SUZUKA
Vettel rajt-cél győzelmet aratott Japánban
időpont:2009. október 05. 10:22
szerző:Autoblog
címkék:brawn, button, forma-1, japán nagydíj, red bull, vettel
Sebastian Vettel idei harmadik futamgyőzelmét aratta a Japán Nagydíjon, így növelte bajnoki esélyeit, ugyanis a listavezető Jenson Button csak egyetlen pontot szerzett. A második Jarno Trulli lett a Toyotával, akit Lewis Hamilton követett.
ALONSO NYERT
Fernando Alonso nyerte a Japán Nagydíjat
Fernando Alonso haladt át elsőként a célvonalon Fujiban a Japán Nagydíjon, őt Robert Kubica és Kimi Raikonnen követte a dobogón. A spanyol versenyző, aki eredetileg a 4. rajtpozícióból indult az első kör utáni Hamilton és Kovalainen között kialakult affér után Kubica mögött autózott, majd a kerékcserék alkalmával megelőzte a BMW-s versenyzőt, és így a verseny végéig az első helyen autózhatott.
JAPÁN NAGYYDÍJ
Hamiltoné az első rajtkocka a Japán Nagydíjon
Mondhatni egyszerű dolga volt Lewis Hamiltonnak a Japán Nagydíj időmérő edzésén, ahol 1:18.404-es idejével megszerezte az első rajtkockát. A harmadik harmad után Hamilton mögött Kimi Raikönnen áll a második helyen 1:18.160-nal, míg a harmadik rajtkocka Heiki Kovalainené lett 1:18.220-as idővel.
VIZSGÁLAT
YouTube-videó alapján büntethetik meg Hamiltont
Úgy tűnik, nem csak Mark Webber gondolja úgy, hogy Hamilton szarul vezetett a safety car mögött Fudzsiban, az Autosport értesülése szerint a Kínai Nagydíj versenyigazgatósága utólagos vizsgálatot indított a brit pilóta Fudzsiban, a második safety car-szakasz alatt bemutatott akciója miatt. A hírt megerősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség egyik szóvivője is. A bizonyíték nem más, mint az előző postunkban is bemutatott, egy japán szurkoló által a YouTube-ra feltöltött videó, melyen világosan látszik, hogy Hamilton az ominózus balkanyarban indokolatlanul kihúzódik jobbra és nagyon lelassít. Emiatt Webber is beletaposott a fékbe, amire viszont Sebastian Vettel nem volt felkészülve és beleszállt az ausztrál autójába. Hamiltont a hírek szerint péntekre várja a versenybíróság meghallgatásra, amennyiben a videó alapján hibásnak találják a baleset okozásában, utólag megbüntethetik (Vettel Fudzsiban tíz rajthelyes büntetést kapott). A szabályok szerint a versenyben vezetőnek maximum öt autónyi távolságra szabad elengednie a biztonsági autót.
KI A HUNYÓ?
Webber: Hamilton szarul vezetett a safety car mögött! – videóval
Fernando Alonso Japán Nagydíjon történt kiesése után pályára küldték a safety cart. Ekkor történt, hogy a harmadik helyen haladó Sebastian Vettel hátulról beleszállt a második Mark Webber autójába, az ausztrál a futam után alaposan le is szidta az ifjú németet a történtekért. Néhányat aludva a történtekre és megnézve egy-két videófelvételt, Webber már Hamiltont támadja kiesése miatt. "Szarul vezetett a safety car mögött" - ugrott neki Hamiltonnak Webber. "A verseny előtti eligazításon külön beszéltünk a hasonló szituációkról, Lewis pedig megígérte, hogy állandó tempót tart majd a biztonsági autót követve. A futamon azonban egyszer sem tartotta magát ehhez." Egy japán szurkoló feltöltött egy videót a netre, melyen jól látható, hogy Hamilton valóban nagyon lelassít a safety car mögött, Webber pedig önkéntelenül a fékbe tapos, hogy előzés miatt nehogy büntetést kapjon. A hirtelen lassításra nem volt felkészülve Vettel, és már meg is történt a baj.
