KÖRNYEZETKÍMÉLŐBB
Hamarosan itt az új Mitsubishi Colt
A Párizsi Autószalonon rántották le a leplet az új Mitsubishi Colt generációról, mely jobban igazodik a márka friss arculatához. A Mitsubishi legkisebb modellje ismét készen áll a harcra az egyik leginkább kompetitív európai szegmensben, ahol az új vagy megújított modellek minden évben összesen 4 millió példányban fogynak. A Colt új generációja Európában októberben vagy novemberben kerül piacra, de a kisautóból készül rugalmas üzemanyag-felhasználású modell is, mely jövő tavasszal érkezik.
MRX09
Új versenyautóval készül a 2009-es Dakarra a Mitsubishi
A Mitsubishi Motors új versenyautót fejlesztett ki a 2009-es Dakarra, melyet ezúttal Dél-Amerikában fognak megrendezni. A Racing Lancer vagy gyári kódnevén MRX09 (Mitsubishi Rally Cross Country X) szakít a hagyományokkal és nem Pajero/Montero alapú lesz, hanem a globálisan nagy jelentőségű Lancer (Japánban Galant Fortis) modellt fogja népszerűsíteni. Az MRX09-ben ráadásul a japán gyártó új fejlesztésű, tiszta üzemű dízelmotorja fog szolgálatot teljesíteni. A Dakaron persze az összkerék-hajtási rendszer is vizsgázik - a Racing Lancerben dolgozó szisztéma optimalizált változata megjelenik majd a jövő utcai Mitsubishi modelljeiben.
CSALÁD LETT
Új Mitsubishi Lancer 3,99 millió forinttól
Mostantól kapható hazánkban az új életre kelt Mitsubishi Lancer Sportsedan, azaz a kompakt modell négyajtós változata. A kilencedik generációs modell jóval feltűnőbb formatervet kapott, s átmentett valamit a nagyszerű Galant arcából is. A négyajtóst nyáron az ötajtós Lancer Sportback fogja követni, az Evolutionre azonban szeptemberig várnunk kell. A Lancer-család a Chryslerrel közösen tervezett és használt globális padlólemezre épül, az összkerékhajtástól a dízelmotorig bármit képes fogadni. Nálunk az alapot az 1,5 literes, 109 lóerős motorral felszerelt Sportsedan jelenti, de a kocsi kapható 1,8 literes 143 lovas benzinessel és 2 literes, VW-csoporttól származó, 140 lóerős turbódízellel is. Az árak 3 990 000 forinttól 7 090 000 forintig terjednek.
PROTOTYPE-S
Élőben Genfből: nagyon szigorú Mitsubishi
A Mitsubishi az Subaru Impreza WRX-et célkeresztben tartva ferdehátú kivitellel bővíti a Lancer palettáját, az egyelőre csak tanulmányként létező modell a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A Prototype-S a szokásos showcaros elemeket leszámítva gyakorlatilag megegyezik a szériaváltozattal, változások tehát csak a részletekben lesznek, az alapkoncepció minden bizonnyal érintetlen marad. Még szerencse, mert élőben - jó értelemben véve - nagyon szigorú az autó. A valószínűleg Lancer Sportback néven szalonokba kerülő újdonságra a hírek szerint már a nyártól felvesznek megrendeléseket. Az autóba ugyanaz a kétliteres, az EVO X-ből kiszedett és 240 lóerősre (340 Nm) "butított" turbós hajtómű került, mely a Lancer Sedan Ralliartba is, a négy, állandóan hajtott kerékre a duplakuplungos SST-váltón keresztül jut el a motor ereje. Galéria a címre kattintva!
MOZGÁSBAN
Videón a ferdehátú Mitsubishi Lancer
A Mitsubishi a Genfi Autószalonon mutatja be a Lancer Prototype-S-t, mely a leendő ferdehátú modell alapjának tekinthető. Íme az autó mozgásban!
PROTOTYPE-S
Kiszivárgott képeken az ötajtós Mitsubishi Lancer
A Mitsubishi a Genfi Autószalonon mutatja be a Subaru Impreza WRX ellenfelének szánt ötajtós Lancert, melyet Prototype-S néven láthat majd a kiállítás közönsége. A név ne tévesszen meg senkit, a bemutatásra kerülő modell inkább tűnik egy szériagyártás előtti utolsó víziónak, semmint tanulmánynak, a végleges változat a genfi showcartól már nem sokban fog eltérni. Nincs is sok ideje a japánoknak a variálásra, a valószínűleg Lancer Sportback néven szalonokba kerülő újdonságra a hírek szerint már a nyártól felvesznek megrendeléseket, sokat tehát nem tudnak változtatni a terveken. Az autóba ugyanaz a kétliteres, az EVO X-ből kiszedett és 240 lóerősre (340 Nm) "butított" turbós hajtómű került, mely a Lancer Sedan Ralliartba is, a négy, állandóan hajtott kerékre a duplakuplungos SST-váltón keresztül jut el a motor ereje. A ferdehátú Lancer formailag is meggyőzőnek tűnik, nekünk tán jobban tetszik, mint az Impreza, dehát ízlések és pofonok... Galéria a címre kattintva!
