bio concept
Étolajjal megy a Mazda2 versenyautó
időpont:2022. november 22. 15:45
szerző:Autoblog
címkék:alga, biodízel, dízel, étolaj, mazda, mazda2, mazda2 bio concept, susteo
Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás versenye már több mint a felénél tart. Étolaj illata száll a levegőben, ugyanis a Mazda Spirit Racing csapat szerelői régi étolajat és zsírokat használnak a versenyautó hajtására.
FORRADALMI?
Biodízel sportkocsi 2,2 literes fogyasztással
Egymás után érkeznek a különféle koncepciójú, környezetbarát sportkocsik; ezúttal a brit Trident Performance Vehicles által kreált Iceni kupét mutatjuk be, amely igencsak nagyot szólhat. Az Iceni common rail dízelmotorja biodízellel is működik, s a különleges, úgynevezett nyomatékszorzó technológia jóvoltából sokkal kevesebbet fogyaszt, mind hagyományos társai. A gyártó saját mérése szerint az Iceni 112 km/órás sebességgel haladva mindössze 3,4 litert fogyaszt, 48 km-es sebességnél pedig beéri 2,18 literrel is! Utóbbi érték egészen hihetetlen, lévén, a kocsiban egy 6,6 literes V8-as motor dohog. Ez azt jelenti, hogy egy tankkal elméletben akár 2000 mérföldet (3200 km) is meg lehet tenni. A fantasztikus brit sportkupé mindenesetre már kész a sorozatgyártásra, körülbelül 75 ezer fontot szeretnének majd kérni egy példányért. Folytatás a címre kattintva!
BIOÜZEMANYAGGAL IS
Új Peugeot 407 etanolos motorral
A finoman áttervezett Peugeot 407 modellcsalád legfontosabb újdonsága talán az új Euro 5-ös, 2 literes 140 lóerős HDi dízelmotor, valamint a 2 literes Bioflex erőforrás, mely benzin és E85-ös bioetanol bármely arányú keverékével képes üzemelni. Dízelmotorból immár ötféle szerepel a palettán, melyek érdekessége, hogy 30 százalékos keverési arányig biodízel üzemanyaggal is hajthatók.
TÖBB KELL MAJD!
Nem használunk elég bioüzemanyagot
Még mindig nem használunk elég bioüzemanyagot, legalábbis ez derült ki egy friss kutatásból, amely összegezte Európa 2007-es bioüzemanyag felhasználását. Az EU 2007-ben 7,7 millió tonna nyersolajnak megfelelő (tons of equivalent - TOE) bioüzemanyagot használt fel a közúti közlekedésben, amely csupán 2,6%-a volt a teljes fogyasztásnak.
ELŐSZÖR KEVERIK
Biodízel Le Mans-i versenyautóba
A Shell cseppfolyósított biomasszát, BTL-t (Biomass to Liquids) kever a 2008. június 14-i 24 órás Le Mans-i verseny Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagába. Ez lesz az első alkalom, hogy második generációs bioüzemanyagot használnak a Le Mans-i versenyen. A Shell V-Power Diesel szintén a Shell által kifejlesztett GTL (Gas to Liquids - cseppfolyósított földgáz) komponenst is tartalmaz, amely nagyon tiszta és hatékony motorműködést biztosít.
TERMELÉS NÖVELÉS
Kína egyeduralkodó lehet az etanoltermelésben is
Az eddig sem volt kérdéses, hogy Kína erősen érdeklődik a bioüzemanyagok előállítása és használata iránt. A világ legnépesebb országa 2004 és 2007 között ötszörösére, 1,5 metrikus tonnára növelte évi etanoltermelését. Szakértők szerint ez a szám a duplájára nőhet az elkövetkező években. Több más országgal együtt Kína is szembesült a földhiánnyal, azaz hogy egyre kevesebb az a termőterület, amelyet bevonhatnak a bioüzemanyag-termelésbe. Az ázsiai ország tervei között is az szerepel, hogy az etanoltermelést függetlenítse a gabonatermeléstől, és olyan anyagokat hasznosítson üzemanyagként, mint az édesburgonya (batáta), a manióka vagy a cirok. Egyes kínai gyártók például már ma is keveréket készítenek: 60% búza, 20% kukorica, 10% manióka és 10% batáta.
SZAPORODNAK
Texasban megnyílt az első alternatív üzemanyagkút
időpont:2008. március 31. 15:40
szerző:Autoblog
címkék:biodízel, bioetanol, bioüzemanyag, cellulóz, e85, flexfuel, gm, hummer
Megnyílt Texas első nyilvános bioüzemanyag kútja, melyet félmillió dolláros beruházással építtetett Amerika vezető Chevrolet kereskedője, a Classic Chevrolet/Hummer. A Classic a félmillió dollárból kilenc töltőpisztolyos kutat hozott létre; a Classic Clean Fuels-nél E85-ös, E10-es és biodízel üzemanyagot lehet tankolni. A Classic Chevrolet/Hummer egyre több E85-tel is üzemelő rugalmas üzemanyag-felhasználású járművet ad el, s bár alternatív benzinkutakból nincs hiány, mégis szükségét látták egy új kútnak. A létesítmény megnyitóját a GM is megtámogatta, mégpedig úgy, hogy az autósok két órán keresztül a normál 2,75 dollár helyett 85,9 centes gallonáron vásárolhattak bioetanolt. Hamarosan a Classic saját szivattyúját is átalakítják E85-re, így az újonnan kigördülő FlexFuel járművek teli tankkal hagyhatják el a kereskedést.
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Mégis érdemes foglalkozni a bioetanollal?
Ha a bioetanol gyártás és felhasználás segítségével az éves fosszilis energiahordozó megtakarítás elérheti a teljes magyar kőolaj és kőolajtermék import több mint 10%-át, illetve a teljes magyar földgáz import közel 5%-át, valamint Magyarország teljes energiafelhasználásának közel 5%-át és energiatermelésének 12 %-át, ráadásul az országban átlagos éghajlati feltételek között megtermelt kukoricafelesleg sem veszne kárba, sőt hasznot hozna a gazdáknak, akkor miért hagynánk ki? Összességében lehet, hogy pozitív képet nyújt a bioetanol magyarországi termelése? Akkor kinek az érdeke, hogy mégis ellenkező képet fessen róla?
TÖRVÉNYI SZABÁLYOZÁS
A 27 tagország az akadály
Az Európai Unió biodízel termelési kapacitása egy év leforgása alatt akár 25-35 százalékkal is növekedhet.
2008-TÓL 50 EZER TONNA
Beindul a biodízel üzem
Az Öko-Line bábolnai biodízel üzeme egy hónapon belül megkezdi a termelést.