/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

SsangYong Rexton 2,7 Xdi: Mértékadó koreai

2005. október 06. 07:53   |   Autoblog
címkék:  

Az impozáns Rexton tágas utastérrel és minőségi kidolgozással bír, hajtáslánca pedig Mercedes elemeket is tartalmaz. Ezért is szerethető.


A SsangYong “SUV specialistaként” vetette meg a lábát a globális autópiacon, modelljei, mint például a Korando vagy a Musso hazánkban is szép sikereket értek el. A Rexton egy vadonatúj típus, és a hiedelmekkel ellentétben nem a Musso utódja – annál nagyobb méretű. A néhány centi híján 4,8 méter hosszú Rexton megjelenése tekintélyt parancsoló, az autó szépen betölti a forgalmi sávot. A koreai szabadidő-terepjárót formája miatt is megcsodálják, a tervezőmérnököknek remekül sikerült ugyanis a SUV-ok erőteljes megjelenését a személyautók eleganciájával párosítani. A Rexton tényleg harmonikusan néz ki: míg az első fényszórók, a hűtőrács és a krómbetétek személyautós eleganciát sugallnak, addig az oldalsó védőburkolatok, a fellépők és a tetősínek a funkcionalitást erősítik.   

Akinek előítéletei vannak a koreai gyártmányú típusokkal szemben és ezt általában a gyengébb anyag- és összeszerelési minőséggel magyarázza, nyugodt szívvel üljön be a Rextonba, és biztosan nem fog fanyalogni. Minket is meglepett, hogy a Rexton utastere mennyire ízléses, korrektül összerakott és felszerelt, mennyire kellemes atmoszférájú – különösen távol-keleti mércével mérve. Az R logós fekete bőrülések és a sötét fabetétek luxus érzetet keltenek. Természetesen a kezelőszervek és a klímaberendezés panelje már ismerősek más koreai modellekből, de az anyagválasztásánál következetesen elkerülték a kopogós, kellemetlen műanyagokat. A Rextonban kiviteltől függően akár hét személy is utazhat, és alapesetben, plafonig mérve a csomagtartó majdnem egy köbméteres.

Az osztottan is dönthető második, valamint az opciós harmadik üléssort síkba lehet fektetni, ilyenkor akár egy hűtőszekrény vagy egy nagyképernyős televízió is gond nélkül elszállítható. A hátfalajtó magasra nyílik, pakolásnál a legtöbb ember – 180 centiméteres magasságig – befér alá. A hely mindenhol bőséges és hátul is kellemes utazni, amely a több fokozatban dönthető üléstámláknak is köszönhető. Az első fotelek határozottan támasztják a testet széltében és hosszában is, azonban nagy hibájuk, hogy egészében nem emelhetők és süllyeszthetők, csak az ülőlap első és hátsó része mozgatható. A sofőr ezért elég magasról pásztázza a forgalmat, ami persze nem feltétlenül hátrány.


A SsangYong Rextont állandó és kapcsolható összkerékhajtással is kínálják, a tesztautóban az utóbbi, tradicionális rendszer dolgozott. Az első kerekeket gombnyomásra, 70 km/óráig lehet bekapcsolni a hajtásba. A nyomatékelosztást egy osztómű, illetőleg egy arra telepített villanymotor végzi, amely egy kardántengelyen keresztül juttatja el a nyomatékot az első kerekekhez. Felező-, tehát terepfokozatban változik az áttétel, és a Rexton a meredek, sáros emelkedőket is le tudja küzdeni. Mivel az összkerékhajtási rendszer alapvetően zárt, csak valóban nedves és síkos útviszonyok között, nagy hóban vagy sárban van értelme a használatának.

A kerekek ugyanis száraz aszfalton, kanyarban befeszülnek. Mindenesetre a Rextonnal jó közlekedni városban és erdei utakon is; a 20 centis hasmagasság, a ballonos gumik és a hajószerű, hintázós rugózás révén fölényesen küzdhetők le az akadályok. Sőt, a Rexton az autópályán is jól érzi magát! Könnyedén tartható vele a 150-160 km/órás tempó, zavartalan egyenesfutás mellett. Külön előny, hogy a Rexton alvázas konstrukció, akárcsak a vérbeli terepjárók. Menet közben emiatt stabilnak, merevnek hat az autó. A 2,7 literes common rail dízelmotor és az ötsebességes automataváltó Mercedes-termék, remek darabok és összhangban dolgoznak. A más befecskendezési rendszer miatt az eredetileg 177 lóerős motor a Rextonban csak 165 lóerős, de más különbség nincs köztük. Az erőforrás pörgetve hangos ugyan, viszont nem várt lendülettel hajtja előre a kéttonnás vasat, ereje és reakciókészsége nagyon meglepő. A váltó is príma szerkezet, sosem lusta, nem gondolkodós típus.

A Rexton rendhagyó módon, 17-féle felszereltséggel vásárolható meg, az indulóára 8 millió forint. 10 millió forint körüli összegért már egy szinte hiánytalan felszereltségű dízel példány hazavihető, amely józan ajánlatnak tekinthető. A kívül-belül stílusos, ugyanakkor masszív Ssangyong Rextont érdemes számításba venni, ha nagyméretű szabadidő-terepjáróvásárlásra kerülne sor.  

Forrás: SsangYong Motor Hungary Kft.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középméretű szabadidő-terepjáró
  • Motor
  • 2696 cm3
  • soros öthengeres, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 91 kW (121 LE) @ 4000 RPM
  • 340 Nm @ 2400 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4720 mm
  • Szélesség: 1870 mm
  • Magasság: 1830 mm
  • Tengelytáv: 2820 mm
  • Csomagtér: 980 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 170 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 13 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    11 / 8 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 9 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 7990000 Ft
  • Tesztautó ára: 9900000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!