SZÁZAS DARABSZÁM
Lesz Maybach kupé?
Limuzinok tekintetében a Daimler ultra-luxusmárkája, a Maybach felveszi a versenyt a Bentley-vel és a Rolls-Royce-szal, ám kétajtós kupé modellje nincsen. Egy német manufaktúra, a Xenatech most megszüntetné ezt a hiányosságot.
A LUXUS LUXUSA
Újjászületett a Maybach Zeppelin
A Maybach visszanyúlt gyökereihez és feltámasztotta a legendás Zeppelin nevet. Az 57/62 modellsorozat új zászlóshajója a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. A tervezők mindent megtettek, hogy az 1930 és 1937 között gyártott, első 12-hengeres német luxusautónak méltó utódot alkossanak. A Zeppelin különleges fényezéssel, páratlan kidolgozású utastérrel, egyedülálló kiegészítőkkel és 640 lóerősre tuningolt V12-es motorral minden idők legfényűzőbb és legerősebb Maybach modellje. A Maybach 57/62 Zeppelinből összesen 100 darabot készítenek, a rövid tengelytávú változatért 406 ezer, míg a hosszú tengelytávú verzióért 473 200 eurót kérnek. Egyedi tételekre is lehet még áldozni, a művészi kidolgozású illatszóró például 3950 euróba kerül. Folytatás az ugrás után!
EGYEDI DARAB
Eladó a Maybach Exelero
Ugye emlékszünk még a 2005-ös, a Stola műhely által a Fulda megrendelésére készített, különleges Maybach Exelero sportkupéra? A csaknem 6 méter hosszú és 2,1 méter széles, sokak szerint Batmobile-ra emlékeztető Exelero-val akkor a Nardo versenypályán 351,45 km/órás sebességet értek el. A 6 literes, 700 lóerős V12-es hajtóművel felszerelt egyedülálló ritkaság pedig immár eladósorban van, kikiáltási ára - kapaszkodjanak meg - 5 millió euró, vagy ha úgy tetszik, 7,8 millió dollár. Azért ez egy kicsit húzós összeg érte, három Bugatti Veyronra is simán futná belőle.
ROSSZ SZÁMOK
Halálos ítélet előtt a Maybach
A Maybach egyetlen új modellt sem tervez mostanában piacra dobni, tavaly mindössze 146 autót adott el, emiatt könnyen elképzelhető, hogy a Daimler teljesen leállítja az ultraluxus márka termelését. A vezérigazgató Dieter Zetsche szerint több tényező is indokolná, hogy a lépést most tegyék meg, nem pedig később, amikor még rosszabbra fordul a helyzet. Zetsche a TheCarConnectionnek elárulta, hogy az eladott 146 autó a tervezettnek csupán tíz százaléka, emiatt semmilyen új vagy frissített modellről szóló tervet nem hagyott jóvá. Az igazgató nem vár sokat a legutóbb bemutatott Landaulettől sem, szerinte a kabrió nem gyakorol majd különösebb hatást az eladásokra. A Maybach később persze visszatérhet, a márka nagy szerencséje ugyanis, hogy a fejlesztési költségek viszonylag alacsonyak, merthogy az 57-es és 62-es limuzin is a Mercedes S-osztály előző generációjára épül. Két éven belül ezzel együtt nem várható újdonság a márka háza tájáról.
330,6 KM/ÓRA
Hatalmas világcsúcs a Brabus Maybachtól
Kétségtelen, hogy a Brabus-féle Maybach 57 a világ leggyorsabb és legexkluzívabb ultraluxus-limuzinja. Eddig is ez a modell tartotta 314 km/órával a gyorsasági világcsúcsot a kategóriában, a 2005-ös rekorddöntésnél az SV12-es duplaturbós motor 640 lóerős változata dolgozott az autóban. A Brabus azonban gondolt egyet és a hajtóművet lecserélte a CLS alapjaira épülő Brabus Rocketben is dolgozó SV12 S-re, mely 640 helyett 730 lóerős. A 6,3 literes erőforrással a Maybach 57 a dél-olaszországi Nardo oválpályáján 330,6 km/órára javította a világcsúcsot, a Rocket 365,7 km/órás rekordjától azonban messze volt. A Brabus persze így is elégedetten távozott a teszt helyszínéről. Galéria a címre kattintva!
TRÜKKÖS
Egy doboz tejjel loptak luxusautót
A tolvajok kreativitása határtalan. Oroszországban legutóbb egy producer Maybachját lovasították meg trükkös módszerrel, mely a következő volt: a tettesek egy doboz tejet vágtak a szélvédőhöz, mire kiugrott a sofőr. Ekkor ketten elkapták, elvették a telefonját, visszatuszkolták a kocsiba és elhajtottak, majd a város határán túl kidobták. A kocsi nem volt biztosítva lopás ellen, mivel tulajdonosa úgy vélte: van sofőrje, testőre, és a Maybach különben is ellophatatlan. A sors iróniája, hogy a lopás idején a testőr éppen a tulajdonost kísérte, így csak a sofőr tartózkodott az autóban.
Fenséges kabrió a Maybachtól
A Maybach Landaulet Study a hatalmas, méltóságteljes limuzinok időszakát hozza vissza a 21. századba. A hagyományokhoz hűen a tető hátsó része nyitható, míg a sofőr fölötti tetőrész teljesen zárt, így a hátsó utasok maradéktalanul élvezhetik a kék eget. Királyi bánásmódban részesülnek azok, akik a két hátsó, fehér bőrrel behúzott fotelben foglalnak helyet. Ezzel az egyedi kreációval a Maybach ismét bizonyította luxusautó-építési szakértelmét.
NYITOTT LUXUS
Maybach-kabrió a Dubaji Autószalonon
A Mercedes luxusmárkájánál, a Maybachnál megfogalmazták ugyan azt a célt, hogy új modelleket dobjanak piacra, pénz azonban ezek nulláról való kifejlesztéséhez nincs, így bárminemű újdonság csak valamelyik meglévő típus átalakításával képzelhető el. Állítólag egy kupé és egy négyajtós kupé érkezhet hamarosan, utóbbi már akár most novemberben, a Dubaji Autószalonon. Az AutoTelegraaf úgy tudja, hogy a Maybach 62 Landaulet néven mutatja be kabrióját, melyből mindössze húsz darabot készít. A névben szereplő, különös tetőszerkezetű Landaulet típusú autók a múlt század első felében voltak divatosak, az elnevezés azonban csak valamiféle tisztelgés lehet a múlt (a Mercedes-Benz 600 Landaulet) előtt, a Maybach-kabrió szinte biztosan hagyományos nyitott tetősként érkezik majd meg.
Beolvadhat a Maybach a Mercedesbe
Pont mikor a Rolls-Royce és a Bentley is rekord eladásokkal büszkélkedhet, úgy tűnik, hogy a stuttgarti luxusmárka, a Maybach nem tud részesülni a piacon a sikerből. Habár a Mercedes-Benz vezetői szerint nem jelent sok költséget a Maybach piacon tartása, de problémát jelenthet a több mint 70 amerikai dealer, akik több mint 500 000 dollárt fordítottak különleges bemutatótermek létrehozására.
MAYBACH 57 S
Fehérben is jól mutat a Maybach
Rendhagyó módon vakító fehér színben állította ki 57 S típusjelzésű limuzinját a Maybach a 78. Párizsi Nemzetközi Autókiállításon. A nagy múltú német luxusautó-márka ezzel újabb lehetőséget kínál ügyfeleinek autói exkluzív megjelenésének egyedi alakítására.