GENF 2009
Jön az otthon tölthető Opel
időpont:2009. március 17. 22:27
szerző:Autoblog
címkék:ampera, chevrolet, e-flex, elektromos, flextreme, genf, opel, villanyautó
Úgy tűnik, lassan tényleg ideér hozzánk a GM konszern villanyautója. A szellemesen Amperának elnevezett Opel modell az idei Genfi Autószalonon (március 5.-15.) debütál. Az Ampera illik a legtöbb európai autós mindennapi utazási szokásaihoz.
A JÖVŐ ÚTJA
Ízelítő a jövő GM motorjaiból és váltóműveiből
A GM Powertrain szervezet részeként a GM Powertrain Europe kisméretű dízelmotorokat, dízel vezérlőrendszereket és további kis benzines erőforrásokat, valamint kézi váltókat gyárt. Európa 7 országában, 15 üzemben, 9 000 dolgozó állítja elő - átlagosan napi 17 000-res darabszámban - a motorokat és a váltóműveket. Az összes földrészen jelen lévő GM Powertrain 17 országban piacvezető szerepet tölt be a motor- és váltógyártás területén. Több mint 48 000 alkalmazott fejleszti és szereli össze az átlagosan 33 000 váltót és 37 000 motort. Az GM márkái mellett további gyártók is ügyfeleik közé tartoznak.
ÚJ IDENTITÁS
A GM zöld jövőt szán a Saturnnak
A GM végre új identitást adott a fiatal vásárlókat megcélzó, 1991-ben létrehozott Saturn márkának. A Saturn lett a GM zöld márkája, jelentették be, így Detroitban a látogatók máris három különböző környezetkímélő Saturn modellel ismerkedhettek meg. A legfontosabb közülük a Vue SUV plug-in változata, mely az első kereskedelmi forgalomban elérhető GM elektromos autó lesz 2010-ben, még a Chevy Volt előtt.
PROVOQ CROSSOVER
Üzemanyagcellás Cadillac-látomás
időpont:2008. január 09. 08:38
szerző:Autoblog
címkék:cadillac, crossover, e-flex, hidrogén, provoq, üzemanyagcella
Új formavilágot és technikai szintet képvisel a Cadillac Provoq Concept; egy vízió a benzinmentes jövőből. Január 8-án, Las Vegas-ban leplezték le, de természetesen a Detroiti Autószalonon is jelen lesz a hidrogén üzemanyagcellás tanulmányautó. A Provoq-ba a GM továbbfejlesztett E-Flex meghajtási rendszerét építették, mely feleakkora helyet foglal, mint elődjében, a Chevy Voltban, ám nagyobb teljesítményű. A luxus crossover tulajdonképpen egy elektromos meghajtású autó, mely csupán vízgőzt bocsát a légkörbe, így nem szennyezi azt.
RUGALMAS HAJTÁSÚ
Készül a Chevy Volt szériaváltozata
A világ legnagyobb autógyártója, a General Motors rendelkezik a világ legnagyobb gépkocsi tesztelésre létrehozott szélcsatornájával, melyet most csúcsra járatnak az elektromos Chevy Volt miatt. A mérnökök az aerodinamikai finombeállításokat végzik a belső égésű motorral kiegészített elektromos autón, mielőtt az szériagyártásba kerülne. A légellenállás egy átlagos autó esetében 20%-nyi energiát emészt fel, befolyásolva a fogyasztást. A GM szóvivője szerint a mérnökök a Volt esetében eddig 30%-ot javítottak a légellenálláson. A gyártó egy homályos fotót is közzé tett az újdonságról. A Volt európai megfelelője az idei Frankfurti Autószalonon bemutatott Opel E-Flex.