/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Remek folytatás: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG Highline 4Motion

2016. augusztus 29. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidőautói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Emiatt rengeteg pozitívum történt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

A Volkswagen Tiguan első nemzedéke 2007-es bemutatkozása óta igen nagy népszerűségnek örvendett Európában, egymás után döntögette az eladási rekordokat és az összehasonlító tesztekből is rendszerint győztesen került ki. Remek autó volt, és a 2011-es modellfrissítéssel csak még jobbá vált. Mindvégig tartotta magát a konkurenciával szemben, akik egyértelműen legyőzni nem, csak megszorongatni tudták. Kritikával maximum a kissé fantáziátlan külsejét illették, egyébként „tökéletesnek” bizonyult, mint például egy Golf vagy Passat. A második generációs modell megjelenés tekintetében is komolyat fejlődött.

Az új Tiguan a VW konszern MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) szerkezetén alapul, a konszern SUV modelljei közül elsőként. A moduláris építőkészlet kizárólag előnyökkel járt, sportosabbá tette a karosszéria arányait, 50 kilogrammal csökkentette a saját tömeget, miközben a belső helykínálatra is jó hatással volt. S erre az autóra képtelenség azt mondani, hogy nem néz ki jól. Ráültették a többi új modellen alkalmazott horizontális jellegű dizájnt, amitől látványossá, vonzóvá vált. Cizellált fényszórói és hátsó lámpái sötétítettek és karakteres megjelenést adnak, a krómozott részletek pedig értéknövelő hatásúak. A hatalmas, a tesztautó esetében 19 colos kerekek is dinamizmust közvetítenek, ugyanakkor megállapítható, hogy a Tiguan praktikumából semmit sem veszített. Maradt a nagy üvegfelületek biztosította jó körkilátás és a tetősínek sem hiányoznak, a kasztni alsó része pedig fekete műanyagokkal védett.

A Tiguanba beülve rögtön megakad a szem a digitális műszerfalon, ami az autó egyik legnagyobb attrakciója, egyúttal a modern Volkswagenek egyik legjobb feláras tétele. Baloldalt a fordulatszámmérő, jobboldalt a kilométeróra kapott helyet, amelyek belsejében egy sor különböző menetadat jeleztethető ki. A középső nagy területen pedig többek között a rádióállomások, a telefon kontaktok és a navigátor jeleníthető meg, utóbbi esetben a két körműszer kisebb lesz és kihúzódik a szélre. A digitális műszerfal rendkívül informatív és maximálisan testre szabható, s a kezelését – ami a kormányról zajlik – hamar el lehet sajátítani. A műszerpult közepén az új generációs infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőkijelzője kapott helyet, aminek a kezelése magától értetődő. Bölcs módon a funkciógombokat a kijelző szélére telepítették, s a hangerőszabályzó is dedikált gombot kapott.

Az új Tiguan műszerfala egyértelműen mutatja, hogy milyen márkájú autóban ülünk. Ismerős a környezet, az irányítás a megszokott, s bár temérdek extrát szereltek az autóba a létező összes vezetői segédrendszerrel együtt, zsúfoltságról szó sincs. Remek az állíthatóság, príma az ergonómia, nagyméretűek és ideális tömésűek az ülések, az összeszerelés minősége pedig elsőrangú. Ugyanakkor a hangulat a sok feketeség és a rengeteg, néhol kifejezetten olcsó műanyagtól kissé komor. Egy tízmilliónál drágább szabadidőautóban több puha tapintású felületet vártunk volna, a lábtér magasságában alkalmazott szemcsés plasztik kifejezetten méltatlan.

Ami a helykínálatot illeti, az látványosan javult. A tervezők ügyesen sakkoztak a centiméterekkel, tekintve, hogy az autó nincs 4,5 méter hosszú. Minden irányban tágult a tér, a lábtér is centimétereket növekedett. Magas sofőr mögött sem ütközik a térd a támlának. A Tiguan azon kivételek közé tartozik, amelyekben hátul is jó ülni, kellemes az üléspad magassága, a támlák pedig több fokozatban állíthatóak. A csomagtér papíron 615 literes, ami tetemes, azonban ránézésre ennél jóval kisebbnek tűnik. Szabályos alakja miatt mindenesetre alaposan meg lehet tömni. Amennyiben a hátsó ülések támláit is lehajtjuk (ezt a csomagtér felöl is megtehetjük), úgy 1655 literesre bővül a raktér, ami 145 literrel több elődjénél.

