PICKUP
Itt a platós Dacia Logan
Nagyon vártuk, a Dacia mégsem állította ki Frankfurtban a Logan család legújabb tagját, a pickupot. A rém egyszerűen Logan Pick-up névre keresztelt modell forgalmazása jövő hónapban kezdődik Romániában, induló ára 7250 euró, azaz szerény 1,9 millió forintnak megfelelő helyi valuta (új lej). A Logan Pick-up terhelhetősége 800 kiló, a raktér hossza 1,8 méter. A kétüléses kabinban jut némi hely apró csomagoknak is, az ülések mögött 300 literes helyet alakítottak ki. Az igavonó Logan a 90 lóerős, 1,6-os benzinmotorral, valamint az 1,5-ös dízel 70 és 85 lóerős változatával lesz kapható. Galéria a címre kattintva!
MEGY A BOLT
Durva siker a Dacia Logan
Európában a Dacia értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben tavaly iparági elemzések szerint. A 86 százalékos ugrás elsősorban annak köszönhető, hogy megugrott a Loganok iránti kereslet és bővült a modellválaszték. Franciaországban például 153 százalékkal több Logant adtak el idén januárban, mint egy évvel korábban, 4557 darabot, ezzel a Logan megelőzte egyebek mellett a Mercedest, a BMW-t, a Nissant, az Audit, a SEAT-ot, a Minit, a Hyundait és a Suzukit. Világméretekben tavaly 17,4 százalékkal nőtt a Daciák eladása, 230 473-ra, Romániában 102 062 darabot adtak el.
HANYAGSÁG
Félmillió Logant hív vissza a Dacia
Nagyszabású akciót indított a Dacia, melynek keretében nagyjából félmillió négyajtós Logant hív vissza világszerte. A román gyár összes, 2007 előtt készült autóját visszarendelte ellenőrzésre, kiderült ugyanis, hogy ezeknél a hátsó lökhárító összeszerelése során hanyagság került a munkafolyamatba, a hibás illesztések miatt beszivárgó víz pedig rozsdásodást okoz a hátsó kerékjáratoknál. A díjmentes akcióban a Loganok korrózióvédelmére kerül sor, a munka fél-egy napot vesz igénybe. A Dacia már 2007-ben észlelte a hibát a romániai és orosz gyárban, a tulajdonosok értesítését azonban csak most kezdte meg.
SPORTCSOMAGOK
Dacia Logan versenypályára
Kicsit őrülten hangzik, de igaz: hamarosan 90 lóerős Dacia Loganokkal találkozhatunk különböző versenypályákon és ralifutamokon, a Renault ugyanis három sportcsomagot dob piacra a román limuzinhoz. Külön készült egy-egy a pályaversenyzéshez, valamint az aszfaltos és murvás ralikon való részvételhez szánt Loganokhoz, a fejlesztést teljes egészében a Renault sportrészlege irányította. A projekt mögött álló alapötlet igen egyszerű, a Dacia a lehető legolcsóbbá szeretné tenni az érdeklődők számára a versenysportba való beszállást. Folytatás, galéria a címre kattintva!
HÁBORÚ
Kínai Logan-konkurens készülhet Romániában
A kínai Martin Motors autógyár azt tervezi, hogy négy-öt év múlva gyárat hoz létre Romániában. A cég romániai képviseletének marketing igazgatója szerint egy olcsó szedán modell gyártását telepítenék Romániába, ami elsősorban a Logannak teremtene konkurenciát. A kínai vállalat már megkezdte Romániában a CEO városi terepjáró értékesítését. Eddig 30-at adtak el, jövőre 500-600 értékesítését tervezik. Decemberben két új autót terveznek piacra dobni Romániában, egy háromajtós, UFO névre hallgató SUV modellt, és egy városi kisautót, melynek Bubble a neve.
TÁMAD A DACIA
Biodízel Dacia Logan Sanghajban
Idén a Dacia is részt vesz a Michelin-féle alternatív hajtású autók versenyén, a Challange Bibendumon, a Renault olcsó márkája egy biodízel hajtású Logant vitt a rendezvénynek otthont adó Sanghajba. A Logan eco2 egyelőre csak tanulmány, alapja az 1,5-ös dízelmotorral szerelt Logan limuzin, a 86 lóerős erőforrás azonban nem sima gázolajjal, hanem B30-as biodízellel működik. A Logan eco2 mindössze 97 gramm szén-dioxiddal terheli a légkört száz kilométerenként, fogyasztása 3,8 liter. A hajtóművön kívül a karosszériával is babráltak kicsit a mérnökök, a Logan eco2 egy aerodinamikai csomagot is kapott, melynek része egy hátsó és egy flexibilis első spoiler is. Galéria a címre kattintva!
ÚJ KIVITEL
Elkészült a ferdehátú Dacia Logan
Immár teljes a Renault Dacia Logan-palettája, a francia autógyár év végén piacra dobja Dél-Amerikában a Logan alapjaira épült Renault Sanderót. A ferdehátú, ötajtós modell 4,02 méter hosszú, gyártani a Renault curitibai üzemében fogják, elsőként Brazíliában kerül piacra decemberben. Ezt követi Argentína, majd szép lassan a többi ország, a Dacia-jelvényes, kicsit más arcú európai változat premierje 2008 elejére várható. A Sandero Argentínában az 1,6 literes benzines, illetve az 1,5-ös dízelmotorral lesz kapható, a bioüzemanyag-mániás Brazíliában viszont etanolos Flexfuel-hajtóművekkel kerül piacra, a paletta 1,0 és 1,6 literes motorokból áll majd, a nagyobbik 8 és 16 szelepes változatban is elérhető lesz. Galéria a címre kattintva!
MUNKÁSAUTÓ
Pickup készült a Dacia Loganból
A Dacia Logan Pickup a legújabb tagja a Logan családnak, melynek már lépcsőshátú, kombi és kishaszongépjármű változata is ismert. A romániai Pitesti gyárban készülő Logan Pickup ideális munkaeszköz az iparosok és kereskedők számára, a Logan MCV-re épülő karosszériájával egyszerre modern és robusztus. A Logan Pickup gyakorlatiasság tekintetében is kiemelkedik, terhelhetősége 800 kg, rakodóhossza 1,80 méter és 300 liternyi, utastérben található rakodóhellyel rendelkezik az ülések mögött. A Logan Pickup piaci bevezetése 2008-tól kezdődik, elsőként Romániában. Galéria a címre kattintva!
NÉVCSERE
Nissanként adják el a Dacia Logant
Egy Renault-közeli forrás szerint a Dacia Logan Nissan-jelvénnyel kerül piacra Mexikóban.
KÜLFÖLDRE 80 EZER
Tarol a Dacia Logannal a Renault
Több mint 76 százalékkal növelte nyereségét tavaly a román Automobile Dacia autógyár.
ROMÁN SZABADIDŐAUTÓ
Lecsapták a Dacia Logan kombi tetejét
A francia Heuliez tetőspecialista cég a Genfi Autószalonon bemutatta a Dacia Logan kombiból faragott szabadidőautóját.