FINN BÁNAT
Raikkönen: Semmit sem ért a harmadik hely
A katasztrofális időjárási körülmények miatt csak a biztonsági autó mögül engedték elrajtolni a mezőnyt a vasárnapi Japán Nagydíjon, a két Ferrari már rögtön ekkor elszállni látszott. Kimi Raikkönent és Felipe Massát is köztes abroncsokkal küldte ki a csapat a pályára, melyekről gyorsan kiderült, hogy alkalmatlanok a versenyzésre. Mindkét pilótának ki kellett állnia a boxba, s ugyan felzárkóztak (Raikkönen harmadik, Massa hatodik lett), rengeteg időt veszítettek ezzel. A Ferrari egyszerűen rossz döntést hozott, melyet aztán később rákenhetett az FIA-re, kiderült ugyanis, hogy a szövetség a verseny előtt minden csapatot értesített, hogy - kötelezően - extrém esős abroncsokkal vágjon neki a futamnak, a maranellóiakhoz azonban késve, 13.37-kor jutott el az e-mail, mikor az autók már kint álltak a rajtrácson. "Úgy gondoltuk, hogy mivel korábban közölték, a safety car mögül indul a mezőny, bevállaljuk az intermediate abrocsokat, hátha közben jobbra fordul az idő" - árulta el Stefano Domenicali csapatmenedzser. "Ha tudunk az FIA-féle szabályról, nem kockáztatunk. Meg kellett volna kapnunk időben az értesítést és Kimi akár még jobb eredményt érhetett volna el." Az érvelés sántít, Domenicali szavaiban benne van, hogy javulást vártak, és amúgy egyáltalán: csak körül kellett volna nézni a pályán, és rögtön nyilvánvaló lett volna, hogy ezekhez a körülményekhez extrém esős abroncsok kellenek. Raikkönen sem volt amúgy elégedett, arról beszélt, hogy a kényszerű kerékcsere után sok mindent nem tehetett. "Az FIA és a versenybíróság minket elfelejtett értesíteni. Lewishoz képest ismét pontokat veszítettünk, úgyhogy nem sokat ért, amit vasárnap elértünk" - morgolódott Raikkönen.
12 PONT HÁTRÁNY
Alonso: Nem adom fel!
Összesen két futam van hátra a 2007-es Forma-1-es világbajnokságból, a Kínai és Brazil Nagydíjra 12 pontos előnnyel utazhat az újonc Lewis Hamilton. A McLaren brit pilótája hiba nélkül teljesítette az esős Japán Nagydíjat (egyszer ütközött ugyan Robert Kubicával, de az eset nem az ő hibája volt), győzelmével és Fernando Alonso kiesésével 12 pontosra növelte előnyét az összetett versenyben. Mindez azt jelenti, hogy a spanyol csinálhat akármit, Hamilton egy negyedik és ötödik hellyel is világbajnok, őt ismerve azonban ennyivel biztos nem fogja beérni. Alonso is elismerte, csodára lenne szüksége, hogy harmadszor is aranyérmes legyen. "Nehéz verseny volt, iszonyatos körülmények között" - mondta Alonso. "A boxkiállásom után erős forgalomba kerültem, folyamatosan küzdöttem a pozíciókért, az egyenesekben az esőfüggöny miatt nem láttam semmit. Vettelt sem vettem észre, úgyhogy rendesen meg is lepődtem, mikor összeütköztünk, az autó kicsit megsérült ugyan, de tovább tudtam menni. Az ötös kanyarban annyi történt, hogy a féktávon az aquaplaning miatt irányíthatatlanná vált az autó, megpördültem, s mivel ott közel van a fal, ez egyben a verseny végét is jelentette számomra. Nagyon nehéz helyzetbe kerültem, csoda kellene a győzelemhez, de nem adom fel: a tavalyi szezon végén is bebizonyosodott, hogy ebben a sportágban bármi megtörténhet. Az biztos, hogy Hamiltonnak egyszer ki kéne esnie, márpedig idén eddig egyszer sem történt vele ilyen. Talán az utolsó két verseny egyikén..."
A CSATÁK CSATÁJA
Videó: Massa és Kubica elképesztő párharca Japánban
Az eső miatt kaotikussá vált Japán Nagydíj önmagában sem volt rossz, a 67 kört mégis megkoronázta Felipe Massa és Robert Kubica elképesztő párviadala a hatodik helyért. Hol a brazil tolta ki a pályáról a lengyelt, hol fordítva, az autók többször is összeértek. Végül Massa örülhetett, a célegyenes bukóterében ugyanis - tán a másfajta aszfalt jobb tapadásának köszönhetően - neki sikerült igazán a kigyorsítás.
