Peugeot 308 kombi 3,95 millió forinttól
A Break kombi indulóára 3 959 000 forint, az SW csúcsváltozatért pedig 6 639 000 forintot kérnek.
Bemutatkozott Magyarországon a Peugeot 308 kombi és SW. A 308 SW átörökítette és továbbfejlesztette az eredeti SW koncepcióautó számos jellemzőjét, például panoráma üvegteteje 27 százalékkal nagyobb lett (1,68 m2), hátsó szélvédője pedig továbbra is nyitható. A rendkívüli variálhatóságú új modell már hétüléses verzióban is rendelhető, nyolcféle erőforrással és háromféle felszereltséggel. A Break kombi indulóára 3 959 000 forint, az SW csúcsváltozatért pedig 6 639 000 forintot kérnek.
A 308 kombit egészen jól eltalálták, a ferdehátú modell kifejező orr-részét kombinálja a hátsó rész eredeti, ívelt vonalaival. Profilból egészen dinamikus az autó, főképp az előretolt szélvédő jóvoltából. Hasonlóan karakteres a hátsó rész is, a nagyra nyíló csomagtér-ajtóval.
Belül a ferdehátúéval megegyező műszerfallal találkozunk, de nem ez a lényeg, hanem az SW-ben a második sori utasok fejéig benyúló nagy panoráma üvegtető, amelyen jól kipillanthatnak a harmadik sorban alkalmilag helyet foglalók is. 5,58 négyzetméteres a teljes üvegezett felület, így a Peugeot 308-nál nem sok világosabb utasterű autó van – leszámítva persze a kabriókat.
Különös figyelmet szenteltek a jármű variálhatóságának, hogy egyszerűen és hatékonyan alkalmazkodjék utasainak igényeihez. A második sor üléseit könnyű kivenni, méretük azonos, így sokféle kombinációt engednek meg. A hétüléses változat hátuljában még ketten foglalhatnak helyet. Használaton kívül ezek az ülések, a második sorral együtt, lehajthatók vagy kivehetők, ezáltal nehéz tárgyak elhelyezését megkönnyítő sík padló jön létre.
A 308 SW felfüggesztését a ferdehátútól örökölte, kiváló beállítású, így a magasabb építésű SW vezetési élménye hasonlatos amazéhoz. Nyolcféle motorral kapható az üvegtetős Peugeot, van ötféle benzines, 95-től 175 LE-ig, köztük BioFlex opcióval (Magyarországon egyelőre nem kapható), és háromféle HDi dízel, közülük kettő alapfelszerelésként koromszűrővel (FAP). Ötfokozatú manuális sebességváltó, négyfokozatú automata, vagy az új hatfokozatú sebességváltó tartozik hozzájuk.
A 308 SW benzines VTi és THP motorjai a PSA Peugeot Citroen és a BMW közös fejlesztései. A belépőmotor az 1,4-es 95 lóerős egység (136 Nm), melyet az 1,6 literes VTi követ 120 lóerővel (160 Nm). Aztán következik a 2,0 literes 146 lovas, rugalmas üzemanyag-felhasználású BioFlex hajtómű (208 Nm), mely egyelőre nálunk nem elérhető. A sort az 1,6 literes turbófeltöltős THP aggregát zárja, 150 (240 Nm) és 175 lóerős kivitelben (240-260 Nm túltöltéssel).
A dízelpaletta jól ismert tagokból áll: a leggyengébb a 90 lovas 1,6-os HDi (215 Nm, ötfokozatú kézi váltó), aztán jön a részecskeszűrős 110 lovas kivitel (240-260 Nm, hatfokozatú kézi váltó), majd választható a 136 lóerős 2 literes HDi (320-340 Nm), hatfokozatú manuális vagy automata váltóval. A kombi az 1,4 és a 120 lovas 1,6 VTi, továbbá a 90 és a 110 lóerős 1,6 HDi motorokkal kapható. A 308 SW fogyasztása hasonló motorok esetén 13%-kal kisebb a 307 SW megfelelő adatánál.
A 308 SW országonként eltérő választéka 2008 nyaráig ötféle belső hangulatot tartalmaz. A belépőszint a sorozat kombija, acéltetővel és osztottan dönthető hátsó üléssel, a tágas, de jutányos autót keresőknek. A tízféle színben, sokféle szövet- és bőrkárpittal készülő 308 SW viszont megfelel a legigényesebb vevőknek is.
A Peugeot Hungária idén év végéig még több mint 700 darab 308-as értékesítését tervezi, melyből 160 darab Break és 100 darab SW változat. A hivatalos bevezetés a nagyközönség számára a szeptember 20-21-én megrendezésre kerülő nyílt hétvégén kezdődik.
Árak: