KIZASHI APEX
Suzuki Kizashi turbó másodszor
Nagyon mozgatja az amerikai tunerek fantáziáját a Suzuki nagy szedánja, a Kizashi. Építettek már belőle sebességrekorder autót és szép utcai turbós példányt is. New Yorkban pedig megjelent egy újabb feltöltött egyed, a Kizashi Apex, látványos matricázással.
HANGOLÁS
300 lóerős Suzuki Kizashi a RRM-től
A Suzuki nagy szedánja, a Kizashi egyre népszerűbb, különösen az Egyesült Államokban. A tuningcégek is kezdik felfedezni maguknak az autót. A Road Race Motorsports mindjárt komplett tuning programot dolgozott ki hozzá.
500 LÓERŐ FÖLÖTT
Videó: a leggyorsabb Suzuki
Az amerikai Road & Track magazin főszerkesztője, Sam Mitani egy több mint 500 lóerős Suzuki Kizashi szedánnal megdöntötte a Blown Gas Coupe kategória sebességi rekordját Bonneville-ben. Mitani 327 km/órával száguldott a kocsival.
KIZASHI TURBO
A nap képe: a nem létező turbós Suzuki
A Suzuki új Kizashi limuzinját kizárólag 2,4 literes négyhengeres, 185 lóerős benzinmotorral kínálja, hathengeres erőforrás nincs a palettán. Pedig a tengerentúlon ez hibának számít. A japán márka áthidaló megoldást választott.
KIZASHI
Bemutatkozott a középkategóriás Suzuki
Az Észak-Amerikában az Acura TSX, az Alfa 159, a Ford Fusion és a Volkswagen Passat territóriumát megzavarni készülő, összkerékhajtású Suzuki Kizashi egy 2,4 literes négyhengeres benzinmotorral kezdi meg pályafutását.
VÉGE?
Nem lesz középkategóriás Suzuki?
A Suzuki még a 2007-es Frankfurti Autószalonon leplezte le a Kizashi tanulmányt, mely fantasztikus formájával teljesen ledöbbentette a sajtót és a közönséget. A középkategóriás limuzinból, ígérték, mindenképpen lesz szériaváltozat. A japán gyártó rövidesen még két Kizashi tanulmányt is bemutatott; mondták, az utolsó, a Kizashi 3 áll legközelebb a sorozatgyártású modellhez. Szó esett egy kombi változat kifejlesztéséről is. A japán Nikkei napilap szerint azonban az autópiac mélyrepülése és a gazdasági világválság miatt bizonytalanná vált a Kizashi jövője, mely a Mondeo, a Mazda6, az Accord, a Passat és a többi nagy presztízsű középkategóriás limuzin konkurense lenne. Szerintünk semmiképpen sem temetik el a Kizashit, inkább csak késleltetik a piacra dobását. Ahhoz túlságosan is jól sikerült darab. Az értékesítés kezdetét eredetileg 2010-re tűzték ki. Nagyon sajnálnánk, ha egy ilyen ígéretes modell a süllyesztőben végezné. Galéria az ugrás után!
KIZASHI 3
Vonzó sportlimuzin a Suzukitól – videóval
A Suzuki Frankfurtban mutatta be az első Kizashi tanulmányt, a második leleplezésére egy hónappal később, a Tokiói Autószalonon került sor. A japán gyár a harmadik változat reflektorfénybe tolásával New Yorkban lezárta a sorozatot, a Kizashi 3 - ahogy mondják - már kifejezetten közel áll a szériaváltozathoz. Ami azt illeti, mi csak kívánni tudjuk, hogy a Suzuki a lehető legtöbbet tartsa meg a tanulmány megoldásaiból, hiába fedezhető fel benne némi hondás (Accord) és mazdás (Mazda6) hatás, a Kizashi 3 hosszú idő után a legígéretesebb sportlimuzin, amit láttunk. A végleges Kizashi 2010 magasságában érkezik majd az amerikai kereskedésekbe. A tanulmány valamivel kisebb a Mazda6-nál, hosszúsága 4650, szélessége 1900, magassága 1450 milliméter, míg tengelytávja 2800 milliméter. A koncepcióba egy új, 3,6 literes, 300 lóerős V6-os benzinmotor került, melynek kifejlesztése során erősen támaszkodtak WRC- és egyéb motorsport-tapasztalatokra. A Kizashi 3 összkerékhajtást kapott, az erőátvitel hatsebességes, fülecskékkel kapcsolgatható automata váltón keresztül történik. Galéria a címre kattintva!