Az új Tiguan a Volkswagen pillanatnyilag legfejlettebb modellje. Hajtáslánca rendkívül kifinomult és hatékony, felfüggesztése és kormányzása igényes, vezetői segédrendszerei pedig teljes körűek és profin működnek. Külön kiemelendő a feláras, dinamikus fényszóró-szabályzással kiegészített LED-es fényszórórendszer, ami felülmúl minden általunk eddig megismert szerkezetet. Fantasztikusan világítja be az autó előtti teret, távolsági fénye pedig gyakorlatilag nappali világosságot varázsol. A vezetői asszisztensek sorában megtalálható a gyalogos-felismerő funkcióval ellátott városi vészfékező rendszer és a sávtartó rendszer, amely automatikusan a forgalmi sáv közepén tartja az autót, így rövid ideig elengedhetjük a kormánykereket. (Egy idő után diszkréten figyelmeztet, hogy most már ildomos lenne visszavenni a volánt). Nagyon hasznos a kiparkolást segítő rendszer, ami tolatásnál figyelmeztet a mögöttünk felbukkanó járművekre és természetesen parkoló asszisztens is van, ami helyettünk beáll a kiszemelt parkolóhelyre.

A Volkswagen Tiguanban a legmodernebb motorok és DSG-váltóművek teljesítenek szolgálatot. Tesztautónkat az Euro 6-os normájú új, 150 lóerős 2 literes TDI mozgatta, amihez 7-sebességes duplakuplungos váltót kötöttek. A kifinomultan, vibrációmentesen járó turbódízel príma darab, ha kell, átlagon felüli menetteljesítményekhez juttatja a Tiguant, mégis kíméli a pénztárcánkat. A hozzá kapcsolt DSG-váltómű is mindenkor a takarékosságot tartja szem előtt, igyekszik a fordulatszámot az alsó régiókban tartani. Általánosságban ez pozitív dolog, szűk fordulókban azonban néha kellemetlenné válhat. Kis ívű kanyarodáskor ugyanis, második fokozatban küszködik a motor, 1750-es fordulatszám alatt ugyanis nyomaték híján van.

Normál vezetési módban elég érzéketlen a gázpedál, lustán lendül meg az autó, s ha előzünk, a visszakapcsoláshoz mélyen le kell nyomnunk a jobboldali pedált. Jutalmunk az igazán kedvező fogyasztás, ami közelítheti a katalógusban megadott 5,7 literes értéket. Mi 6,5 litert mértünk, ami remek egy több mint 1,7 tonnás, összkerékhajtású szabadidőautótól. Rendelkezésre áll a Sport menetmód is, amikor kiéleződnek a rendszerek, feléled az autó és mozgékonyabbá válik – ekkor érdemes manuálisan, a kormányról vezérelni a váltót a nagyobb élmény érdekében. A Tiguanban a 4Motion összkerékhajtás legfrissebb generációja is helyet kapott, ami egyénibben és egyszerűbben igazítható bármilyen útviszonyhoz. A terepezést a 20 centiméteres hasmagasság és a kényelmes rugózás is támogatja, igaz, a 19 colos felnik nem feltétlenül a legalkalmasabbak ilyen célra. Aki vontatna is az autóval, fontos tudnia, hogy akár 2,5 tonnás fékezett utánfutót is magával vihet, ami remek érték. Összességében a Tiguan egy rendkívül masszív, többcélú autó, amely kulturált, jól rugózik és pontosan irányítható.

Az új Volkswagen Tiguan továbbra is a kompakt SUV kategória egyik élmenője. Tágas, kényelmes, praktikus, jól megy és keveset fogyaszt. Ugyanakkor magasan árazott, s az alapfelszereltsége sem éppen gazdag. A legmagasabb, Highline kivitelű, dízelmotoros és DSG-váltós, összkerekes Tiguanért például 11,2 millió forintot kell leszurkolni, de ez persze még temérdek extra tétellel fokozható. Néhány dologra érdemes is áldozni, mint a komfortnyitás- és zárás, a LED-es fényszórórendszer, valamint a nagy rádió-navigációs rendszer.

Az új Tiguan már valamivel 7 millió forint fölött megvásárolható, a dízelek 7,7 milliótól indulnak. A közepes Comfortline felszereltséghez 8,4 millió forint jelenti a belépőt, a DSG duplakuplungos váltómű felára 600 ezer forint. A négykerék-hajtás újabb félmillióval terheli a költségvetést, viszont itt automatikusan jár a DSG-váltó. A csúcsot a 190 lovas TDI-vel hajtott összkerekes DSG-s változat jelenti, amiért 11,8 millió forintot kell letenni az asztalra.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidőautó
  • Motor
  • 1968 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common-rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 112 kW (150 LE) @ 3500-4000 RPM
  • 340 Nm @ 1750-3000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4486 mm
  • Szélesség: 1839 mm
  • Magasság: 1673 mm
  • Tengelytáv: 2677 mm
  • Csomagtér: 615/1655 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 200 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 9,3 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    6,8 / 5,1 / 5,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 261 470 Ft
  • Tesztautó ára: 13 390 920 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!