989 prototípus
A nap képe: A Porsche első szedánja
időpont:2016. szeptember 23. 07:00
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:928, 989, a nap képe, egyedi autó, porsche, prototípus
Mindenki legnagyobb meglepetésére, nemrégiben kiderült, hogy a Panamera előtt már készített négyajtós sportkocsit a stuttgarti cég. A ’80-as évek végén a 928-as modellből fejlesztett 989 végül csak egy prototípus maradt.
928 convertible
A nap képe: ritka Porsche került eladósorba
Egy 1981-ben készült Porsche 928 kabrió keresi új gazdáját. Az eleve kis darabszámban készített szérián belül a vászontetős autókból mindössze nyolcat rakott össze a gyár a Carellivel karöltve.
H50 STUDY
A nap képe: az első Porsche kombi
A cégalapító Ferry Porsche 75. születésnapjára készítették ezt az egyedi Porsche 928-as kombit, a H50-et. Az 5 literes V8-as aggregáttal felszerelt puttonyos sportkocsihoz vajon mit szóltak volna a 80-as években?
EGYEDI DARAB
Videó: Porsche 928 Boeing turbinával
Az eBay Motorsra „Flame Shooter", azaz lánglövőként került fel ez a turbina-meghajtású, 1982-es évjáratú Porsche 928. Igen, egy őrült amerikai a Vietnamban is szolgált QH50 helikopterek 350 lóerős Boeing T50 turbináját installálta a Porsche orrába.
CSODABOGÁR
Videó: hatkerekű Porsche pickup!
Harry Thoma olyan autót szeretett volna, melyet nem tud megvenni akármelyik kereskedésben. Mérnökember lévén elhatározta, hogy épít magának egy abszolút különlegességet. A két évig tartó megfeszített munka eredménye egy háromtengelyes, hatkerekű Porsche 928 GTS pickup lett, mellyel Thoma igen nagy elismerést vívott ki magának Porschés körökben, s a találkozók nagy sztárjává vált. Thoma 70 centiméterrel toldotta meg a karosszériát, elmondása szerint az átépítés legnehezebb fázisa a felfüggesztés kialakítása volt. A művelet jól sikerült, ugyanis Thoma szerint hat kerékkel jobban vezethető a Porsche, mint széria állapotában. A menetteljesítmények sem romlottak, ugyanis az 5,4 literes V8-as erőforrást 6,1 literesre fúrták fel, teljesítményét 350-ről 390 lóerőre emelték. Elméletileg így 285 km/órás csúcssebesség is elérhető. Ha hiszik, ha nem, a 3-tengelyes Porsche TÜV engedélyes, tehát legálisan közlekedhet a forgalomban. Igaz, ehhez a Porsche gyári embereinek közbenjárása is kellett.