Nagyra tör: Peugeot 207 SW 1,6 HDi Premium
A ferdehátú 207-esnél az SW 12 centivel hosszabb és közel 4 centiméterrel magasabb, mely természetesen jótékony hatással volt az utastér méretére.
A 207-es modellcsalád egyik legvonzóbb tagja a 207 SW kombi, melyre ugyanakkor igaz a mondás, hogy belül nagyobb, mint amilyennek kívülről látszik. Ahhoz képest, hogy kisautó, rengeteg minden belefér, a babakocsitól kezdve a szörfdeszkáig. Dízelmotorral és felextrázva viszont mi magyarok nem tudjuk megfizetni.
A kiskategóriás kombik szegmense egyelőre nagyon kevés tagot számlál, az uralkodó Skoda Fabia mellett a Peugeot 207 SW-n és az újonc Renault Clio Grandtour-on kívül hirtelen nem is jut eszembe más B-kategóriás puttonyos. Méreteit tekintve az első helyen az új Fabia Combi áll 4239 mm-es hosszal és hatalmas, 480 literes csomagtérrel, őt követi a Clio Grandtour 4202 mm-es hosszúsággal és 439 literes poggyásztérrel, míg a harmadik helyen a 207 SW áll 4149 mm-es teljes hosszal és 428 literes raktérrel. A ferdehátú 207-esnél az SW 12 centiméterrel hosszabb és közel 4 centiméterrel magasabb, mely természetesen jótékony hatással volt az utastér méretére. Az SW formaterve meglehetősen egyedi, látszik, hogy a francia dizájnerek kezét ezúttal sem kötötték gúzsba. A 207 SW minden szögből kínál izgalmas részleteket, melyek kiemelik a többi autó közül. Először is ott van a harcsaszáj front a hosszú macskaszem-lámpákkal, majd az áramvonalas tetőív a hatalmas első szélvédővel, a felkúszó hátsó oldalablakok, valamint oldalnézetből a hátsó szélvédő és a piros búrájú hátsó lámpatestek által alkotott háromszög. A hátsó fényforrások elrendezése egészen különleges. Tesztautónk Premium felszereltségű volt, ezért az összképen tovább javítottak a színre fújt oldalvédő lécek, a 16 colos könnyűfém felnik, a krómrácsos első sportlökhárító, az alumínium tetősínek, továbbá a panoráma üvegtető. A 207 SW hátsó ablaka a csomagtér-ajtótól függetlenül is nyitható, viszont tisztességtelen, hogy ezt azt “extrát” csak a legmagasabb felszereltségnél kapjuk meg.
A franciák értenek az ízléses, otthonos berendezéshez, ez bizonyítást nyer a 207 SW esetében is. Természetesen annál finomabb tapintású, annál nemesebb anyagokat kapunk, minél magasabb felszereltségű autót választunk, de ilyen magas minőségű berendezést akkor sem találni máshol ebben a kategóriában. Nagyon jól érzi magát az ember a kis Peugeot-ban; jó megnyomogatni a puha műszerfalat, kellemes átfogni a bőrkormányt és jó hozzáérni a titánhatású betétekhez. Még a műanyag kezelőgombok is puha tapintásúak. A fehér hátterű, krómkeretes műszerek kifejezetten szépek, kettővel magasabb járműkategóriában is exkluzívnak számítanának. Premium szinten a vásárló sportüléseket és az utastér teljes hosszában húzódó, elektromos árnyékolós panorámatetőt is kap, mely rengeteg fényt ereszt az utastérbe és ezzel valóban képes az ember hangulatát javítani. A 207-es a Peugeot kiskategóriás autója, elöl mégis óriási, hátul pedig normál méretű helyet kínál. Persze csodák nincsenek, de átlagos termetű felnőttek jól elférnek egymás mögött. Az első ülések amúgy kényelmesek és nagyméretűek, kellő mértékben támasztják a testet. A vezetőhelyet jól testre lehet szabni, de a hosszú lábúak nem fognak tudni igazán kényelmesen elhelyezkedni a túlságosan előre és magasra helyezett pedálok miatt. Nekik távol lesz a kormány.
A Peugeot 207 SW dízel csúcsmotorja a kiváló, 1,6 literes, részecskeszűrős Ford – PSA fejlesztésű HDi erőforrás, mely 110 lóerőt és 240 newtonmétert tud (overboost funkcióval 260-at). A Premium felszereltségű 207 SW nehézsúlyúnak számít a maga 1350 kilójával, ezért lendületes mozgatásához elkel az 1,6-os HDi. A kocsi 12,3 másodperces gyorsulást és 191 km/órás végsebességet produkál vele. Tehát semmi különös, talán csak annyi, hogy autópályán kiválóan tartható a 150-160-as tempó. A gyári szabványos átlagfogyasztása ennek a motornak 5 liter 100 kilométeren, mi azonban valamiért csak nagy nehézségek árán voltunk képesek leszorítani 7 liter alá. Talány, mert más modellekben ez sikerült. Egyébként a motor nagyon kultúrált, csendes, a harmóniát néha a váltó bontja meg akadozásával.
A 207 SW-t különben nagyon jó vezetni, nagyautós érzést ad, finom a rugózása, jó a futóműve és remek a zajszigetelése. Sajnos a 3 059 000 forintos 1,4 literes benzines alapmodell a tesztautóhoz képest még nagyon keveset nyújt. Az olyan extrák, mint a nyitható ablak az ötödik ajtón, a panorámatető, a bőrkormány, a fedélzeti számítógép vagy a klímaberendezés csak a Premium felszereltségben léteznek, és még erre is rápakolható jó néhány újabb tétel. Többek között a kétoldali klímáért, a függönylégzsákokért, az ESP-ért, a hátsó elektromos ablakemelőkért és az ülésfűtésért is plusz pénzt kérnek. A 207 SW 1,6 HDi Premium alapára 4 729 000 forint, ami elrettentő. (Mondjuk a fullos Skoda Fabia Combi Sport 1,9 TDI is 5 011 000 forintot kóstál). Akkor már inkább a nyáron érkező 308 SW.