/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Skoda Superb menetpróba

2008. június 03. 15:42   |   Autoblog
címkék:  

A Skoda festői környezetben, Salzburg környékén tartotta a Skoda Superb nemzetközi sajtóbemutatóját és tesztvezetését.


A Skoda Superb átütő sikernek bizonyult a piacon, a limuzin napokban bemutatkozott második generációs kiadása pedig sokszorosan túlszárnyalja elődjét. A csehek rendkívül szép és színvonalas autót alkottak; az új Superb-bel tovább öregbítették a nagy hagyományú Skoda hírnevét. Az elődjénél is tágasabb, egyedi csomagtér-ajtó kialakítással rendelkező limuzin a korábbinál még nagyobb fenyegetést jelent a prémium közép- és felső-középkategóriás modellekre. Reszkethet is a Renault Laguna, a Ford Mondeo, a Mazda6, a Hyundai Sonata… Ami az elődöt roppant vonzóvá tette, az az ár-érték aránya volt, nos, az új generációs Superb csak minimálisan drágább nála. A taxisok kedvenc típusa, az 1,9 PD TDI 6 176 600 forintba kerül, míg az alap benzines 1,4 literes, 125 lóerős TSI változatért 5 878 600 forintot kérnek. Jó ajánlat az 1,8 literes TSI turbómotorral szerelt, 160 lovas Superb is 6 354 200 forintért. 140 lovas dízelt 6,6 millió forinttól lehet kapni.


A Skoda festői környezetben, Salzburg környékén tartotta a Skoda Superb nemzetközi sajtóbemutatóját és tesztvezetését. A reptéren várt minket a tekintélyes járműflotta, melyben akadt 1,4 literes és 1,8 literes TSI, 140 lóerős PD és 170 lóerős common rail TDI, továbbá összkerekes 3,6 literes V6-os FSI motorral szerelt Superb is. Első pillanatban lenyűgözött az autó kinézete. Az új Skoda formanyelv szerint megépült kocsi egyszerre elegáns – már-már arisztokratikus – és sportos, no és szinte bármilyen színben remekül mutat. Az arányos, nyújtott karosszéria bármely oldalról kellemes látványt nyújt; az új stílusú könnyűfém felnik rengeteget dobnak az összképen. Persze a tesztautókon mind feláras, 18 hüvelykes garnitúra volt. Kedvencem a hét duplaküllős kerék.


A front jóval markánsabb mint előtte: a “háromdimenziós” krómkeretes hűtőrács, a domborított, négy éllel tarkított géptető, valamint a felül vízszintesen elvágott fényszórók együtt nagyon szigorú pillantást adnak a Superbnek. A legtöbbet a profil változott, a tetővonal már hosszan elnyújtott, nem olyan kupolaszerűen lekerekített, mint az elődé. Hátul a rendszámtábla-tartó első ízben nem a csomagtér-fedélben, hanem alul, a lökhárítóban kapott helyet, a Skoda-embléma így a csomagtér-fedélen jelent meg. Nagyon jól néznek ki a kétrészes hátsó lámpatestek, melyek egyik fele a sárvédőkbe, másik fele a csomagtér-fedélbe simul. A klasszikus Skoda dizájnnak megfelelően a lámpák “C” alakban világítanak.


Az új Superb hosszúsága 4838, szélessége 1817, magassága 1462 milliméter, a hátsó lábtere pedig további 2 centiméterrel gyarapodott. Rengeteget fejlődött az anyag- és a kidolgozási minőség; a Superb otthonosabb és főként kényelmesebb, mint korábban. A szemcsés műszerfali műanyagok természetesen a Volkswagen konszernen belüli hierarchiát betartva csak közepesen jó minőségűek, ezzel együtt a Superb mégis luxusautós hangulatot áraszt (bézs kárpitozással) és maximális szolgáltatást nyújt. Csak gratulálni lehet a szép, hullámos műszerfalért, az elegáns klímavezérlő panelért, valamint a krómgyűrűs műszercsoportért a cseh tervezőmérnököknek. Funkcionalitását tekintve a cockpit tökéletes: okosan csoportosították a kezelőszerveket, minden egyszerűen és könnyen működik. A

kormányra telepített audiovezérlő és fedélzeti számítógépet kezelő gyorsgombok mintaszerűen logikusak, annyira intuitív módon kezelhetők, hogy minden autóba ilyen rendszert kellene rakni. A kétoldali klíma tekerőgombjai hihetetlen finomsággal tekerhetők, fél fok helyett ezért néha egy egészet léptet vele az ember. Vásárlásnál mindenképpen ilyen klímaberendezést érdemes kérni az autóhoz, esztétikus megjelenésű és kiválóan működik. A navigációs rendszer is maradéktalanul elnyerte a tetszésemet. Modern érintőképernyő tartozik hozzá, menüjének kezelése pedig néhány pillanat alatt elsajátítható. Számtalan szolgáltatás, többek között 2 vagy 3D-s nézet közül választhatunk, és a rendszer érdekessége a TMC, azaz a közlekedési információk listázása és visszakereshetősége. Egyebek mellett 30 gigabájtos merevlemezzel is kiegészítették.  

