/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Opel Frontera 2.2 DTI Limited

2000. május 25. 00:08   |   Autoblog
címkék:  

Az ötajtós változat, erről mérete és kényelme azonnal meggyőz minket, a szabadidő-terepjárók osztályába sorolandó. Öt ember is hosszabb ideig, kényelmesen utazhat benne, megállja a helyét terepen, nem ijed meg a nagyobb emelkedőktől, a hóval borított domboktól és a mélyebb árkoktól sem. De aki a Fronterát választja, legyen tisztában azzal, hogy az autó alapvetően hátsókerék-hajtású, és […]

Az ötajtós változat, erről mérete és kényelme azonnal meggyőz minket, a szabadidő-terepjárók osztályába sorolandó. Öt ember is hosszabb ideig, kényelmesen utazhat benne, megállja a helyét terepen, nem ijed meg a nagyobb emelkedőktől, a hóval borított domboktól és a mélyebb árkoktól sem. De aki a Fronterát választja, legyen tisztában azzal, hogy az autó alapvetően hátsókerék-hajtású, és csak részlegesen záró differenciálműve van, az összkerékhajtás – amely egyébként a műszerfalról kapcsolható egészen 100 kilométer/órás sebességig (Shift on the Fly) – csak síkos úton használható.

A Limited kivitelt – amely itt a teljes felszereltséggel egyenlő, amit a kocsi ára is alátámaszt – az Opel kétféle motorral kínálja: 2,2 literes közvetlen befecskendezéses korszerű dízelváltozattal és 3,2 literes benzinessel. Az általunk próbált dízelverzió csupán a sebességtartó automatikát nélkülözte a benzinessel szemben, motorja meglepő könnyedséggel mozgatta az 1800 kilogrammos karosszériát; hangja talán csak háromezres fordulat felett növekedett meg.

A hatféle funkciójú fedélzeti számítógép jó szolgálatot tett: az átlagfogyasztásról szóló tájékoztatása szerint az autó, túlnyomórészt városban használva is, csupán 10 liter gázolajat fogyasztott, ami ilyen méretek mellet kedvező. A kezelőszervek többnyire jól áttekinthetők, a felszereltség pedig nagyon gazdag. Az utastér hatalmas, és a kombi karosszéria ellenére kitűnő a hátralátás. A lábtér elöl és hátul is bőséges, a vezető ergonomikus üléspozíciót alakíthat ki magának. Egy dolgot kifogásoltunk: a motor nagyon lassan melegedett be.

Kevés autó és terepjáró van, amely ilyen magas szinten kényeztet minden útbordát elnyelő futóművével és teljes felszereltségével. A jó minőségű anyagokkal és megmunkálással készülő, igen szép szabadidő-terepjáró reális ellenértéket kínál áráért.

Műszaki adatok
• Jelleg: szabadidő-terepjáró. Kombi karosszéria 5 üléssel, variálható utas-csomag térrel. Hosszirányban álló orrmotor, állandó hátsókerék-, kapcsolható összkerékhajtás. Négy ajtó, oldalra nyíló hátfalajtó.
• Hajtómű: négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses dízelmotor. Hengerenként négy szelep. 2171 cm3, 85 kW/115 LE 3800/min-nál, 260 Nm 1900/min-nál. Akkumulátor 12 V, 75 Ah. Ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, terepváltó, menet közben kapcsolható összkerékhajtás.
• Golyócirkulációs szervokormány, fordulókör átmérője 12,1 méter. Négy darab belső hűtésű tárcsafék, blokkolásgátló. Acélalváz hossz- és kereszttartókkal, acélkarosszéria. Elöl független felfüggesztés kettős keresztlengőkarokkal, torziós rugók, gáztöltésű lengéscsillapítók, stabilizátor. Hátul merev tengely, négy hosszanti lengőkar, Panhard rúd, gáztöltésű lengéscsillapítók, stabilizátor. Kerékméret 6,5J x 15, gumiméret 235/75 R 15 T. Üzemanyag 75 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 4658 mm, szélesség 1787 mm, magasság 1740 mm, csomagtér 389/1790 liter. Menetkész tömeg 1857 kg, teherbírás 669 kg, megengedett össztömeg 2450 kg, megengedett utánfutótömeg 2800/750 kg, megengedett tetőterhelés 100 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 154 km/óra, gyorsulás 0–100 km/óra sebességre 14,6 s, fogyasztás (EU) 11,6/7,8/9,2 liter /100 km, tesztfogyasztás 10 liter/100 km.

Gazdasági adatok
• Alapár (Opel Frontera 2.2 DTI 16V LTD): 9 174 000 forint.
• Alapfelszereltség: blokkolásgátló, központi zár, állítható magasságú vezetőülés, állítható magasságú szervókormány, elektronikus indításgátló, kétoldali légzsák, részlegesen záró differenciálmű, ködlámpák elöl, mechanikus légkondicionáló, elektromos első és hátsó ablakemelők, színre fújt elektromos külső tükrök, lökhárítók, ajtónyitók és oldalvédő díszlécek, CAR400 rádió, bőrbevonatú kormánykerék, tetősín, könnyűfém keréktárcsák 16 x 7J méretben 245/70 R 16 gumiabroncsokkal, hátsó kerékdobvédő, csomagtérfedő roló.
• Extrák (bruttó árak): elektromos napfénytető 311 700 forint, sebességtartó automatika 117 600 forint, fedélzeti számítógép 131 800 forint, levehető vonóhorog 237 800 forint, bőrkárpit 510 200 forint.
• Garancia: 1 év általános, 6 év átrozsdásodás ellen, 3 év az akkumulátorra.
• Szervizperiódus: 15 000 km.
• Szervizköltségek: 20 000–25 000 forint.
• Alkatrészkosár (nettó árak): fékbetét (első) 11 079 forint, szélvédő 43 956 forint, első oldalablak 13 581 forint, fényszóró, komplett 20 733 forint, külső tükör, fűthető 29 618 forint.
• Garnitúra gumiabroncs (4 db, bruttó ár): 190 800 forint (Goodyear Wrangler HP).
• Súlyadó: 19 000 forint/év.
• Kötelező felelősségbiztosítás: 81 972 forint/év (A0 osztályban, 30 évnél idősebb budapesti tulajdonos esetén).
• Casco biztosítás: töréskár esetén 200 000 forintos önrésszel Budapesten 418 680 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Opel Hungary

Megjelent a Piac és Profit magazin 2000. áprilisi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • szabadidő-terepjáró
  • Motor
  • 2171 cm3
  • négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 64 kW (85 LE) @ 3800 RPM
  • 260 Nm @ 1900 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4658 mm
  • Szélesség: 1787 mm
  • Magasság: 1740 mm
  • Tengelytáv: 2702 mm
  • Csomagtér: 389/1790 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 154 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 14 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    11 / 7 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 10 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 9174000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!