bírja a technika
24 óra alatt 3425 kilométert ment a Porsche villanyautója
időpont:2019. augusztus 19. 18:00
szerző:Autoblog
címkék:elektromos, nardo, porsche, porsche taycan, taycan
Az elektromos hajtású Porsche Taycan bizonyította megbízhatóságát: 24 óra alatt probléma nélkül tett meg 3425 kilométert a Nardó tesztpályán, olykor 42 fokos külső hőmérséklet mellett. Tehát nem kell tartani a villanyos technológiától.
Tíz megrendelő kell
Talán kapható lesz az MTM brutális Audi A1 tuningja
Az MTM tuningcég 450 lóerős, utcán is használható kegyetlen nemesítéséhez csupán tíz ügyfél előrendelése szükséges, hogy gyártásba kerüljön a most még csak prototípusként élő terv. Az autók egyenként legalább 120 ezer eurót kóstálnának, de nem sok ellenfelük akadna.
324 KM/ÓRA
324 km/órával tép az MTM Audi A1
A GTI-találkozón leleplezett Audi A1 Clubsport Quattro láttán mindenkinek leesett az álla: az utóbbi évek legdurvább Audiját állították kerékre Ingolstadtban. Az 503 lóerős fenevad azonban most konkurensre talált, mégpedig az MTM A1 Nardo Edition személyében.
EGYEDI DARAB
Eladó a Maybach Exelero
Ugye emlékszünk még a 2005-ös, a Stola műhely által a Fulda megrendelésére készített, különleges Maybach Exelero sportkupéra? A csaknem 6 méter hosszú és 2,1 méter széles, sokak szerint Batmobile-ra emlékeztető Exelero-val akkor a Nardo versenypályán 351,45 km/órás sebességet értek el. A 6 literes, 700 lóerős V12-es hajtóművel felszerelt egyedülálló ritkaság pedig immár eladósorban van, kikiáltási ára - kapaszkodjanak meg - 5 millió euró, vagy ha úgy tetszik, 7,8 millió dollár. Azért ez egy kicsit húzós összeg érte, három Bugatti Veyronra is simán futná belőle.
ÚJABB SEBESSÉGREKORDER?
G-Power BMW M5 biturbó 800 lóerővel
A G-Power csatlakozott azon tuningcégek táborába, akik egy vagy két turbófeltöltőt kapcsoltak a tízhengeres BMW motorra és megküzdöttek az átírhatatlannak tartott gyári elektronikával. A G-Power Hurricane M5 az idei Nardo nagysebességű teszten az elektronikai rendszer hibájából kifolyólag (víz került bele) "csak" 322 km/órás sebességet tudott elérni, de a cég munkatársai szerint ha minden klappol, ezt simán képes túlszárnyalni. A G-Power célja a Brabus 365,7 kilométeres világcsúcsának a megdöntése. Mivel az M5 1 baros turbónyomáson 800 lóerőt produkál, teljesítményét akár 1000 lóerőig is fel lehet húzni, és akkor...
ÚJRA NARDO
Tunerek rangadója: 390,6 km/óra a legjobb
időpont:2007. november 23. 14:38
szerző:Autoblog
címkék:9ff, brabus, edo, hgp, lorinser, mkb, mtm, nardo, sportec, techart
A 12,6 kilométer hosszú Nardo versenypályán rendezik meg minden évben a tuningautók összecsapását is, hiszen a pálya tökéletes kör formája miatt veszélytelenül lehet kihozni az autókból a maximális sebességet. Idén az MTM Audi Bimoto lett a király, hihetetlen, 390,6 km/órás végsebességgel. Az "erősen" átalakított Audi TT-ben két darab, egyenként 370 lóerős négyhengeres turbómotor dolgozik, melyek egy-egy tengelyt hajtanak.
330,6 KM/ÓRA
Hatalmas világcsúcs a Brabus Maybachtól
Kétségtelen, hogy a Brabus-féle Maybach 57 a világ leggyorsabb és legexkluzívabb ultraluxus-limuzinja. Eddig is ez a modell tartotta 314 km/órával a gyorsasági világcsúcsot a kategóriában, a 2005-ös rekorddöntésnél az SV12-es duplaturbós motor 640 lóerős változata dolgozott az autóban. A Brabus azonban gondolt egyet és a hajtóművet lecserélte a CLS alapjaira épülő Brabus Rocketben is dolgozó SV12 S-re, mely 640 helyett 730 lóerős. A 6,3 literes erőforrással a Maybach 57 a dél-olaszországi Nardo oválpályáján 330,6 km/órára javította a világcsúcsot, a Rocket 365,7 km/órás rekordjától azonban messze volt. A Brabus persze így is elégedetten távozott a teszt helyszínéről. Galéria a címre kattintva!