/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Trendkövető: Hyundai i30 1,4 Comfort

2008. január 14. 07:31   |   Autoblog
címkék:  

Az alsó-középkategóriás Hyundai i30 a Hyundai Kia Automotive Group terméke, a korábban debütált Kia cee’d testvérmodellje. A tervezőcsapatok mégis önálló személyiségű autókat alkottak. De szaladjunk előre, a lényeg, hogy az i30 ma a legkedvezőbb árú és legerősebb 1,4 literes motorral felszerelt modell a piacon.


Az alsó-középkategóriás Hyundai i30 a Hyundai Kia Automotive Group terméke, a korábban debütált Kia cee’d testvérmodellje. A tervezőcsapatok mégis önálló személyiségű autókat alkottak. De szaladjunk előre, a lényeg, hogy az i30 ma a legkedvezőbb árú és legerősebb 1,4 literes motorral felszerelt modell a piacon.


A Kia cee’d-hez képest a Hyundai i30 divatosabb megjelenésű; elölről és oldalról még csak-csak hasonlítanak egymásra, de az i30 hátulja teljesen más kiképzésű. Mindenki döntse el, melyik tetszik neki jobban; ami tény, hogy a Kia cee’d konzervatívabb formájú, egy ötajtós Toyota Corollával simán összekeverhető. A Hyundai viszont hátulról leginkább az 1-es BMW-re hasonlít. Elölről a projektoros, kissé megbolondított formájú fényszórók jellemzik a Hyundait, profilból a C-oszlopba vágott kisablakok tűnnek fel, a fart pedig uralják a tetőspoilerig felhúzott lámpák, melyek “trendiséget” sugároznak és véleményem szerint jól néznek ki. Élénkpiros helyett acélkékben vagy mélypirosban, s könnyűfém felnikkel nagyon jól mutatna az i30-as, persze így is szimpatikus, pofás autó. A tesztidőszak végén, tiszta, lemosott állapotban még találtam rajta izgalmas részleteket.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A koreai belépőmodellekben egy folyamatosan változó szelepvezérléses, 1,4 liter lökettérfogatú szívó benzinmotor dolgozik, mely 109 lóerejével pillanatnyilag a kategória legizmosabb képviselője. Egyik konkurens sem tudja ezt, a kínálat második legerősebb 1,4-es hajtóműve is csak 98 lóerőt tud. A motor nyomatéka 137 newtonméter. A Hyundai i30 menetteljesítményei jobbak az átlagosnál, 11,6 másodperc alatt gyorsul fel százra és 188 km/óra a végsebessége. Sportos természetét azonban csakis a motort pörgetve ismerhetjük meg, normál tempónál kicsit kelletlennek, nehézkesnek tűnik az autó. A motor magas, 5000-es fordulaton adja le nyomatékmaximumát, ezért előzéseknél tanácsos visszakapcsolni. A kis szívómotor, azért ha parancsot adunk rá, eléggé lendületesen tudja mozgatni az 1200 kilós Hyundait, az embernek sokszor megjön a kedve egy kis kergetőzéshez. Az ötfokozatú váltó viccesen hangos kattanásokkal ugrik be a fokozatokba és sokszor nem hajlandó bevenni a kettest, nem lézerpontosságáról híres. Ehhez a teljesítményű 1,4-es motorhoz és a relatíve magas végsebességhez elkelt volna egy hatgangos szerkezet, s akkor a Hyundai nem forogna 4000-et 130-nál autópályán és kevesebbet is fogyasztana. De komolyan, a Fiat például már évek óta kínálja az 1,4-es 95 lovas Stilohoz a hatfokozatú váltóját. Az i30 városban elfogyasztja a 9 litert és autópályán, a limitet átlépve sem spórol az ólommentessel, viszont országúton nagyon takarékossá válik.


A testvérmodell cee’d futóműve emlékeim szerint kifinomultabb, összeszedettebb volt a Hyundaiénál, az i30-é nem tűnt harmonikusnak. Egyfelől kifejezetten feszes beállítású, rossz útburkolaton ráz, másfelől viszont nyújtott kanyarban kissé bizonytalan. Könnyen lehet azonban, hogy a tesztautó futóművével nem volt minden rendben és ezért éreztem ennyire drasztikusan keménynek. Már csak azért is, mert a Kia és a Hyundai felfüggesztési rendszere azonos, csupán a hangolásuk más (a Hyundaié elvileg lágyabb). Különben a kormánymű kellően közvetlen és a fékek is hatásosak, pontosan adagolhatóak.


Az ötajtós Hyundai i30 és Kia cee’d indulóára Magyarországon 2 999 000 forint, így jelenleg a koreai modellduó a legolcsóbb a piacon. Comfort felszereltséggel, mely tartalmazza az összes fontos biztonsági és kényelmi tételt, az i30 3 813 000 forintba kerül, ami szintén nagyon kedvező ár. Ha szétnézünk a konkurenciánál, kizárólag magasabb árakkal és gyengébb erőforrásokkal találkozunk. A 80 lóerős, 1,4 literes Ford Focus alapváltozata 3 761 000 forintba kerül, a Trendért 3 936 000 forintot kérnek, az 1,4 literes, 90 lovas motorral szerelt Opel Astra Essentiáért pedig 3 699 000 forintot kell fizetni. A közepesen felszerelt változat viszont 3 999 000 forintba kerül. A 97 lovas Toyota Auris 3 845 000 forint alatt nem kapható, a felszereltebbek már 4 100 000 forintért kelletik magukat. A 83 lovas 1,4 literes Honda Civic szintén a drága kompaktok közé tartozik, ára 4 029 000 forint. 98 lóerős 1,4-es Renault Mégane-ért 3 610 000 forintért hozzájuthatunk, a 80 lóerős 1,4-es VW Golfot pedig 4 282 600 forint alatt nem tudjuk megvenni. Látható tehát, hogy az ár/érték arányt tekintve a Hyundai i30 és a Kia cee’d a legjobb vétel a kompaktok szegmensében.

Oldal tetejére
Tesztadatok

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!