talisman
A Renault leleplezte a Laguna utódját
időpont:2015. július 07. 20:15
szerző:Autoblog
címkék:frankfurti autószalon, laguna, renault, talisman
A Renault büszkén mutatta be a Laguna szellemi utódját, a Talismant, amelynek minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy beleszóljon a „nagyok”, mint a Volkswagen Passat és a Ford Mondeo játékába. A Talisman év végétől lesz kapható.
MINDENT AZ AUTÓRÓL
Novemberben érkezik az új Renault Mégane
2008. novemberétől kerül forgalomba az új Renault Mégane, melyről immár minden részletet tudunk. A harmadik generációs modell jelenti az alapkövet a Renault alsó-közép kategóriás kínálatának megújulási folyamatában. 2010-ig hat újabb önálló karakterű Mégane változat csatlakozik a most debütált Berline, azaz ötajtóshoz kivitelhez. A Mégane új külseje teljesen új belső teret rejt, a kategóriában szokatlan felszerelésekkel, a motortérben pedig felújított és vadonatúj, dCi dízel és TCe benzines motorok kaptak helyet. Négy dízelmotor CO2-kibocsátása nem haladja meg a 120g/km-t, s igen figyelemreméltó a mindössze 1,4 literes, de 130 lóerős új aggregát is. Folytatás a címre kattintva!
IZGALMAS FRANCIÁK
Három új Renault a palettán
időpont:2008. június 02. 12:31
szerző:Autoblog
A Renault komplett modellpalettájának megújulásán dolgozik és ebben ez évben bizony sűrűn találkozni majd új modellekkel, vagy speciális változatokkal. Itthon az újonnan belépő Twingo, a Renault Laguna GT változata és a Grand Modus számít unikumnak, amelyek mindegyike valami különlegeset kínál a maga kategóriájában.
AUTOBLOG-TESZT
Csúcsra tör: Renault Laguna 2.0 dCi Privilege
A Renault új mércét akar állítani a Laguna harmadik generációjával, a felfrissült középkategóriás búcsút intett a minőségi problémáknak. Autoblog-teszt.
NÉGYKERÉK-KORMÁNYZÁS
A Renault megmutatta a legizmosabb Lagunát
A Renault jó előre szólt, hogy a Genfi Autószalonon egy titokzatos tanulmány mellett lerántja a leplet a Laguna-sorozat legizmosabb darabjáról, a GT-ről is, az ötajtós és kombi kivitelben érkező újdonságról most közzétette a legfontosabb adatokat is. Az biztos, hogy formailag nem nagyon erőltették a franciák a sportmodellkedést, a Laguna GT megjelenésével biztos nem fog forradalmat csinálni az utcákon. A GT-kivitel két motorváltozattal lesz elérhető, a benzines kétliteres turbós és 205 lóerőt (305 Nm) teljesít, míg a dízel szintén kétliteres és 180 lóerős (400 Nm). Az új modell legizgalmasabb részlete az Active Drive négykerék-kormányzási rendszer, mely egy számítógép segítségével minden tíz milliszekundumban vizsgálja a kormány állását, a jármű sebességét és a tapadást, majd ezeknek megfelelően állítja be a hátsó kerekek szögét. Galéria a címre kattintva!
TITOKZATOS
Vadiúj tanulmány a Renault-tól Genfben
A Renault genfi terveiről már korábban elárulta, hogy lerántja a leplet az új Twingo sportváltozatáról, valamint a Koleos szabadidőautóról, de a francia gyár még ezeken kívül is tartogat meglepetést a márciusi kiállításra. A standon feltűnik még ugyanis a Laguna izmosított GT-változata, melynek különlegessége, hogy ugyanazzal a négykerék-kormányzási rendszerrel szerelték fel, mely a frankfurti Laguna Coupe tanulmányban debütált. És ezzel még nincs vége, merthogy jön még egy titokzatos tanulmány is, melyről a Renault eddig egyetlen apró információmorzsát sem hullajtott el. Állítólag minden március 4-én, az első sajtónapon derül ki, a Renault sajtótájékoztatóját az előzetes tervek szerint reggel negyed kilenckor, a Nissan prezentációja után tartják.
