megállapodás
Dízelválság: nincs több kitiltás, csereprogramok indulnak
időpont:2018. október 03. 11:55
szerző:Autoblog
címkék:dízel, dízelautó, dízelbotrány, dízelválság, németország, nitrogén-oxid
Megállapodtak a német kormánypártok a dízelválság kezeléséről; a tervek szerint a gyártók támogatják azokat a régebbi dízelautó-tulajdonosokat, akiket a leginkább szennyezett levegőjű városokban autóhasználati tilalom fenyeget. A gépkocsikat lecserélik vagy átalakítják.
új fordulat
ADAC: a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak
időpont:2018. július 16. 18:30
szerző:Autoblog
címkék:dízelmotor, károsanyag-kibocsátás, nitrogén-oxid, peugeot
Az Euro 6d előírást követve homologizált, modern dízelmotorok valós körülmények között is teljesítik a törvényben megszabott emissziós korlátozásokat. Erre a következtetésre jutott a német autóklub is, amikor egy Peugeot 308 kombit vetett alá szigorú vizsgálatának.
új norma kell
Dízel szennyezés: sokkal nagyobb a baj, mint hittük
időpont:2018. június 07. 19:30
szerző:Autoblog
címkék:dízel, emisszió, károsanyag-kibocsátás, nitrogén-oxid, true
Egy szakmai partnerekből álló konzorcium új, független károsanyag-kibocsátást mérő szabványt vezetett be. A TRUE kezdeményezés az eddiginél is riasztóbb képet fest a dízelautók NOx-kibocsátásáról.
tovább él a dízel
Új technológia oldhatja meg a dízelek problémáját
időpont:2018. április 25. 18:40
szerző:Autoblog
címkék:bosch, dízel, emisszió, környezetbarát, nitrogén-oxid, nitrogénoxid-kibocsátás, széndioxid-kibocsátás
A Bosch szerint a dízelnek igenis van jövője. A cég új fejlesztései ugyanis nagyban segíthetik az autógyártókat a járművek nitrogénoxid-emissziójának olyan drasztikus csökkentésében, amellyel már ma teljesíthetik a jövő határértékeit.
verdikt
Rendkívüli: szabad az út a dízelek németországi tilalma előtt
időpont:2018. február 27. 18:40
szerző:Autoblog
címkék:dízelmotor, dízelüzemű, németország, nitrogén-oxid
Precedens értékű döntés született ma Németországban. A lipcsei szövetségi bíróság szerint jogszerű a dízelüzemű gépkocsik környezetvédelmi alapon történő kitiltása a német városokból. Azok az autógyártók, akik nem léptek időben, gigantikus veszteségekre számíthatnak.
1,6 i-dtec
Új dízelmotort kap a Honda Civic
időpont:2017. augusztus 16. 13:00
szerző:Autoblog
címkék:civic, honda, honda civic, i-dtec, nitrogén-oxid
Jövő márciusban egy teljesen átfésült, 1,6 literes, 120 lóerős turbódízel motor érkezik a Honda Civic motorpalettájára, amely az egyik legelső aggregát lesz WLTP ciklussal mért fogyasztási és kibocsátási adatokkal. 9-sebességes automata váltómű is rendelhető lesz.
típus jóváhagyás
Dízelbotrány: meg kell előzni a csalásokat
időpont:2017. április 04. 14:20
szerző:Autoblog
címkék:dízel, dízelbotrány, kibocsátás, nitrogén-oxid, típus jóváhagyás
Az Európai Bizottság és a tagállamok egy évtizede tudják, hogy a tesztmérések eredménye és a tényleges nitrogénoxid-kibocsátás lényegesen eltérnek egymástól, mégsem léptek fel a levegőminőség és közegészségügy védelmében. Ezen sürgősen javítani kell.
vannak különbségek
Harminc modellje valós fogyasztását tette közzé a PSA Csoport
A PSA Csoport nyilvánosságra hozta 30 Peugeot, Citroën és DS modell valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási adatait. Az eltérés egyes esetekben majdnem 3 liter is lehet a katalógus adattal szemben.
sűrített földgáz
CNG-járművekkel idő előtt teljesíthető lenne az uniós célkitűzés
időpont:2016. május 25. 15:05
szerző:Autoblog
címkék:cng, földgáz, közlekedés, nitrogén-oxid, széndioxid-kibocsátás, üvegházhatás
Egyes számítások szerint, ha már a mai naptól gázüzemű járművekre váltanánk, akkor idő előtt lehetővé válna a 2030-ra kitűzött uniós célkitűzés teljesítése. Eszerint 14 éven belül 30 százalékkal kellene csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
fő az egészség
Radikális károsanyag-kibocsátás csökkentésről döntött az Európai Unió
időpont:2015. november 03. 17:45
szerző:Autoblog
címkék:cng, földgáz, gázmotor, károsanyag-kibocsátás, nitrogén-oxid
Az Európai Parlament elfogadta a légköri szennyezőanyagok kibocsátásaira vonatkozó irányelv módosítását. Ez szigorúbb határértékeket ír elő, emellett arra ösztönzi a tagállamokat, hogy hatékonyan csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, például alternatív hajtású járművekkel.