SPORTOSZTÁLY
Kiszivárgott fotókon az Alfa 149
időpont:2008. október 20. 16:45
szerző:Autoblog
Az Auto Express birtokába jutott két fotó a 147-est leváltó Alfa Romeo 149-es modellről, mely emlékeztet a MiTo-ra, de annál sokkal dögösebben néz ki. A három- és ötajtós változatban jövő év közepén debütáló 149 sokakat külsejével fog meghódítani, nem hiába, talán a legsportosabb kiállású ferdehátú lesz a piacon. A bázismodellbe 120 lóerős benzinmotort ültetnek, a GTA változat pedig 250 egészséges paripát vonultat majd fel. A 149-es első ízben átkel az óceánon is, eljut majd az észak-amerikai piacra is.
VÁLTOZÁST KÉPVISEL
Lancia Delta 4,995 millió forinttól
Tegnap, az egyik budapesti szabadtéri szórakozóhelyen bemutatkozott a Lancia márka életében fordulópontnak számító Delta limuzin. A szép, elegáns autónak semmi köze sincs a régi Deltához, melynek egyes változatai, mint például az Integrale, kiélezett utcai raliautók voltak. A 2,7 méteres tengelytávú, 4,5 méter hosszú Delta háromféle felszereltséggel, továbbá háromféle erőforrással vásárolható meg. A 120 lóerős 1,4 T-Jet bázismodell hazai alapára korrekt 4 995 000 forint, a legolcsóbb dízel (1,6 Multijet 120 LE Argento) 5 695 000 forintért lehet a miénk. Az izgalmas, 165 lóerős 2,0 literes, valamint az 1,9 literes, 190 lóerős duplaturbós Multijet hajtóműre szeptemberig várni kell, csakúgy, mint a Selectronic automataváltóra. Minden hazánkban vásárolt Lancia Deltára négy éves teljeskörű garanciát ad a forgalmazó. Bővebben az ugrás után!
SPORTOS IRÁNYVONAL
Zöld utat kaphat a Lancia Stratos
A Fiat Csoport főnökei mostanában egy különleges Lancia sportkocsi kifejlesztésén tanakodnak, mely hasonlítana a legendás középmotoros Stratos és Beta Montecarlo modellekre és limitált példányszámban, 2011-ben kerülhetne gyártásba. Ha a Fiat Csoport első embere, Sergio Marchionne áldását adja a projektre, a 2009-es Genfi Autószalon közönsége már találkozhatna egy Stratos előzetessel. Bár arra nagyobb az esély, hogy az új Ypsilon és a Delta közé ékelődő sportos, 4,2 méter hosszú alsó-középkategóriás modellt fogják először megmutatni. Annyi biztos, hogy az Alfa Mi.To adja majd a műszaki alapot néhány kisebb Lancia modellnek, mint például a Fulvia és a 2012-ben megjelenő új Musa.
ÚJRA ITT VAN
Júliustól előrendelhető a Lancia Delta
A Delta történelmi név a Lancia életében, másrészt a matematikában a változás szimbóluma. Az új Delta ezért az új Lancia márkafilozófia megtestesítője, új korszakot nyit a patinás márka életében. A középkategóriás kocsi nemcsak temperamentumos, hanem emellett elképesztően stílusos és elegáns. Kétszínű fényezés, exkluzív anyagok, tolható hátsó üléssor és dönthető üléstámlák jellemzik a Deltát, motorterében pedig nagyon korszerű, Euro 5-ös erőforrások találhatók. A tömegből kitűnni vágyóknak tökéletes választás a Delta; hazánkban szeptemberben indul a forgalmazása. Július 1-től azonban a kocsi már előrendelhető, a 120 lóerős 1,4 T-Jet turbómotoros alapváltozat ára körülbelül 5 millió forint.
FEKETÉN-FEHERÉN
Újabb képek a Lancia Deltáról
Íme néhány további kép a Genfi Autószalonon debütált Lancia Deltáról. Nézzék meg feketében is!
DELTA
Élőben Genfből: visszatért a Lancia
Megadta a "nagy visszatérés" módját a Lancia, a Delta prémium kompakt leleplezését kifejezetten nagy felhajtás kísérte. Az autóról korábban minden fontosat megírtunk már, Genfben viszont kiderült, hogy élőben nem annyira meggyőző, mint sajtóképeken. Nekünk annyira a beltér sem tetszik, ezzel együtt biztosak vagyunk abban, hogy nem lesz sikertelen a piacon. Galéria a címre kattintva!
ÚJ INFÓK
200 lóerős, duplaturbós motor a Lancia Deltához
Nagyjából két hét van hátra a Lancia nagy visszatéréséig, azaz a Delta prémium kompakt genfi ünnepélyes leleplezéséig. Hogy a hátralévő idő ne teljen teljes unalomban, a FIAT új képeket közölt az autóról és elárult néhány technikai információt is. Ezek szerint a nyáron piacra kerülő Delta első körben három motorral lesz megvásárolható: az 1,4 literes, benzines TurboJet 120 és 150 lóerős kivitelével, valamint 120 lóerős, 1,6-os, az Euro 5-ös normának megfelelő MultiJet dízellel. Minden erőforráshoz hatsebességes váltó kapcsolódik, ezekből lesz manuális, robotizált és automata is. Később három vadonatúj erőforrással bővül a Delta palettája, érkezik egy 165 lóerős, kétliteres, valamint egy 1,9-es, duplaturbós dízel 190 lóerővel. A benzines kínálat is kiegészül egy duplaturbós egységgel, az 1,8-as Di TurboJet csúcsteljesítménye kereken 200 lóerő. Galéria a címre kattintva!
FONTOS MODELL
Lancia Delta: az első gyári fotók
A Delta a Lancia új márkafilozófiájának első gyümölcse, mely a 78., márciusi Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét. Az elegáns és egyben merész kinézetű jármű a legendás elődök - Aprilia, Appia, Fulvia, Beta, Prisma, Dedra és Lybra - tradícióját viszi tovább és a középkategóriás autók között szeretné megvetni magát. Hossza 4,5 méter, szélessége 1,8 méter, magassága 1,5 méter, míg tengelytávja 2,7 méteres, ezért tágas belső teret kínál. Utasterében a márka identitásának megfelelően csakis luxus kivitelű anyagokkal és színharmóniával találkozunk. A hátsó üléssor sínen csúsztatható, így vagy a hátsó utasoknak, vagy a csomagoknak jut több hely. Az új Deltához Bose hifit, Blue&Me rendszert és navigációt is lehet majd rendelni. Az erőforrások mindegyike turbófeltöltéses, teljesítményük 120-tól 200 LE-ig terjed. A dízelmotorok már most teljesítik az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát. Váltóműből háromfajta hatfokozatú lesz, kézi, robotizált és automata kivitelű. A menetstabilizáló rendszer mellett a Deltában újdonság lesz az adaptív, elektronikusan változó csillapítású futómű. A Delta rendkívül fontos modell lesz az olasz márka életében, mely jövőbeni stratégiáját erre a típusra fogja alapozni.