KISZIVÁRGOTT INFÓK
Négykerék-kormányzás az új Renault Laguna kupéban
A Renault Frankfurti Autószalonon bemutatott tanulmánya, a Laguna kupé csak jövő év vége felé érkezik majd a kereskedésekbe, néhány érdekes technikai részlet azonban már most kiderült róla. Ezek szerint az új modell lesz az első a francia gyár palettáján, melyet az újonnan kifejlesztett Active-Drive rendszerrel látnak el, ez nem mást, mint négykerék-kormányzást takar. Az Active-Drive egy számítógép segítségével minden tíz milliszekundumban vizsgálja a kormány állását, a jármű sebességét és a tapadást, majd ezeknek megfelelően állítja be a hátsó kerekek szögét. Izgalmasan hangzik. A 4,7 méter hosszú modell erősen építkezik majd a frankfurti tanulmány formavilágára, kiállítani először a Genfi Autószalonon fogják. Kiszivárgott már ez-az a motorokról is, két, a Nissannal közösen kifejlesztett háromliteres dízellel (230 és 265 lóerővel), valamint a Vel Satis 3,5 literes V6-os benzinmotorjával lesz kapható. Mindegyik erőforrás megfelel a 2011-ben életbe lépő Euro 6-os normának.
MAGASRA TÖR
Új Renault Laguna 5 350 000 forinttól
Magasra tör a Renault az új Lagunával: a modell a Renault felsőkategóriába való visszatérését hivatott előkészíteni, a kitűzött cél az, hogy az új Laguna minőség és megbízhatóság terén a szegmens három legjobb autója közé kerüljön. A befektetett egymilliárd euró meg is hozta a gyümölcsét; az új Laguna ég és föld az előzőhöz képest, nemcsak csendesebb és igényesebb, hanem vezetési élményben is lepipálja azt. Hazánkban 5 350 000 forinttól vásárolható meg az ötajtós Berline, hétféle motorral és ötféle felszereltséggel. A Grandtour kombi változat 2008. januárjában érkezik.
MEGLEPETÉS NÉLKÜL
Hivatalosan is itt a Renault Laguna kupé
Olyannyira sikerült a Frankfurt előtti kiszivárogtatás az új Renault Laguna kupéval kapcsolatban, hogy a helyszínen kapott sajtóanyagban nem is volt azon a négy képen kívül több, melyek korábban felkerültek a netre. A tanulmány 4,685 méter hosszú, hosszú orra és rövidke hátsó túlnyúlása van, valahogy így képzeli a francia autógyár leendő új kupéját. A koncepció a Laguna padlólemezére épül, a robosztus alumínium hűtőrács erős motorra enged következtetni. Amúgy helyesen, a kupéban debütál ugyanis a Renault-Nissan szövetség új háromliteres, V6-os dízelmotorja, melynek csúcsteljesítménye (kiviteltől függően) 230 és 265 lóerő között lehet, legnagyobb nyomatéka pedig 450-550 Nm. A hajtóművel a kupé hét másodperc alatt gyorsul százas tempóra, váltója hatsebességes automata. Showcarról lévén szó, nagy mennyiségben alkalmaztak az autón ledeket, a szárnyas ajtók különlegessége pedig, hogy a hidraulika bármilyen szögben képes megtartani őket a kényelmes beszállást elősegítve. Szintén Frankfurtban debütált az új Kangoo, mely húsz centivel hosszabb elődjénél, s újabb meglepetésként a Renault készített az egyterűből egy háromajtós, 3,9 méter hosszú változatot, melyet Kangoo Compact Concept néven csodálhattunk meg. Galéria a címre kattintva!
PREMIER ELŐTT
Kiszivárogtak a Renault Laguna kupé fotói
A Frankfurti Autószalon a hivatalos sajtónapokkal ugyan csak kedd-szerdán veszi kezdetét (most szólunk, ott leszünk, számtalan hírrel és frankfurti fotóval jelentkezünk majd!), a Renault Laguna kupét már most megcsodálhatjuk hivatalos felvételeken. Jó taktika, kiszivárogtatás az utolsó pillanatban, másnak már biztosan nem lesz ideje hasonló akcióra. A képek mellé szöveg nem került fel a netre, így csak annyit tudni, hogy a Laguna alapjára épülő tanulmányt a 2004-es Fluence koncepció alapján alkották meg. A szériaváltozat jövőre, a Párizsi Autószalonon mutatkozik majd be. Galéria a címre kattintva!