/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
kizashi, new york, suzuki

KIZASHI 3

Vonzó sportlimuzin a Suzukitól – videóval

időpont:2008. március 21. 10:31

szerző:Autoblog

címkék:

A Suzuki Frankfurtban mutatta be az első Kizashi tanulmányt, a második leleplezésére egy hónappal később, a Tokiói Autószalonon került sor. A japán gyár a harmadik változat reflektorfénybe tolásával New Yorkban lezárta a sorozatot, a Kizashi 3 - ahogy mondják - már kifejezetten közel áll a szériaváltozathoz. Ami azt illeti, mi csak kívánni tudjuk, hogy a Suzuki a lehető legtöbbet tartsa meg a tanulmány megoldásaiból, hiába fedezhető fel benne némi hondás (Accord) és mazdás (Mazda6) hatás, a Kizashi 3 hosszú idő után a legígéretesebb sportlimuzin, amit láttunk. A végleges Kizashi 2010 magasságában érkezik majd az amerikai kereskedésekbe. A tanulmány valamivel kisebb a Mazda6-nál, hosszúsága 4650, szélessége 1900, magassága 1450 milliméter, míg tengelytávja 2800 milliméter. A koncepcióba egy új, 3,6 literes, 300 lóerős V6-os benzinmotor került, melynek kifejlesztése során erősen támaszkodtak WRC- és egyéb motorsport-tapasztalatokra. A Kizashi 3 összkerékhajtást kapott, az erőátvitel hatsebességes, fülecskékkel kapcsolgatható automata váltón keresztül történik. Galéria a címre kattintva!

kia, koup, new york

KOUP CONCEPT

Vadító Kia-tanulmány New Yorkban – videóval

időpont:2008. március 21. 09:31

szerző:Autoblog

címkék:

Na, csak maradt egy kis meglepetés a New York-i Autószalonra, a Kiáról például előzetesen senki sem feltételezte, hogy újdonsággal robbant a kiállításon. A koreai gyár a Koup tanulmányról rántotta le a leplet az amerikai városban, a sajtóközleményben ugyan nem esett ilyesmiről szó, mi azonban mégis feltételezzük, hogy a modell a cee'd alapjaira épül. Ha valóban ez a helyzet, akkor a Koup egyértelműen egy új, elsőkerékhajtású kupé előhírnöke, melynek szériaváltozata akár már jövőre bemutatkozhat. A Koup formailag kifejezetten dögös, elölről hasonlít ugyan kicsit a Honda Civicre, de ettől függetlenül jár a dicséret a gyár Kaliforniában működő dizájnközpontjának, akad jó pár szerethető részlet. A Kia a motorháztető alá egy nagyon izgalmas erőforrást pakolt, a Theta II, GDI közvetlen befecskendezéses kétliteres benzinmotort két turbófeltöltővel bolondították meg, maximális teljesítménye így 290 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 391 Nm 2000-4000-es fordulat között folyamatosan. A hajtómű ereje hatsebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Galéria a címre kattintva!

new york, saleen

S5S RAPTOR

Szupersportkocsi-tanulmány a Saleentól

időpont:2008. március 20. 15:31

szerző:Autoblog

címkék:

A Saleen S5S Raptor néven új szupersportkocsi-tanulmányt mutatott be New Yorkban, az autó V8-as blokkja 650 lóerő leadására képes etanollal üzemeltetve. Noha sokan az S7 zászlóshajó utódjának tartják az újdonságot, a Saleen jelezte, hogy az autó még csupán tervezési fázisban van, gyártásba pedig csak akkor kerül, ha a nagyközönség felől nagy számú pozitív visszajelzés érkezik. A középmotoros sportkocsi V8-asa ötliteres, a 650 lóerős teljesítmény mellett nyomatékára is büszke lehet, mely 853 Nm. Nulláról hatvan mérföldre (96 km/óra) pillanatok alatt, 3,2 másodperc alatt gyorsul a Raptor, végsebessége 322 km/óra környékén lehet. A karosszéria alumíniumból készült, a motor ereje hatsebességes kézi váltón keresztül jut a hátsó kerekekre. Amennyiben az S5S zöld utat kap, két éven belül elérhető lesz, nagyjából 185 ezer dolláros (30,7 millió forintos) áron. Csak összehasonlításul: az S7-ért most 600 ezer dollárt (99,7 millió forintot) kérnek. Galéria a címre kattintva!

camaro, chevrolet, new york

REAGÁLÁS A BENZINÁRAKRA

Kétliteres turbómotort kaphat a Chevrolet Camaro

időpont:2008. március 20. 14:31

szerző:Autoblog

címkék:

