modern klaszikus
Jön a Volkswagen Beetle Karmann kabrió
1949 és 1980 között több mint 330 ezer Volkswagen Bogár kabriót gyártott a Karmann. Ennek a klasszikus modellnek állít emléket az új Beetle Cabriolet Karmann, amely az Auto Mobil International kiállításon debütált. Az autó júniustól már rendelhető is.
QUICC! DIVA
A Karmannt egy villanyautó menti meg
Néhány héttel ezelőtt arról adtunk hírt, hogy a neves Wilhelm Karmann autóépítő műhely bezárja a kapuit és a cég újjászervezésére is kicsi az esély. A Karmann azonban megállapodott a holland DuraCarral villanyautók összeszereléséről.
BAJBAN A KARMANN
Eladósorba kerülhet a Karmann
Autóipari berkekben már mint tény keringett az a hír, hogy a német érdekeltségű legendás KARMANN autógyárat eladják tulajdonosai. Az eddigi találgatásokat hétfőn hivatalosan is megerősítette a gyár szóvivője, aki elmondta, hogy a család megvizsgált minden stratégiai lehetőséget és úgy döntött, hogy mindamellett, hogy leépítéseket terveznek, valószínűleg eladják a céget.
ENNYI VOLT
Leállt a Chrysler Crossfire gyártása
Hétfőn a Karmann osnabrücki üzeme leállt a Chrysler Crossfire gyártásával, a nehéz helyzetben lévő cég ezzel egyidejűleg több munkatársát is ünnepi szabadságra küldte. A Karmann új megbízásokra vágyik, különben saját adatai szerint 1770 dolgozójától lesz kénytelen megválni. Osnabrückben összesen 76 ezer Crossfire készült egyébként, mely lehetett volna több is, csakhogy a Chrysler sportkocsija messze a várakozások alatt teljesített a piacon és nem fogyott megfelelő ütemben.
KARMANN
Kabrióról tárgyal a Kia
A Kia a hírek szerint új együttműködésről tárgyal a német Karmann autóépítő céggel, a közös munka állítólag egy kabrió gyártásáról szólna. A koreai márka a múltban többször is dolgozott már együtt a Karmann-nal, a 90-es évek közepén a németek gyártották például a Sportage szabadidőautót, a közelmúltban pedig a márciusi Genfi Autószalonon bemutatott ex_cee'd nyitott tetős tanulmány kifejlesztésén dolgoztak együtt. A Kia szóvivője az Automotive News Europe-nak annyit mondott, hogy a tárgyalások folynak, de végleges döntés még nem született. Igazából az sem biztos még, hogy a Kia akar-e kabriót építeni, de ha igen, a Karmann az egyik legnagyobb esélyes a szerződésre. "Spekulációk kommentálásával nem akarjuk veszélyeztetni az egyeztetéseket" - reagáltak a németek a hírre.