RALI ÉS KÖRNYEZETVÉDELEM
Zöldül a rali
Megy egy ralikocsi a sivatagban. Leáll, szerelni kell. A kellemetlen szervizmunka végeztével a lefejtett fáradt olajat hova önti, a beszennyeződött törlőrongyokat hova dobja a sofőr és mitfárere, hogy minél hamarabb visszaállhassanak a versenybe?... Amíg a sivatagban vagyunk, erre könnyűnek és kézenfekvőnek tűnik a felelet - ami nem jelenti, hogy helyes volna. A végeláthatatlan kőtengeren és homokdűnék között évtizedek óta zajló Dakar és társai esetében is felerősödtek az utóbbi időben a részben éppen környezetvédelmi élő kritikai hangok, de gondoljunk csak arra, mi a helyzet akkor, ha a rali civilizáltabb területen, sűrűn lakott helyen, települések közelében, természetvédelmi parkokat érintve folyik. Mint történt az épp nemrég Magyarországon megrendezett Dakar Series - Central Europe Rally (CER) első állomásán (április 19-26. között). Tehát mi lesz ilyenkor az olajos rongyokkal?
TÍZBE IS KERÜLHET
Közép-Európa Rali 5. nap – Szalayék a 12.helyen
A Jutaspusztán tartott délelőtti 157 km-es gyorson még úgy tűnt, hogy nem lesz ennyire jó napja az egységnek, mivel 10 km-nél lecsúszott az ékszíj Szalay Balázsék Opel Antarájáról, így az összetettben - akkor még - a legjobb magyar párosként 14. egységnek szerelnie kellett és ezzel majd 10 percet veszített. A víz természetesen felforrt, de Tóth György és Szalay Balázs, ha nehezen is, de orvosolta a problémát. Az idővesztesség ellenére továbbra is a legjobb magyar egységként várta a folytatást a Szalay Dakar Team párosa, amely a többiek gondjai miatt megtartotta remek 14. helyet.
ROSSZ IDŐ
Közép-Európa Rali 3. nap – Peterhansel elhúzott
A második romániai versenynapra még jobban dobálóssá vált a terep, így teljesen felborult a sorrend az összes kategóriában. A heves esőzés teljesen elöntötte reggelre a pályát, és még a második körben is gondokat okozott az autóknak és a kamionoknak is. A szervezők a tegnapihoz hasonlóan a mai második szakaszt is lerövidítették.
KÖZÉP-EURÓPA RALI
Sainz nyerte a magyar Dakar első napját, Palik utolsó
Vasárnap délelőtt a Hősök teréről indult útnak az első Közép-Európa Rali mezőnye, a versenyzők összesen 531 kilométert tettek meg a romániai Baia Maréig. A távból mindössze 63 kilométer volt gyorsasági, ezt Dabas környékén teljesítették a pilóták. Folytatás, eredmények a címre kattintva!
ROBBY GORDON AUTÓJA
Alacsonyan repültek a Hummerek Veszprémben
A Közép-Európa Rally-ra készülő amerikai Robby Gordon és a Team Dakar USA a Veszprém melletti katonai lőtéren, a vasárnap kezdődő verseny egyik helyszínén tesztelte versenyautóját. A különleges Hummer H3 kifejezetten a Dakarra és az ahhoz hasonló extrém igénybevételt jelentő versenyekre lett kifejlesztve. A több órás teszten a Hummer néha többet töltött a levegőben, mint az egyébként kemény, murvás-köves talajon, amit Robby láthatóan élvezett. Volt már olyan sztárversenyző, aki panaszkodott a számtalan huplira, Robby Gordon viszont elemében volt.
TECHNIKÁS LESZ
Kis Sándor: Ott leszünk a rajtnál!
Szinte napra pontosan egy hónappal a 2008-as Dakar lemondása után a verseny francia szervezője az A.S.O. február 4-én, Budapesten bejelentette a Central European Rally, azaz Közép-Európai Rali elnevezésű terep-rallye futam megrendezését. Az április 19-26. között megrendezésre kerülő futam hivatalosan is a 2008-as Dakar "pótlása", ám egyben egy új versenysorozat első állomása is. A közel 3000 kilométer össztávú, 1500 kilométernyi gyorsasági szakasszal rendelkező futamnak hazánk és Románia ad majd otthont.
KEDVCSINÁLÓ
Közép-Európa Rali promó videók
A Közép-Európa Ralit 2008. április 20-26. között rendezik meg Magyarország és Románia területén. A rali útvonala Romániát érintve a magyarországi Budapest és Balaton között húzódik. Nagyon változatos és technikás 3000 km-ből áll, amelynek mintegy fele speciális szakasz. A versenyre február 11-től lehet nevezni.