gr iq
Összement a mosásban a Toyota GR Yaris
Egy japán tuningcég megalkotta egy Toyota iQ-ból a hot hatch mini változatát a 2022-es Tokiói Autószalonra. A hajtásért egy 1,4 literes Kawasaki erőforrás felel.
Értékes ékszerdoboz
A nap képe: Egy Aston Martin, ami a kutyának se kellett
időpont:2017. július 03. 07:00
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:a nap képe, aston martin, autóeladás, cygnet, iq, toyota
Limitált használhatósága és borsos ára miatt mindössze 150 darabot értékesített az átnevezett Toyota IQ-ból az Aston Martin az évtized elején, így a Cygnet mára ritka és méreteihez képest drága autóvá érett: ez a példány 12 millió forintért eladó.
ÜTŐS KÜLÖNÍTMÉNY
Beteg Scionok Las Vegasban
A Toyota fiatalokat megszólító észak-amerikai almárkája, a Scion hét egyedi kreációval érkezik a legnagyobb amerikai tuningkiállításra, a SEMA Show-ra. A legtöbb tuner fantáziáját a kis iQ mozgatta meg; egészen elképesztő kreációk születtek belőle.
MEGOLDÁS VÁROSBA
BB1, a Peugeot smartja
időpont:2009. szeptember 23. 16:59
szerző:Autoblog
A Peugeot BB1 miniautó még a Toyota iQ-nál is rövidebb. A 2,5 méter hosszú apróság igazi szenzációként négyszemélyes és természetesen elektromos meghajtású. Fordulóköre 3,5 méter, villanymotorjait a kerekekbe építették.
AUTÓBLOG TESZT
Mini forradalom: Toyota iQ
Nyugodtan nevezhetjük forradalminak a Toyota kisautóját, az iQ-t, amely frappáns választ ad korunk kihívásaira. A kocsi három méternél éppen rövidebb, a mérnöki bravúroknak köszönhetően azonban négyszemélyes és biztonságos is.
FELTŰNŐ APRÓSÁG
A nap képe: így nézhet ki a mini Aston
A Toyota iQ alapú Aston Martin Cygnet még messze van a sorozatgyártástól, mindössze egy műhelyfotót láthattunk róla. Az autoexpress tehetséges művészei azonban a látottak alapján megformálták a 3 méternél rövidebb luxus minit.
LUXUS INGÁZÓ
Kisautóval rukkol elő az Aston Martin
Nem csalás, nem ámítás, az Aston Martin egy városi minivel bővíti modellpalettáját. Merész elképzelés volt, de megtalálták hozzá a kiváló alapot, a Toyota iQ-t.
SZUPER MINI
Toyota iQ tuning felsőfokon
A 3,2 méter hosszú szuperminit a mesterek úgy alakították át, hogy imponáljon a trendi városi fiataloknak. A háromüléses iQ ebben a köntösben kétségtelenül felhívja magára a figyelmet.
ÚJFAJTA ÉRTÉKELÉS
Az Avensis és az iQ a legkeményebb
időpont:2009. február 19. 14:53
szerző:Autoblog
címkék:avensis, euro ncap, impreza, iq, lancer, mazda6, törésteszt
Az új Euro NCAP értékelési rendszer szerint összetört új hat modell közül kiemelkedően jó eredményt ért el a Toyota Avensis és iQ. A felnőttutas-védelem, gyermekvédelem és gyalogosvédelem mellett az Euro NCAP mostantól a gépjárművek aktív védelmét is vizsgálja és pontozza. Elsősorban az ostorcsapás elleni védelmet nézik a szakemberek, de számít a menetstabilizáló rendszer és a sebességkorlátozó berendezés megléte is. Az összesített eredményt (csillagot) a négy fő területen nyújtott teljesítmény alapján határozzák meg. A Mazda6, a Mitsubishi Lancer, a Toyota Avensis és a Toyota iQ 5 csillagot kapott, míg a Citroen C3 Picasso és a Subaru Impreza 4 csillaggal kellett, hogy beérje.
HÁTSÓ FÜGGÖNY
Újfajta fejlégzsákot fejlesztett ki a Toyota
A Toyota fejlesztette ki a világ első, hátsó szélvédőnél felfújódó függönylégzsákját, mely a hátul ülők fejét védi egy hátulról történő becsapódásnál. Az innovatív légzsák a tetőkárpitból robban ki és fújódik fel; a fejtámlákkal együttműködve minimalizálja az utasok fejét érő sérülések kockázatát. Az új hátsó fejlégzsák hamarosan az iQ kompakt négyajtós modellben fog bemutatkozni.
ALIG VÁLTOZOTT
Élőben Genfből: szupermini a Toyotától
A Toyota a Frankfurti Autószalon látogatóit az iQ szuperminivel lepte meg, az autót akkor még csak tanulmányként láthattuk. Genfben viszont nemrég már a szériaváltozatot leplezték le, a gyártás már 2008 legvégén elkezdődik. A szalonokba kerülő iQ természetesen különbözik a tanulmánytól, de az eltérések gyakorlatilag apróak. Ugrottak a hegyes, szigorú első-hátsó lámpák, ezeket hagyományosabbakra cserélték, kicsit szélesebbre nyílt a szájként azonosítható "légbeömlőcsík" és a ködlámpákat keretbe foglaló műanyag rész. A 2,985 méter hosszú, kétméteres tengelytávú apróság alapkaraktere azonban megmaradt, már csak valami igazán versenyképes árat kellene kikalkulálni hozzá. Az iQ a J-Factor filozófia alapján készült, Toyotáék ezalatt olyasmiket értenek, mint "kicsi, de tágas", "high-tech, mégis emberi" vagy "érzelmes, de funkcionális". A Toyota az első teljes évben százezer iQ-t tervez gyártani, a motorpaletta két benzines és egy dízel egységből áll majd. Ezek műszaki adatairól a japánok nem beszéltek. A Toyota egyébként az Urban Cruiser mini szabadidőautót is bemutatta Genfben. Galéria a címre kattintva!
JÖN AZ IQ
Három méternél rövidebb autót készít a Toyota
A Toyota egy új generációs városi kisautóval és egy városi szabadidő-autóval fog villantani Genfben. Előbbi a szériagyártásra kész iQ miniautó, a másik pedig az Urban Cruiser elnevezésű SUV. Az év végén már gyártásba kerülő iQ rövidebb 3 méternél, ennek ellenére három személyt, vagy két embert és csomagjaikat képes kényelmesen szállítani. Az Urban Cruiser SUV Európában először a Genfi Autószalonon lesz látható. A jármű a környezettudatosság jegyében készült, fogyasztása és károsanyag-kibocsátása alacsony.