Az amerikai izomautóhívek szemében szentségtörésnek tűnhet, a GM azonban kész arra, hogy az új Chevrolet Camarót V6-os és V8-as motorok helyett/mellett négyhengeressel is piacra dobja. A gyár ezzel válaszolna a folyamatosan emelkedő üzemanyagárakra, úgymond bizonyítva, hogy drágaság ide vagy oda, azért érdemes még sportkocsikat vásárolni. Bob Lutz, a GM alelnöke erről újságíróknak beszélt a New York-i Autószalonon, kihangsúlyozva, hogy azért nem egy mezei négyhengeresről lenne szó, hanem arról a kétliteres turbósról, mely a Pontiac Solstice-ban 260 lóerőt teljesít. A Camaróval kapcsolatos eredeti tervek V8-as és V6-os erőforrásokról szóltak, előbbiről még nincs hír, utóbbiról azonban Lutz elárulta, hogy az autóba a Cadillac CTS 3,6 literes V6-osa kerül majd.

acura, new york

AMERIKAI ACCORD

Bemutatkozott az új Acura TSX

időpont:2008. március 20. 11:31

szerző:Autoblog

címkék:

Minthogy a Genfi Autószalonon a Honda már bemutatta az új Accordot, különösebb meglepetés senkit nem érhetett, amikor New Yorkban lehullt a lepel az új Acura TSX-ről. Az európai és az amerikai kivitel között a logókat és a hűtőrácsot leszámítva külső eltérés nincs, a motorháztető alatt viszont értelemszerűen olyan hajtómű dolgozik, ami nálunk nem elérhető. Konkrétan a 2,4 literes benzinmotor módosított változatáról van szó, mely 201 lóerős, nyomatéka pedig 233 Nm, mely ötszázalékos növekedés az eddigiekhez képest. A vásárlók módosított áttételezésű hatsebességes kézi, vagy ötsebességes SportShift automata váltóval kérhetik TSX-üket. Galéria a címre kattintva!

new york, scion

HAKO CONCEPT

Borzasztó ronda tanulmány a Sciontól

időpont:2008. március 20. 10:31

szerző:Autoblog

címkék:

Elképesztően ronda tanulmányt mutatott be a Toyota fiataloknak szóló márkája, a Scion a New York-i Autószalonon. A Hako Coupe koncepció jó esélyekkel pályázik az év legrondább újdonsága címre, európai szemmel nézve az égvilágon semmi vonzó sincs a baltával faragott, robotfejű, dobozszerű újdonságban, melyet a tokió formatervezői részlegnek köszönhet a világ. A kutatók szerint ez az autó testesíti meg a mai fiatalság igényeit, legalábbis azt állítják, hogy kitartóan kutatták az ifjabb nemzedék uralkodó trendjeit, világszerte több felmérést készítettek, a válaszokból pedig ez a valami kerekedett ki. Az egyetlen örömünk, hogy maga a Scion is elismerte Jack Hollis alelnök révén: "Ez a tanulmány nem más, mint egy doboz sportos formába csomagolva." Reméljük, sohasem kerül szériagyártásba... Galéria a címre kattintva!

challenger, dodge, new york

OLCSÓ

Durván 4 millió forint a Dodge Challenger!

időpont:2008. március 20. 08:31

szerző:Autoblog

címkék:

Mindenféle idegeskedést és bosszankodást elkerülendő ritkán szoktunk amerikai árakkal foglalkozni, merthogy nem egy, nálunk prémium kategóriásként forgalmazott modellt kínálnak pofátlanul olcsón a tengerentúlon. Minek mérgelődjünk olyasmin, ami ellen nem tehetünk semmit, ugye. Az új Dodge Challenger alapváltozatával kapcsolatban azonban nem tudjuk és nem is akarjuk elhallgatni az amerikai árat: a New York-i Autószalonon, a leleplezés után a Chrysler-csoport alelnöke, Jim Press elárulta, hogy az autóért mindössze 20 ezer dollár körüli ("low $20 000s") összeget kérnek a márkakereskedésekben. Figyelembe véve, hogy a dollár jelenleg rég látott mélységekbe zuhant a nemzetközi devizapiacon, ez azt jelenti, hogy az autó ára magyar forintra átszámítva mindössze 3,3 millió forint 20 ezer dollár esetén, de még 24 999-cel számolva is csupán 4,1 millió! Ennyit nálunk jobban felszerelt kisautókért is elkérnek, sportkocsit ezen a kontinensen soha nem tudunk majd ennyiért venni. Még a négysebességes automata váltóra tekintettel is alkalmi vétel, nem biztos, hogy nem éri meg áthozni az óceánon. Ja, és az alapfelszereltség olyan tételeket tartalmaz, mint a MyGIG szórakoztató rendszer, mely akár navigációval is kiegészíthető, beépített iPod-dokkoló, 276 wattos Boston Acoustics audiórendszer, bluetooth és angol, francia, spanyol hangfelismerő rendszer. Elképesztő. Galéria a címre kattintva!

new york, pontiac

TARGA

Levehető tetős Pontiac Solstice New Yorkban

időpont:2008. március 20. 07:31

szerző:Autoblog

címkék:

