ÉG A GALLARDO
Videó: újabb Lamborghini lángokban
Ez a 2005-ös Lamborghini Gallardo pénteken kapott lángra Peterborough-ban, s az esetet egy közeli épületből rögzítették. Szemtanúk szerint a Lambo motorja füstölni kezdett, majd lángba borította a kocsit, ami gyakorlatilag megsemmisült.
LIMITÁLTAN
Jön a hátsókerekes Gallardo
Az újdonság a Gallardo LP 550-2 névre hallgat, melyből azonnal levonhatunk következtetéseket: a V10-es szívómotor 550 lóerős, s az eddigi gyakorlattal szemben nem mind a négy, hanem csak a hátsó kerekeket hajtja.
JÓ IDŐKRE
Itt a vászontetős Gallardo LP 560-4
Folytatva a hagyományt, a Lamborghini bemutatta az 560 lóerős Gallardo nyitható tetejű változatát. A Gallardo LP 560-4 Spyder legnagyobb felvevőpiaca az Egyesült Államok, azon belül is a napsütéses Dél-Kalifornia lesz, ahogy az előd esetében. Az olasz márka rengeteg autót ad el a nyugati parti államban, tavaly az összes Lamborghini 30 százalékát itt értékesítették. Az új Gallardo Spyder is természetesen vászontetős, menetteljesítményeit tekintve pedig alig marad el keménytetős társától. 4 másodperc alatt gyorsul fel százra és 321 km/órás végsebességet képes elérni. Váltója - Corsa módban - 40%-kal gyorsabb kapcsolásokat tesz lehetővé, futóműve is új konstrukció, így a Spyder vezetése óriási élmény nyújt. No és még két, ma már lényeges adat: a kocsi fogyasztása és széndioxid-kibocsátása 18%-kal alacsonyabb. Folytatás, galéria az ugrás után!
GYORS REAGÁLÁS
Vadiúj Gallardót kapott az olasz rendőrség
Egy vadonatúj Gallardo LP560-4 Polizia modell váltja a 2004-ben forgalomba állított rendőrségi Gallardót az olasz autópálya rendőrség kötelékében. Az 560 lóerős, állandó összkerék-hajtású szuper-sportkocsi a Lazio Autópálya Rendőrséghez kerül és a baleset-, illetve bűnmegelőzés területén jut majd fontos szerephez, ahogy elődje. Az első rendőrségi Gallardo egyébként rendkívül megbízhatónak bizonyult, a kötelező karbantartáson túl nem szorult szervizre. 139 200 kilométert mutat az órája.
BRUTÁLIS
930 lóerős Lamborghini Gallardo! Videóval!
Az amerikai Heffner Performance turbós átépítéseivel szerzett magának hírnevet, már számos gyorsulási rekorder autót hoztak össze. Néhány Viperük 8 másodpercen belül futja a negyedmérföldes távot. Kedvencük a Dodge Viper, melyből bármikor 1500 lóerős szörnyeteget tudnak építeni, de szívesen megpiszkálják a Ford GT-t és a Lamborghini Gallardo-t is. A képen látható Gallardo motorját szokás szerint két darab turbófeltöltővel izmosították, így a teljesítménye brutális 930 lóerőre ugrott. A mellékelt videón egy 800 lóerős példányt járatnak meg a városban; a félelmetes hangú erőforrás és a speedmotor-szerű gyorsulás miatt megéri megnézni!
SÁRGA TRAILER
A nap képe: Lamborghini Gallardo utánfutóval
Miami Beachen fotózták le ezt a citromsárga Lamborghini Gallardo-t, melyhez tulajdonosa egy egyedi utánfutót készített, hogy mindenhová magával vihesse kedvenc, szintén egyedi építésű chopperét. Az utánfutó ugyanolyan kerekeken gördül, mint a Gallardo, a fantasztikus chopper tankjára pedig ráfestették a Lamborghini címert. Az összeállítás szerintünk nagyon ütős, szerintetek is?
LP560-4
Élőben Genfből: csodás helyszíni képeken az új Gallardo
Tegnap még csak sajtóképeket tudtunk mutatni a felfrissült Lamborghini Gallardóról, most íme néhány helyszíni felvétel is.