BÜNTETÉSEK
Elvették Liuzzi nyolcadik helyét, Sutil pontot szerzett a Spykernek
A versenybíróság már nem sokkal a futam leintése után jelezte, hogy vizsgálja Vitantonio Liuzzi nyolcadik helyét, az 55. körben ugyanis az olasz sárga zászlós figyelmeztetésnél előzte meg Adrian Sutilt. A Toro Rosso pilótáját bűnösnek is találták, eredményéhez így utólag 25 másodpercet adtak hozzá, melynek következtében visszacsúszott a kilencedik pozícióba, a spykeres Sutil pedig előrelépett a nyolcadik helyre. Nem sokan gondolták volna az év elején, hogy a holland istálló pontot szerez 2007-ben, a helyzet azonban még nem végleges, a Toro Rosso ugyanis fellebbezést nyújt be a határozat ellen. Megbüntették a Red Bull-fiókcsapat másik versenyzőjét, az ifjú reménység Sebastian Vettelt is, amiért a második biztonsági autós periódus alatt kiütötte a második helyen haladó Mark Webbert. Az ítélet értelmében a húszesztendős német a soron következő Kínai Nagydíjon tíz rajthelyes büntetéssel számolhat. A Japán Nagydíj új végeredménye a címre kattintva!
KÁOSZ
Hamilton nyert, Alonso kiesett Japánban
Lassan indult, drámával végződött a Japán Nagydíj. Katasztrofális időjárásra ébredtek a pilóták Fujiban, a pályán összegyűlt hatalmas mennyiségű víz miatt a szabályos rajtot nem merte bevállalni a versenybíróság. A mezőny így a safety car mögül indult, s volt rá némi esély, hogy lemegy az egész verseny a biztonsági autó mögött. 18 kör után engedték csak el a mezőnyt, a legjobb pozícióból indult Lewis Hamilton szépen meg is őrizte első helyét Fernando Alonsóval szemben. Már a verseny elején elszállni látszottak a Ferrarik, Felipe Massa és Kimi Raikkönen is intermediate gumival állt ugyanis fel a rajtrácsra, a köztes abroncsokkal azonban nem tudták pályán tartani autóikat, a kerékcsere miatt pedig visszazuhantak a sor legvégére. Folytatás, eredmények a címre kattintva!
KI NEVET A VÉGÉN?
Hamilton nyerte a japán időmérőt
Pocsék időre ébredtek szombaton a Forma-1-es pilóták Fujiban, a Japán Nagydíj helyszínén, a délelőtti harmadik szabadedzést röpke négy perc után le is kellett fújni, a nagy köd miatt ugyanis a mentőhelikopter nem tudott (volna) felszállni. A kockázatot a versenybíróság nyilván nem vállalta, így a csapatoknak a délutáni időmérőn annyi adatból kellett dolgozniuk, amennyit pénteken összegyűjtöttek. A kvalifikációra sem javult egyébként sokat az idő, a köd feloszlott ugyan, de az eső maradt, volt hát esély a meglepetésre. Lett is, a Toro Rossóval az edzés mindhárom szakaszában parádézott az ifjú Sebastian Vettel, a német tehetség végül a kilencedik legjobb időt autózta, de a hatodik Nico Rosberg motorcseréje miatt a nyolcadik helyről rajtolhat majd vasárnap. Az első harmadban egyébként a ferraris Felipe Massa, a másodikban a mclarenes Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, a végső rajtsorrendről döntő harmadikban pedig sokáig Fernando Alonso állt az élen. Hamilton azonban durván húsz másodperccel az időmérő leintése még megkezdett egy gyors kört, melyben hajszállal ugyan, de gyorsabb volt csapattársánál, így az utolsó pillanatban elhappolta a spanyoltól az első rajtkockát. A második sor Kimi Raikkönen, Massa sorrendben a Ferrarié lett, az ötödik legjobb időt Nick Heidfeld autózta. És végül ne feledkezzünk el Jenson Buttonról, aki a pocsék Hondát szintén bevitte az első tízbe, a brit a hetedik időt autózta, de Rosberg miatt hatodikként rajtolhat vasárnap. Eredmények a címre kattintva!