A Pontiac a 2002-es Detroiti Autószalonon bemutatott tanulmány mintájára olyan kupéval bővítette a Solstice modellpalettáját, melynek tetejét az akut napfényhiányban szenvedők egyszerűen leemelhetik. Sajnos, a tető tárolására a csomagtartóban nincs elegendő hely, ezért a Pontiac mellékel az autóhoz egy vászontetőt is, melynek viszont bőven jut hely a hátsó traktusban, ha éppen nincs használatban. A Solstice műszaki adatai nem változtak, bár a levehető tető miatt valamelyest merevítettek a karosszérián és a Pontiac saját tesztjei szerint a kezelhetőség tekintetében is sikerült elérni némi javulást. Az alapváltozatban 2,4 literes, 173 lóerős motor dolgozik, az izmosabb GXP kivitelt pedig egy turbós kétliteres hajtja 260 lóerős teljesítménnyel. Galéria a címre kattintva!

challenger, dodge, new york

NEW YORK

Jönnek a szerényebb Dodge Challengerek

időpont:2008. március 19. 14:31

szerző:Autoblog

címkék:

A Dodge Challenger SRT-8 kivitele már egy ideje bemutatkozott, úgyhogy a gyár elérkezettnek látta az időt arra, hogy lerántsa a leplet a szerényebb, de így is nagyon mutatós változatokról. A premier helyszíne a New York-i Autószalon, a kiállításon egyszerre két verzió is bemutatkozik: a "fapados", SE jelű alapmodell, valamint az SRT-8-hoz kifejezetten hasonlító R/T változat. Az SE alapmodell esetében spóroltak a felnikkel, így a modell megjelenése kicsit suta, meghajtásáról egy 250 lóerős, 3,5 lóerős V6-os motor gondoskodik, melyet négysebességes, nem kifejezetten modern automata váltóval párosítottak. Az R/T jobb választásnak tűnik a maga 5,7 literes V8-as HEMI erőművével, mely 370 lóerőt teljesít. Az autó rendelhető egy új, hatsebességes kézi váltóval is, a motorból ennek segítségével 375 lóerőt préseltek ki, a csúcsnyomaték pedig 539 helyett 548 Nm. Galéria a címre kattintva!

maxima, new york, nissan

SZIVÁRGÁS

Hivatalos fotókon az új Nissan Maxima

időpont:2008. március 19. 13:31

szerző:Autoblog

címkék:

Lassan ott tartunk, hogy a netes fórumok lesznek az autógyártók legnagyobb ellenségei. Manapság szinte lehetetlen úgy megszervezni egy új modell bemutatását, hogy idő előtt ne szivárogjon ki egy-két fotó, ezúttal a Nissan Maximával esett meg a "csúfság". A supernissans.net oldalon jelent meg négy hivatalos sajtókép az autóról, noha a Nissan csak a New York-i Autószalonon szerette volna leleplezni a limuzint. A műszaki adatokról egyelőre nem tudunk semmit, de csak a külsőt nézve kifejezetten pofásnak tűnik az új Maxima. Galéria a címre kattintva!

new york, pontiac

SPORT TRUCK

Visszatér Amerikába az El Camino

időpont:2008. március 18. 16:31

szerző:Autoblog

címkék:

Személyautó alapú pickupot mutat be a New York-i Autószalonon a Pontiac, valami hasonlót, mint amit a Chevrolet 1959 és 1987 között El Camino néven forgalmazott. A Sport Truck ideiglenes névre keresztelt modell a G8 szedánhoz hasonlóan Ausztráliából érkezik, a Holden Commodore Ute típusra épül. A pontos elnevezés az internetezők feladata lesz, a Pontiachoz online lehet eljuttatni a javaslatokat. Eredményhirdetés április 15-én lesz. A Sport Truck raktere 1,8 méter hosszú, peremig pakolva 1,2 köbméter cuccot képes elnyelni, meghajtásáról hatliteres, 361 lóerős, 522 Nm csúcsnyomatékú benzines erőforrás gondoskodik. Galéria a címre kattintva!

new york, pontiac

G8 GXP

Sportlimuzin a Pontiactól

időpont:2008. március 17. 18:31

szerző:Autoblog

címkék:

A New York-i Autószalonon a Pontiac új sportlimuzint mutat be, a G8 GXP igazából nem más, mint a G8 GT erősebb és sportosabb megjelenésű változata. Az autó meghajtásáról a Corvette LS3-ban is dolgozó, 6,2 literes V8-as motor 402 lóerőre "butított" változata gondoskodik, nyomatéka 546 Nm. A G8 GT hatliteres V8-asa "csak" 367 lóerőt teljesít. A Pontiac gondolt azokra is, akik nem érik be a standard hatsebességes automata váltóval, nekik egy új, Tremec TR6060 kódnevű hatsebességes kézi váltót fejlesztettek ki. A G8 GXP nulláról hatvan mérföldre (96 km/óra) 4,7 másodperc alatt gyorsul, a negyedmérföldes távot 13 másodperc alatt tudja le. Galéria a címre kattintva!