PROTOTYPE-S
Ferdehátú Mitsubishi Lancer Genfben
A Mitsubishi lohol a Subaru után, a Lancerből ugyanis az Impreza WRX mintájára ferdehátú kivitelt készít. Az újdonság Prototype-S néven mutatkozik be a márciusi Genfi Autószalonon, a japán gyár azonban egyelőre csak skiccet mutatott róla. Pedig az autó biztosan kész van, a tervek szerint ugyanis nyáron már piacra is kerül, mégpedig a(z európai specifikációjú) Ralliart kivitellel együtt. A Prototype-S-ről a Mitsubishi azt állítja, hogy három modellből gyúrta össze: a Concept Sportbackből, az EVO X-ből és a Lancer Ralliartból, melynek a tanulmány szintén előhírnöke. Motorházteteje alá ugyanis a Ralliart kivitelbe szánt, 240 lóerős, kétliteres turbómotor került, melynek csúcsnyomatéka 343 Nm. A Prototype-S-be a duplakuplungos SST-váltót szerelték és természetesen nem hiányzik belőle az állandó összkerékhajtás sem.
RÉGI CSILLOGÁS
Régi és új Mitsubishik a kiállításon
időpont:2008. január 16. 17:31
szerző:Autoblog
címkék:detroit, lancer, mitsubishi, ralliart, starion
A sok csillogó új autócsoda mellett igazi kuriózumot jelentett a Mitsubishi standja, ahol a friss modellek mellett régi, legendás Ralliart versenyautókat és egy 70-es évekbeli sportkupét is meg lehetett csodálni. Az Autoblog.com-os kollégáknak is leesett az álluk az eredeti állapotában megőrzött, 1984-es A-csoportos Mitsubishi Lancer Starion Turbo, az 1981-es Lancer EX 2000 Turbo Group 4 Rally Car, vagy az egy példányban létező, 1972-es Galant GTO R73-X láttán.
TÖLTELÉK
Kémfotón a Mitsubishi Lancer Ralliart
A Mitsubishi új modellt szúr be a Lancer palettájára a mezei szériakivitelek és az EVO X közé, a Ralliart kivitelt a Subaru Impreza WRX ellenfelének szánja a japán gyár (az EVO X marad a WRX STi riválisa). A kémfotón látható Lancer hűtőrácsán ott virít az árulkodó Ralliart logó, s noha belseje nem látható, valószínűleg megvannak az ígért Recaro ülések, a sportkormány és az egyéb kiegészítők is. A Lancer Ralliartba az EVO X kétliteres turbómotorjának letekert változata kerül 240 lóerővel, a hatsebességes, duplakuplungos SST-váltó viszont marad, ahogy az állandó összkerékhajtás is.
PRÓBA
Videón a Mitsubishi Lancer EVO X
Amerikában két szerencsés médium már kipróbálhatta az új Mitsubishi Lancer EVO X-et, íme a mozgóképes beszámoló az Edmunds és a Motor Trend élményeiről!
JAPÁNBAN MÁR ÁRULJÁK
Hivatalos adatok az új Mitsubishi Lancer Evo X-ről
A japán Mitsubishi-kereskedésekben mától rendelhető az új Lancer Evo X, mely két változatban érkezik a piacra. Hétfőn az RS jelű alapváltozat értékesítése kezdődött meg, a csúcsfelszereltségű, duplakuplungos SST váltóval szerelt GSR kivitel valamikor november végén érkezik. Mindkét modellben a kétliteres turbómotor alaposan átdolgozott változata dolgozik, az erőforrás immár 295 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 422 Nm. A hajtómű könnyebb elődjénél, a környezetvédők pedig annak örülhetnek, hogy kevesebb káros anyagot pöfög ki magából. A minden felesleges súlytól megszabadított RS-ben az új S-AWC összkerékhajtási rendszerhez ötsebességes kézi váltó kapcsolódik, a duplakuplungos, hatsebességes SST váltó a GSR kiváltsága. A váltó teljesen automata és kézi üzemmódban is használható, utóbbihoz Normal, Sport és Super Sport módok választhatók ki, fel-le kapcsolgatni a kormány mögötti magnézium fülecskékkel lehet. Jelentős javulást sikerült elérni a torziós merevség tekintetében, az új Evo így nagyobb stabilitással és jobb kezelhetőséggel büszkélkedhet, nem mellesleg pedig a vibrációs és zajhatások is csökkentek. Galéria a címre kattintva!