ELKÉSZÜLT
Kémfotókon a Peugeot 308 RC Z
A Peugeot a 2007-es Frankfurti Autószalonon lepte meg a közönséget az Audi TT ellenfélnek szánt 2+2 üléses RC Z koncepcióval, melyről rövidesen bejelentették, a nagy érdeklődés miatt sorozatgyártásba kerül. Nos, a kocsi mára szériaéretté vált.
FRANCIA MÓDI
Peugeot 308 kombi 3,95 millió forinttól
Bemutatkozott Magyarországon a Peugeot 308 kombi és SW. A 308 SW átörökítette és továbbfejlesztette az eredeti SW koncepcióautó számos jellemzőjét, például panoráma üvegteteje 27 százalékkal nagyobb lett (1,68 m2), hátsó szélvédője pedig továbbra is nyitható. A rendkívüli variálhatóságú új modell már hétüléses verzióban is rendelhető, nyolcféle erőforrással és háromféle felszereltséggel. A Break kombi indulóára 3 959 000 forint, az SW csúcsváltozatért pedig 6 639 000 forintot kérnek.
GYÁRTÁSBA KERÜL
Jövőre jön a Peugeot RC Z kupé!
Borítékolni lehetett, hogy a Peugeot előbb-utóbb beadja a derekát és sorozatban kezdi gyártani az Audi TT ellenfelének szánt, stílusos RC Z tanulmány-kupét. A szériamodellt a 2009-es Frankfurti Autószalonon leplezik majd le, vagyis két évvel a közönségnek történő első bemutatását követően. Forgalmazása 2010 tavaszán kezdődik majd. Állítólag a szériamodell mindent megőriz majd a tanulmányautó vonzerejéből.
SPORTOS
Genfben debütál a Peugeot 308 GT
A Genfi Autószalonon nem csupán a Peugeot 308 SW-ről hull le a lepel, a francia autógyár Svájcban bemutatja a 308 GT jelű sportváltozatát is. Az izmosított modell a háromajtós karosszéria-változatból készült, meghajtásáról a BMW-vel közösen kifejlesztett, 175 lóerős, 1,6-os turbómotor gondoskodik. A hajtóműhöz hatsebességes kézi váltó kapcsolódik. A Peugeot adatai szerint a 308 GT 8,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 225 km/óra. A franciák természetesen az autó külsejét is átalakították, szembetűnő az új, egyedi megjelenésű első-hátsó lökhárító (a kipufogókat különösen furcsán helyezték el), a spoiler és hogy az autó - a hasmagasság csökkentése révén - közelebb került az aszfalthoz. Bent új kialakítású kormánykerék és alumínium-díszítések várják az új gazdikat, akik már tavasztól hozzájuthatnak a modellhez. Galéria a címre kattintva!
EGYTERŰ PUTTONYOS
Hétüléses az új Peugeot 308 kombi!
Úgy tűnik, a Peugeot talált egy rést a kombik piacán: sima puttonyosból annyi van már, hogy alig győzzük számolni, olyan modell viszont, mely egyszerre kombi és egyterű, még nem nagyon volt. A Peugeot viszont csinált egyet, a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új 308 SW-be ugyanis három üléssort pakoltak a franciák, csak hogy semmiképp se lehessen összetéveszteni a formailag hasonló 207 SW-vel. Hogy az "egyterűsített kombi" koncepció mennyire működőképes, azt majd eldöntik a vásárlók, mindenesetre a frankfurti 308 SW Prologue Conceptre épülő modell tengelytávját 100 milliméterrel növelték a ferdehátúhoz képest, a hátsó túlnyúlás pedig 124 milliméterrel nagyobb. A 308 SW még nyár előtt piacra kerül Európában, széles motorpalettával: benzinesként vihető lesz normál feltöltésű, 95 lóerős 1,4-essel, 120 lóerős 1,6-ossal, valamint turbós 1,6-ossal 140, 150 és 175 lóerős kivitelben. A dízel kínálat három egységből, a 90 lóerős 1,4-esből, valamint a 110 és 136 lóerős 1,6-osból áll. Galéria a címre kattintva!
308 RC Z
Zöld utat kapott a Peugeot kupétanulmánya
A Peugeot július legvégén mutatta be a 308-ból készült kupétanulmányt, mely az RC Z nevet kapta. A 2+2 üléses autó francia lapok szerint biztosan gyártásba kerül, bár erről a francia gyár illetékesei hivatalosan még nem nyilatkoztak. A szériamodell 2009 végén landolhat a kereskedésekben, összeszerelését valószínűleg - az új Mini-terepjáróhoz hasonlóan - az osztrák Magna végzi majd. Galéria a címre kattintva!
GOLDENES LENKRAD
Arany Kormánykerék-díj a Peugeot 308-nak
A Peugeot új ötajtós modellje, a Peugeot 308 nyerte Berlinben a Goldenes Lenkrad (Arany Kormánykerék) díjat. A kitüntetést 1976 óta évente ítéli oda a Bild am Sonntag országos német hetilap. Az elmúlt 12 hónap során a német piacon megjelent valamennyi új modellt először öt fő kategóriába osztották (kisautók, alsó-középkategória, közép- és felsőkategóriás gépkocsik, szabadidőautók és kabriók), majd a Bild am Sonntag olvasói nevezték az egyes modelleket a döntőbe. Az autóversenyzőkből, gépjárműipari szakemberekből és médiaszemélyiségekből álló zsűri feladata az volt, hogy a döntőbe jutott gépkocsik közül kategóriánként kiválassza azt az egyet, mely a részletes tesztek és próbák alapján a legmesszemenőbben kielégít egy sor kulcsfontosságú követelményt. E követelmények között szerepelt a stílus, a design, a kényelem, az úttartás, a biztonság, a környezetbarát jelleg és a minőség. Folytatás és győztesek a címre kattintva!