/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Citroen C5 173 lóerővel

2006. június 12. 18:29   |   Autoblog
címkék:  

A Citroen C5 kínálata kibővült az új 2,2 literes 173 lóerős, részecskeszűrővel felszerelt HDi dízelmotorral, melyhez hatfokozatú kézi váltó tartozik. A két turbófeltöltővel felvértezett erőforrást a PSA a Forddal közösen fejlesztette ki. Az új modell akciós ára 7 390 000 forint.


A HDi 173 FAP a C5 ötajtós és Break változatához kínált dízelmotorok választékát gazdagítja. A PSA Peugeot Citroen csoport és a Ford Motor Company együttműködésének gyümölcseként napvilágot látott motor Franciaországban, a trémery-i üzemben készül.

A négyhengeres dízelmotorra két darab, párhuzamos működésű turbófeltöltőt szereltek, ami alacsony fordulatszámon javítja a motor reakciókészségét és minimálisra csökkenti a feltöltők reakcióidejét. A 370 Nm maximális nyomaték már 1500/min fordulatszámon rendelkezésre áll. Ha egyedül a vezető tartózkodik az autóban, hármas sebességfokozatban az ötajtós például 3,6 másodperc, a Break pedig 3,7 másodperc alatt gyorsul 30 km/h-ról 60 km/h-s sebességre (ami az előző, 2.2 HDi 136 FAP motorénál 20%-kal jobb eredményt jelent).

A rendszer két darab azonos méretű és fix geometriájú turbó használatán alapul, melyek mindegyike magas fordulatszámon a motorba juttatandó levegő mennyiségének nagyjából a felét szolgáltatja. Ennek az elvnek köszönhetően megnő a turbó működési tere, valamint alacsony és magas fordulatszámon egyaránt javul a motor teljesítménye, a kettő közti átmenetről nem is beszélve.

Alacsony fordulatszámon, azaz 2700/min érték alatt, csak az egyik turbó kapcsol be, amely az alacsony tehetetlenségnél fogva a motor részéről tökéletes reakciókészséget, és a 2.2 HDi 136 FAP motorhoz képest akár 40% többletnyomatékot biztosít. 2700/min-nél magasabb fordulatszámon a második turbó is bekapcsol, hogy a magas fordulatszám teljes tartományában elegendő legyen a levegő mennyisége. A második turbó zökkenőmentes működésbe lépéséről egy átmeneti fázis gondoskodik, amikor is a turbó forgásba kezd, de még nem enged be levegőt.

Az új “ECCS” (Extreme Conventional Combustion System) égéstér optimális levegő/üzemanyag keveréket biztosít, az 1800 bar nyomású harmadik generációs common rail befecskendező rendszer pedig az üzemagyag tökéletesebb porlasztásáról gondoskodik. A két megoldás összekapcsolása révén javul a teljesítmény, ugyanakkor csökken a károsanyag-kibocsátás és az üzemagyag-fogyasztás.

A HDi 173 FAP-ot ezen felül kompakt méretek jellemzik, így kisebb helyet foglal el a motortérben, így egy esetleges ütközés esetén a gyalogossérülés súlyossága is mérséklődik. Az új motoron emellett csak 30 000 kilométerenként kell olajcserét végezni, a vezérműszíj és a segédberendezések hajtószíjainak karbantartására pedig soha sincs szükség.

Magyarországon a 173 lóerős, ötajtós Citroen C5 2,2 HDi FAP akciós ára 7 390 000 forint, a kombi változatnak egyelőre nem alakították ki a vételárát.  


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!