/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mercedes-Benz ML 320 CDI: EMELi a szintet

2006. június 10. 12:09   |   Autoblog
címkék:  

Olyan csendes és kényelmes, mint egy S-osztály, olyan gyors mint egy E-osztály, télen pedig még a telekre is ki lehet járni vele.


Gratuláció illeti a Mercedes-Benz tervezőmérnökeit a jól eltalált formavilágért. Az új karosszéria látványos és sportos, erős kontúrok és feszes vonalak jellemzik. Az előző modelléhez képest 15 centiméterrel hosszabb, 7 centiméterrel szélesebb és nyolc milliméterrel alacsonyabb, mégsem tűnik drabálisnak – arányos és áramvonalas. A tengelytáv is majdnem 10 centimétert hízott. Az új M-osztályra rosszindulattal sem lehet ráaggatni az unalmas jelzőt, a lapos szélvédő, a markáns sárvédők és a hátrafelé emelkedő övvonal miatt inkább a sportos a helyénvaló. A feláras krómcsomag még vonzóbbá teszi a Mercedes SUV-ot: ezzel az ajtókilincsek, a díszlécek, a hűtőrács és a lökhárítók krómbetétekkel gazdagodnak, de krómozott szögletes kipufogóvégeket is felszerelnek. Persze ez még nem minden, offroad styling csomag is választható, amitől még szebb lesz a SUV.

Az M-osztály belső tere jellegzetes Mercedes-minőséget nyújt, cseppet sem marad el egy limuzinétól. A halványszürke bőrkárpitozás puha tapintású, jó illatú, ráadásul tartósnak látszik. Az anyagválasztás gondos, a színösszeállítás ízléses, az összeszerelés első osztályú. Nagyon szép és aprólékosan kidolgozott a műszerfal, a két főműszer gyönyörű, de impozáns a középkonzol a nagyméretű színes monitorral és tetszetősek a légbeömlő nyílások is. Mercedes-módra temérdek, itt-ott krómozott keretű gombot és csak egy bajuszkapcsolót találunk, ám a kezelésük logikus és egyszerű. Tesztautónkban benne volt a COMAND APS rendszer is DVD-s navigációval, CD-lejátszóval, telefonelőkészítéssel és a nagyméretű színes központi kijelzővel. Igényes kivitelű a kormányoszlopra telepített váltókar, ráadásul helyet szabadít fel az első ülések között, ahol a tágas rekeszt rejtő könyöklő és a két bőrrel borított, egyedi “kapaszkodó” is helyet kapott. A széria hétfokozatú automataváltó a kormányról, kedvünk szerint bármely oldalról manuálisan is vezérelhető – nem fülekről van szó, amelyek nem fordulnak együtt a kormánykerékkel, hanem kétállású gombokról.

Az ML rendkívül kényelmes autó, a felfújható combtámaszos, elektromos deréktámaszos és oldaltámaszos multikontúr ülésekkel pláne (82 500 forint darabja). A szolgáltatási színvonal nem különbözik egy S-osztályos Merciétől, csak éppen itt levegősebb a beltér. Mivel az új M-osztály elődjéhez képest minden irányban nőtt, az utasok nagyobb láb-, fej és vállteret élvezhetnek, a csomagtartó pedig akár több mint két köbméterig bővíthető. Az ülések hátul is magas fokú kényelmet kínálnak, akit hátra “űznek”, nem fog panaszkodni. A minőség abszolút lenyűgöző, az illat pedig csak egy Mercedest jellemezhet – az ML-el nyugtató élmény autózni, az idegeskedés kizárt.

Az M-osztályt a legmodernebb technikával szerelték fel. Széria a 7G-TRONIC hétsebességes automataváltó és a 4ETS-összkerékmeghajtás, az AIRMATIC légrugózás és a PRE-SAFE utasvédelmi rendszer pedig opció. Háromliteres, harmadik generációs common rail befecskendezéses, 224 lóerős és 510 Nm nyomatékú turbódízellel szerelt tesztautónk ezeket mind tartalmazta. Az M-osztály ebben a kombinációban igazán meggyőző: elképesztő fölénnyel falja az autópálya-kilométereket, meg se érzi a rossz városi utakat, s a benzinkutakat sem kell sűrűn látogatni vele. A legmodernebb, piezo-fúvókás erőforrás vibrációk nélkül, a jellegzetes Mercedeses dízelhang kíséretében dolgozik, s a több mint 2 tonnás monstrumot nagy erővel gyorsítja. Az M 320 CDI-be egyszerűen nem lehet belekötni: légrugózása finom, ám hatékony és nem úszkálós, kormányzása kissé uras de megfelelő visszajelzést ad és sebességfüggő, futóműve stabil, motorja bivalyerős, csendes és takarékos, váltója pedig ma a legjobb a piacon.

Utóbbi szerkezet kiválóan működik együtt a motorral, plusz hétfokozatú, így 200 km/óránál is csak 3000-nél áll a fordulatszámmérő. Határozottan és finom rántással kapcsol, s mivel intelligensen választja ki a fokozatokat, nem érdemes beleszólni a munkájába. Az ML autópályán is takarékoskodik a gázolajjal, így az átlagfogyasztás 12 liter alatt tartható. Az ML olyan nyugodtan és csendesen suhan 80-nal, mint 180-nal, a légrugózás pedig minden úthibát elsimít. Aki ezt megtapasztalja, többé nem akar magának hagyományos rugózással szerelt autót.

Terepen már nem annyira meggyőző a kocsi, bizonyos szituációkban ugyanis súlyánál fogva és országúti abroncsainak köszönhetően tehetetlenné válik. Egy ilyen luxusterepjáró nem sárdagasztásra való, mint tudjuk, de aki úgy gondolja, vásárolhat offroad csomagot is a Mercihez zárható differenciálzárakkal, terepáttétellel és emelhető hasmagassággal, 552 ezer forintért.

Feladta a leckét a konkurenciának az új Mercedes M-osztály. Valódi luxusterepjáró, ultramodern hajtáslánccal és tágas belső térrel. Alapára a konkurensekéhez hasonló szinten van, de extrákkal a csillagos égig is feltornászható. Tesztautónkba négymillió forintnyi extrafelszerelést építettek be, de ha a kocsi nem hemzsegett volna az extráktól, nem is lett volna teljes a Mercedes-feeling. Ajánlott a Parktronic parkolássegítő rendszer 225 ezerért, az AIRMATIC légrugózás 536 250 forintért, a COMAND APS rendszer 6,5″ kijelzővel és iránytűvel 737 500 forintért, illetve a kanyar- és kereszteződés világítással kiegészített Bi-Xenon fényszórók 458 750 forintért. A levehető fejű vonóhorogért 227 500, míg a tetőkorlátért 85 000 forintot kérnek.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • nagyméretű szabadidőautó
  • Motor
  • 2987 cm3
  • common rail befecskendezéses V6-os turbódízelmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 123 kW (165 LE) @ 3800 RPM
  • 510 Nm @ 1600 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4780 mm
  • Szélesség: 1911 mm
  • Magasság: 1768 mm
  • Tengelytáv: 2915 mm
  • Csomagtér: 500/2050 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 215 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 8 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    12 / 8 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 11 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 14186000 Ft
  • Tesztautó ára: 18651200 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!