KIZASHI
Még egy tanulmány a Suzukitól
A Suzuki Frankfurtban mutatta be először Kizashi névre keresztelt, futurisztikus tanulmányát, melyet Tokióban kiegészített egy crossoverrel, a Kizashi 2-vel. A két modell természetesen látható volt a japán autógyár genfi standján, a sorozat legújabb darabja, a Kizashi 3 azonban a New York-i Autószalonon debütál. A Suzuki sajtóközleménye szerint a Kizashi 3 nem csupán a sorozat záródarabját jelenti, hanem közelebbi betekintést enged a leendő új, szériagyártású sportlimuzin formavilágába. Tény és való, eddig a Kizashi 3 tűnik a legkevésbé elszállt elképzelésnek, jó lenne, ha a Suzuki a sorozatgyártásig is megőrizné ezt a lendületet.
A-STAR
A legkisebb Suzuki
A 78. Genfi Autószalonra a Suzuki több újdonsággal is készült, megmutatta a tavaly Frankfurtban nagy port kavart Kizashit, az új Kizashi 2-t, valamint az A-Star tanulmányt, mely a világviszonylatban forgalmazott palettájának legkisebb modellje. A kisautót a január elején Új-Delhiben tartott Auto Expo 2008-n már láthatta a közönség, de az európai bemutató Genfben volt. Az A-star már most megfelel az Euro 5-ös környezetvédelmi normának, CO2 kibocsátása maximum 109g/km.
MÁSODIK KIADÁS
Crossover-tanulmány a Suzukitól
A Suzuki a Frankfurti Autószalonon mutatta be Kizashi névre keresztelt tanulmányát, a futurisztikus, négyajtós limuzin nagy tetszést aratott a nagyközönség nevében. Az október végén esedékes tokiói autókiállításon a japán gyár bemutatja a koncepció második kiadását, a Kizashi 2 már crossoverként próbál majd hódítani. Az eredeti elképzeléshez képest a terepjárós díszítő elemek, az emelt hasmagasság, illetve a gigantikus felnik jelentenek újdonságot, s a Kizashi 2-t összkerékhajtási rendszerrel is ellátták. Kiderült végre, hogy a frankfurti showcarba kétliteres dízelmotort építettek, ezzel szemben a crossovert 3,6 literes, V6-os hajtómű hajtja, méghozzá hatsebességes automata váltón keresztül. Galéria a címre kattintva!
NAGY A KICSIK SPECIALISTÁJÁTÓL
A titokzatos frankfurti Suzuki-tanulmány
A Suzuki jól elhozta Frankfurtba Kizashi névre keresztelt tanulmányát, de tette ezt úgy, hogy sajtóanyagot nem szerkesztett hozzá. Így nem tudjuk, mik a japán gyár távlati tervei az autóval, gyártani fogják vagy nem (nyilván nem), milyen motor került bele (ha egyáltalán van benne), egyáltalán, a Suzukit valóban érdekli-e a nagyautó-piac, vagy ez csak afféle kísérlet. Nem tudunk tehát semmit, de ettől még tény, hogy a Kizashi egy kifejezetten pofás showcar, hihetetlenül masszív hűtőrácsa és szinte a földig lenyúló első fényszórói futurisztikus darabbá teszik. Nem lenne éppen rossz, ha utcára kerülne. Galéria a címre kattintva!