ÚJ RUHA
Élőben Genfből: felfrissült a Lamborghini Gallardo
A Lamborghini Genfben rántotta le a leplet a ráncfelvarrt Gallardóról, mely a külső változtatások mellett erősebb V10-es motort is kapott. Az LP560-4 első és hátsó lökhárítóját is kompletten lecserélték, amitől szinte teljesen újszerűnek tűnik az összkerékhajtású szuperkupé. Az 5,2 literes, V10-es motor immár 560 lóerőt teljesít 8000-es percenkénti fordulatnál, ez 40 lóerős növekedést jelent az előző generációhoz képest. Figyelembe véve, hogy eközben a súlyból 20 kilót faragtak az olasz mérnökök, a kormány mögött valószínűleg sokkal erősebbnek érződik az új Gallardo. A Lamborghini adatai szerint 3,7 másodperc alatt gyorsul százra az új modell, a 200 11,8 másodperc alatt van meg, a végsebesség pedig 325 km/óra. A szép számok mellett igazán figyelemreméltó, hogy a Lamborghini - az erőátviteli rendszer és a felfüggesztések tökéletesítése mellett - a fogyasztásból és a szén-dioxid-kibocsátásból 18 százalékot faragott le. Galéria a címre kattintva!
IDŐSZERŰ FRISSÍTÉS
Megújul a Lamborghini Gallardo
A márciusi Genfi Autószalonon rántja le a leplet a Lamborghini a Gallardo felfrissített változatáról. Az olasz gyár "most már muszáj csinálnunk valamit" alapon nyúlt hozzá belépőmodelljéhez, mely öt éve változatlan formában volt kapható a piacon. A hírek szerint az új modell teljesen új első és hátsó lökhárítót kap, a karosszéria többi része és a beltér azonban nagyjából változatlan marad. Szintén Genfben debütál a sorozat új, LP550 jelzésű csúcsmodellje, melybe az 520 lóerős, ötliteres V10-es hajtómű helyett közvetlen befecskendezéses, 5,2 literes kerül, melynek teljesítménye már 550 lóerő, nyomatéka pedig 510 Nm helyett 530 Nm. A váltót és az összkerékhajtást a "házon belüli konkurens", az Audi R8 mintájára dolgozzák át, a szekvenciális e-gear váltó kapcsolási idejei felgyorsulnak. Növelik a fékerőt és tovább merevítik a karosszériát is, mindezt a még tökéletesebb vezetési élmény érdekében.
ÚJABB MÉRFÖLDKŐ
Eladták a 3000. Murciélagót
Elhagyta a gyártósort a 3000. Lamborghini Murciélago, ami újabb mérföldkövet jelent az olasz sportkocsi márka életében. A jubileumi LP640 Coupe hamarosan Amerikába hajózik boldog tulajdonosához. A 12-hengeres Murciélago egyébként néhány héttel ezelőtt döntötte meg elődje, a Diablo 11 éves, 2903 darabos értékesítési rekordját. A Lamborghinik iránt egyre nő a kereslet: 2006-ban az olaszok 2087 autót szállítottak ki, 2007-ben már 2400 darab talált gazdára, 2009-ig pedig a teljes gyártási mennyiség elkelt.
EGYÉNI ELKÉPZELÉS
Merész Mustang-Gallardo hibrid Las Vegas-ban
Vajon mi visz rá egy embert arra, hogy egy Lamborghini Gallardo hajtásláncát kompletten betolja egy Ford Mustang kasztnijába? Feltűnési viszketegség? Talán igen, mindenestre a clevelandi John Haugh egy év alatt sikeresen összeépített egy Gallardót és egy Mustang GT-t. A SEMA közönsége látott már érdekes járműveket, de a Tractorri Mustangtól sokaknak leesett az álla. Elölről semmi különös, egy szép Mustang, a hátsó viszont már a két kocsi ügyes ötvözete. Haugh ráapplikálta a Mustangra a Gallardo lámpáit, olaszosra szabta a lökhárítót és kivágta, hogy szabad rálátást biztosítson a technikára. A mester az utasteret is egyedileg alakította ki a két kocsi elemeiből. A Mustang hibridnek 520 lóerős V10-es középmotorja, összkerékhajtása és szekvenciális váltóműve van; az olaszautó-rajongó Haugh - elmondása szerint - rendszeresen vezetni is fogja.
Hivatalos adatok és képek az Audi RS 6 Avantról
A gyári sajtóanyagból kiderült, hogy az Audi RS6 Avant végül nem 610, hanem 580 lóerős lett, s nem a Lamborghini Gallardo motorját kapta meg, hanem egy új fejlesztésű V10-es, FSI közvetlen befecskendezéses, duplaturbós erőforrás hajtja. Ehhez járul még az állandó összkerék-hajtás és az adaptív sportfutómű, így az RS6 kombi nagyon élvezetes menetteljesítményeket kínál. A hagyományok szerint először a kombi modell mutatkozik be, jövő áprilisban.