limuzintól SUV-ig
A nap képe: a SEAT történelmi zászlóshajói
A SEAT fennállásának első éveiben, az 1400-as után, az akkori idők autós szakértői tökéletesen megértették, hogy az új 1500-as melyik autókat próbálta utánozni 1963-ban. Hatvan évvel később a követendő karosszériaforma már a SUV formátum, mint amilyen a SEAT Tarraco.
EXEO
A SEAT belépője a középkategóriába
A tavalyi Párizsi Autószalonon leleplezett SEAT Exeo limuzin már rendelhető Spanyolországban, azonban készül a kombi változat is, mely jövő nyárig kerül a márkakereskedésekbe. Az Exeo ST hosszabb a limuzinnál (4,66 méter), egyébként a hozzá válaszható erőforrások és felszereltségek listája megegyezik a négyajtóséval. Az Exeo kizárólag Euro 5-ös hajtóművekkel vásárolható meg, a motorpalettát három benzines és három turbódízel egység alkotja. A két középkategóriás modelltől a SEAT azt reméli, hogy az idősebb korosztályból is bővítheti vásárlói körét.
SEAT EXEO
Felfedte magát a SEAT Exeo
A SEAT a Párizsi Autószalonon (október 4-19.) leplezi le új, középkategóriás Exeo modelljét, mely az Audik által kijelölt sportos vonalat képviseli. Az Exeóval tovább bővül a spanyol gyártó választéka, ezért úgy tűnik, a kocsi nem a Toledo utóda lesz. Az Audi A6/A4 dinamikus és elegáns formavilágát idéző Exeo 4,6 méter hosszú és háromféle benzin-, valamint háromféle dízelmotorral 2009 tavaszán kerül piacra. Folytatás és képgaléria a címre kattintva!
ÚJ IRÁNY
EXEO néven jön a SEAT új limuzinja
Új, a Toledónál kisebb méretű limuzinnal jelentkezik 2009-ben a SEAT. Az elegáns és dinamikus EXEO mérföldkő lesz a spanyol márka történetében, újabb szegmensek felé bővíti ugyanis a modellválasztékot. A SEAT mediterrán gyökereihez hűen, az új név a latin "exire" (kiemelkedik) szóból ered. Az eddigi típusnevektől alapvetően eltérve, új korszak kezdetét jelzi a vállalat számára. A SEAT EXEO a B szegmens (kiskategória) modelljeivel veszi majd fel a harcot. A Toledo továbbra is gyártásban marad.