ELECTRIC DRIVE
Elkészült az új villanyhajtású smart
A jövő év tavaszától kapható a harmadik generációs elektromos hajtású smart fortwo electric drive. Összesen hatjegyű darabszámban gördülnek le majd a kocsik a franciaországi Hambach futószalagjáról, és több mint harminc országban lesznek megvásárolhatók.
ÚJ REKORD
Videó: 19 tinilány egy smartban
19 pakisztáni lánynak sikerült bepréselnie magát egy olyan apró autóba, mint a smart fortwo. A kísérletnél a Guinness Book of World Records emberei is jelen voltak, s amint becsukták a kocsi ajtóit, hitelesítették az új rekordot.
KEMÉNY LEGÉNY
A nap képe: a smart tank
Akik túl cukinak és nőiesnek találják a smart fortwo modellt, jól nyissák ki a szemüket! Igen, ez egy smart fortwo felépítményes minitank. Már csak egy forgótorony kéne rá mondjuk egy 100 millis löveggel, aztán irány a csatamező!
EDITION LIMITED TWO
Különkiadás smartból
A smart fortwo újabb különkiadása a kétezer darabra korlátozott "edition limited two". Jellemzője a kívül-belül exkluzív szín és igényes anyagválasztás. A kiskocsit speciális világoskék metál színre fújták, mely a fény beesési irányától függően ezüstös-bézs árnyalatban csillog. A tridion biztonsági cella ezüstszínű, a kerékjáratokban pedig egyedi hatküllős könnyűfém kerekek forognak. Belül konyakszínű bőr és kétszínű díszöltés teremt sajátos hangulatot, de barna színárnyalatú a fűthető bőrülésen kívül az ajtóborítás, a háromküllős, váltóbillentyűkkel ellátott sportkormány, a váltógomb és a velúrszőnyegek szegélye is. Ezeket ellenpontozza a műszereken, az órán és a kormánykeréken megjelenő matt-ezüst színű díszítés.
EGYEDI
A nap képe: öt méter hosszú smart fortwo
A brit limuzinspecialista Carbonyte gondolt egy merészet, és 5,1 méteres autót kreált az eredetileg 2,7 méter hosszú smart fortwo-ból. A könnyű karosszéria-szerkezetnek köszönhetően még csak ki sem kellett cserélni a 600 köbcentis motort, az apróság elboldogul a S-osztályos méretekkel is. A képeken látható modell prototípus, melynek üdítősdoboz dizájnját hirdetési felületként értékesíti a cég, igazi limuzint egyedi igények alapján készít durván nyolcmillió forintos áron. Galéria a címre kattintva!
5TH GEAR
Videó: borulás emeletes smarttal
Azt hiszem, a 5th Gearnél is elgurultak a gyógyszerek. Kitalálták, hogy a smart fortwo-t úgy tudják összehasonlítani a négyajtós Mitsubishi "i"-vel, ha kettőt egymás tetejére csavaroznak belőle. Nagy meglepetésre a kreálmány elbukott a jávorszarvas-teszten, a bukósisak alapján azonban mintha számítottak volna erre a srácok.
PERBE FOGVA
Kínai smart-klón Európában
Az idei Bologna Motor Show-ra ugyan nem nyert bebocsátást, de a parkolóig eljutott a kínai Shuanghuan smart másolata, a Bubble. A Bubble európai importőre, a Martin Motors szerint a kiskocsi lényegesen különbözik a smart fortwo modelltől; míg a német autó hátsókerék-hajtású és erőforrása hátul, a padló alatt található, addig a Bubble-nak elöl van a motorja, fronthajtású és négyüléses. Persze a Daimlert mindez nem hatja meg, szellemi tulajdonnal való visszaélés miatt továbbra is pereli a Shuanghuant. A német konszern szerint, bár a két kocsi utastere valóban eltér egymástól, a Bubble egyértelműen a smart fortwo másolata, így mindenképpen meg kell tiltani az európai értékesítését. Ha a Martin Motors netalán mégis megkapná az 1,1 literes, 68 lóerős motorral felszerelt Bubble értékesítési jogát, először Olaszországban és Romániában indulhatna el a forgalmazása körülbelül 10 ezer eurós alapáron.
GONOSZ TÖRPE
180 km/óra egy smart-tal
Akik smart fortwo-juk egyedibbé tételében gondolkodnak, már nem csak a Brabusnál kopogtathatnak, hanem a Lorinsert is felkereshetik. A főleg Mercedesekben utazó sváb tuner plusz 20 lóerőt hozott ki a parányi háromhengeres turbómotorból, továbbá a félautomata váltót is megpiszkálta, így a 800 kilós miniautó félelmetesnek tűnő 180 km/órás sebességet érhet el.
KICSI, DE ERŐS
Négycsillagosra tört az új smart fortwo
Négycsillagos minősítéssel zárt az új smart fortwo a független Euro NCAP szervezet legfrissebb töréstesztjén, melyen a kisautó volt az egyedüli résztvevő. Az új fortwo 28 ponttal érdemelte ki az eredményt, ebből 13 járt a frontális, 14 az oldalütközésért, egy bónusz pedig a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzésért. Az Euro NCAP értékelésében megjegyzi, hogy a frontális teszten az utascella stabil maradt, levonások csak a műszerfal kialakítása miatt jártak, mert az a sofőr és az utas térdének épségét is veszélyezteti. Oldalütközésnél a tesztbábú feje az ablakot szegélyező gumikeretnek csapódott, ezzel kapcsolatban viszont az Euro NCAP hangsúlyozza, hogy az új fortwo-hoz opcionálisan oldallégzsák is kérhető, ezzel azonban a tesztautót nem szerelték fel. Minthogy a smartban hátsó ülés nincs, gyermekvédelmet az Euro NCAP nem vizsgált, az autó gyalogosvédelme átlagosnak mondható két csillagot ért.