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a képre a galériához!


Skoda 645 sofőrös limuzin
Szálláshelyünkre érkezvén figyelmesek lettünk a bejáratnál kiállított gyönyörű, sötétkék veterán Skodára, mely mint kiderült üzemképes, sőt, a tulajdonos készséggel elvisz vele bárkit egy rövid körre. Bármennyire is szép az új Superb, a férfiszív igazán az ilyen oldtimerek látványától dobban meg. Megtudtam, az autó egy Skoda 645-ös típus, 1930-as gyártású és hat évig restaurálták. Motorja soros hathengeres és körülbelül 45 lóerős. Ez a példány ráadásul jobbkormányos. Az uraság a hátsó plüssfotelen foglalhatott helyet, a sofőrt üvegfal választotta el a kabintól. Megörökítettem az autót, képek a galériában!


S akkor jöjjön a lényeg, a Superb egyedi jellemzője, a Skoda mérnökei által kifejlesztett és szabadalmaztatott “Twindoor” csomagtér-fedél megoldás. A hátsó nyílás ugyanis igény szerint – ha csupán egy mozdulattal, kisebb tárgyat kívánunk betenni vagy kivenni – részben, csak a fedél felnyitásával is szabaddá tehető. A csomagtér-fedél fogantyúja alatti két gombbal, az elektromechanikus reteszelés oldásával azonban a teljes, az ablakkal együtt mozgó hátsó ajtó is felnyitható,

kényelmes pakolási lehetőséget kínálva a terjedelmesebb tárgyak esetében is. Zseniális a dolog, ugyanakkor a nyitómechanizmus kissé bonyolult. Ha csak a fedelet szeretnénk felnyitni, a fogantyú alatti középső gombot kell megnyomni, azonban ha az egész hátsó ajtót fel szeretnénk tárni, először a jobb oldalit, majd a féklámpa háromszori felvillanása után a középső gombot kell megnyomni. Mindenestre a hátsó ülések mögött 565 liternyi térfogat várja a csomagokat, ami 85 literrel haladja meg az elődét. A hátsó üléseket lehajtva ez az érték már 1670 literre nő, amivel e szegmens kombi modelljei sem könnyen kelhetnek versenyre.


A Superb vezethetőség tekintetében is nagyot lépett előre, jobb vezetni, mint utasként benne ülni. Szerencsére a motor nem Start/Stop gombbal kelthető életre, hanem hagyományos tollas kulccsal, a mérnökök azonban mégis kicsit szertartásossá tették az indítást. A gyújtás bekapcsolásakor a két, mély hengerszerű formában ülő műszer mutatója végigfut a skálán, mint a Subarukban, és a sikeres kontrollt követően a nulla értékhez áll vissza. Először lecsaptunk a 3,6 literes, 260 lóerős csúcsmodellre, mely ráadásul szériában összkerék-hajtású. Az autópályás szakaszoknál jobban élveztük a rövidebb-hosszabb kanyarokkal tűzdelt, tükörsima aszfalttal borított autóutakat, ahol az összkerekes Superb bizonyíthatta kiváló tapadását. Nagyot, élvezeteset lehet autózni vele. A V6-os FSI-nek nem különösebben nemes a hangja, azonban szépen, egyenletesen húz (0-100 km/óra 6,5 mp), a hozzá kapcsolt hatfokozatú DSG-váltó pedig maga a tökély. A mérnökök biztosan csiszoltak egy picit a szoftverén, a szerkezet ugyanis kiegyensúlyozottabban működik és még észrevétlenebbül kapcsol. Ha szabadjára engedjük a lovakat, érdemes a váltókart kézzel pofozgatni (előrefelé tolva vissza, hátrahúzva felvált), automata módban ugyanis a DSG kanyarok közben is hajlamos váltogatni. Rendelkezésre állnak még a váltófülek is, azonban ezek használata nem kényelmes.


Kipróbáltuk a 140 lovas kétliteres dízelt és az 1,4 literes belépő TSI modellt is, 125 lóerővel. Előbbi kulturáltan, szépen megy, DSG-váltóval is kiváló, viszont a 125 lóerős turbómotoros Superben leesett az állunk. Félelmetes, mennyit számít a feltöltő, a másfél tonnás tömeget már az 1,4 literes motor is, nemhogy kielégítően, de lendületesen mozgatja! Nem hiába díjnyertes ez az erőforrás, már 1200-1300-as fordulatszámtól húz és 200 Nm-es nyomatékát sokáig fenntartja. Tehát ne tessék félni az 1,4-estől, mert ezzel is fürge a Superb, 10,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Leszűrtem még azt is, hogy a Superb futóműve általában véve jobb, stabilabb lett, továbbá sokat javult a zajcsillapítás, a szigetelés. Abszolút újdonság, a Volkswagen konszernen belül először a Superb-ben debütál az adaptív fényszóró rendszer is, mely a pillanatnyi körülményekhez igazítva javítja az úttest megvilágítását, s az esetleges akadályokat jobban észlelhetővé teszi.




Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!