetője közötti együttműködés eredménye. A 420 lóerős V8 motorral felszerelt gép első példányait jövőre vehetik át azok a szerencsések, akik ki tudnak érte fizetni 125 ezer eurót.

A tervek szerint 2012-es FX európai modellválasztékában a dízelmotoros változat részesedése eléri a 90%-ot, míg a V8 benzinmotort a tulajdonosok 4%-a, a V6 benzimotort pedig a vevők 6%-a fogja választani.

Felszereltségi szintek

A 2012-es FX modellkínálat négy felszereltségi szintből épül fel. A GT egy komplett luxus csomag, az S a sportosabb vezetők választása, míg a GT és S kivitelben egyaránt rendelhető Premium változatok széles kényelmi és biztonsági alapfelszereléseikkel a technológia területén kínálnak többet. A Premium felszereltség gyakorlatilag mindent tartalmaz, amelyet az Infiniti jelenleg kínál. Az FX30d és FX37 mindegyik felszereltséggel párosítható, míg az FX50 kizárólag S Premium kivitelben érhető el. Minden FX felszereltsége tartalmazza az Infiniti intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtási rendszerét, valamint a hétfokozatú, adaptív vezérlőprogrammal rendelkező automata sebességváltót, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel. Hasonló felszereltséget figyelembe véve az FX (modelltől és országtól függően) akár 24%-os árelőnyt kínál a versenytársaihoz, például a BMW X6-hoz és a Porsche Cayenne-hez képest.

A S változatok egyedi jellemzője az állandóan változó csillapítású felfüggesztés, valamint az aktív hátsókerék-kormányzás, ahol villanymotorok gondoskodnak a hátsó kerekek precíz, maximum 1 fokos elfordításáról. A Premium modellek pedig tartalmazzák az úgynevezett dinamikus védőpajzsot, sávelhagyásra figyelmeztető és megelőző rendszerrel, intelligens távolság- és sebességtartó automatikával, ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszerrel, valamint intelligens fékasszisztenssel.

Árak


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!