Brutális incidens
Így ütötték ki egymást a Formula E pilótái az első helyről – videó
időpont:2014. szeptember 13. 16:30
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:autóverseny, baleset, formula e, heidfeld, prost, videó
Nick Heidfeld és Nicolas Prost fej-fej mellett száguldottak az első elektromos formaautó-verseny dobogójának csúcsáért, ám az utolsó kanyarban, mikor előbbi előzni próbált, utóbbi csúnyán ráhúzta a kormányt, így Heidfeld hatalmasat bukott.
CIKI
Videó: Heidfeld beég a BMW-gyár dolgozói előtt
Nick Heidfeld addig égette a gumit a BMW-gyár munkásainak szervezett rendezvényen, míg lebontotta autója orrát. Ciki.
MALŐR
Heidfeld falat bontott a BMW-gyárban
A müncheni BMW-gyárban tartott bemutatót a dolgozók számára a Forma-1-es istálló, az üzem területén kialakított pályán a hazai pilóta, Nick Heidfeld ült az F1.08 volánja mögé. A több mint ezer munkás és a BMW F1 saját mérnökei felejthetetlen napra készültek, amit meg is kaptak: Heidfeld az egyik kanyarban kicsit elszámolta magát és az autó orrával megbontotta a falat. Hogy volt-e nagy röhögőgörcs az összegyűltek körében, nem tudjuk, Heidfeld mindenesetre viccesre vette a történteket. "A fal volt a hibás, nem akart arrébb állni" - mosolygott a német. Nem balhézott a BMW motorsport-igazgatója, Mario Theissen sem: "Legalább elárverezhetjük a sérült elemet a dolgozók között" - mondta Theissen. A BMW-nek egyébként mintha nem lenne szerencséje ezekkel a showműsorokkal, az autó januári debütálásakor, az új BMW Weltben Heidfeld egy takaróelemet veszített el.
NEHÉZ JÖVŐ
Frentzen: Heidfeld jobb, mint Hamilton
Heinz-Harald Frentzen szerint csodaszép jövő előtt áll a BMW a Forma-1-ben. Az egykori Forma-1-es pilóta úgy véli, ezzel párhuzamosan a McLaren visszaesik majd, a német pilóta nehéz időket jövendöl a wokingiak számára. "A BMW a jövőben sokkal erősebb lesz a McLarennél" - mondta a háromszoros futamgyőztes a Sport Bildnek, majd indokolt is. "Egyszerűen azért, mert Nick Heidfeld jobb, mint Lewis Hamilton." Frentzen szerint egyértelmű, hogy melyik pilóta tudja jobban befolyásolni csapata fejlesztési munkáit, melyikük tud a mérnököknek több segítséget nyújtani. "Nálam Heidfeld toronymagasan vezet ebben a versenyben" - jelentette ki Heidfeld, aki a BMW-előd Sauber több konstrukcióját is vezette.
NEM AZ IGAZI
Heidfeld: Lassú az új BMW
Noha a valenciai tesztek során és után a BMW folyamatosan azt kommunikálta, hogy jól halad az új autó fejlesztése, Nick Heidfeldből kibukott, hogy közel sem ilyen rózsás a helyzet. A német pilóta szerint a gép lassabb, mint a tavalyi volt, de ami ennél rosszabb, hogy nehezebben is kezelhető. "Alul- és túlkormányozottságunk egyaránt van, ráadásul mindkettőből túl sok" - elégedetlenkedett Heidfeld. "Csak annyit tudok mondani, hogy a régi autó sokkal jobban volt kiegyensúlyozva, rengeteg munka áll még előttünk." Heidfeld és csapattársa, Robert Kubica durván egy másodperccel maradt el körönként az élcsapatoktól Valenciában, ami valóban kicsit soknak tűnik. "Máshogy kell vezetnem, mint ahogy szeretnék. A mérnökök már dolgoznak a megoldáson, a következő teszten talán már látni fogjuk ennek eredményét. Hogy a többiekhez képest ez mire elég, az persze csak a melbourne-i szezonnyitón fog kiderülni" - fűzte hozzá Heidfeld.
ÚJ SZABÁLYOK SZERINT
Bemutatkozott a BMW Sauber F1.08
A BMW müncheni főhadiszállásán rántották le a leplet a 2008-as Formula 1-es versenyautóról, a BMW Sauber F1.08-ról. A mérnököknek jó kiindulási alapot jelentett a 2007-es autó, így nagy hibajavításokra nem volt szükség. Elsősorban a versenyautó aerodinamikáját és súlyelosztását tökéletesítették. Nick Heidfeld (30) és Robert Kubica (23) a harmadik, 18 nagydíjból álló szezonra is marad a BMW Sauber csapatnál, a cél a Ferrari és a McLaren befogása.
ÚJ SZABÁLYOK
Heidfeld: Hihetetlenül veszélyes lesz 2009-ben az F1
A BMW-s Nick Heidfeld az élen zárta a keddi jerezi tesztnapot, szerdán azonban csak az utolsó hely jutott a BMW német pilótájának. Ennek persze oka volt, Heidfeld a Bridgestone slick gumijait a 2009-es előírásoknak megfelelő aerodinamikai beállításokkal próbálgatta, és kicsit sem volt elégedett a tapasztaltakkal. "A 2009-es csomagot tettük fel ma, ami leszorítóerőt tekintve durván feleannyira hatékony, mint az idei specifikáció" - csapott bele a lecsóba Heidfeld. "A slickek nem tapadnak annyira, mint vártuk, a kisebb leszorítóerő miatt is nagy a veszteség, úgyhogy jelen állás szerint lassúnak néz ki a 2009-es Forma-1." Folytatás a címre kattintva!
A KIS NAGY CSAPAT
Theissen: Kezdhet aggódni a konkurencia!
Nick Heidfeld a BMW-Sauber volánja mögött sorozatban a harmadik negyedik helyét szerezte a hétvégi, F1-es Bahreini Nagydíjon. A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen őszintén elismerte, fogalma nincs, hogy miért voltak versenyképesek a hétvégén.