JAVULÓ TENDENCIA
Kibocsátásban a Fiat az első
A JATO Consult 2008-as CO2 tanulmányából a napokban napvilágra hozott néhány izgalmas részletet. 2008-ban is a Fiat került a dobogó legfelső fokára az eladásokkal súlyozott CO2 kibocsátási listán a volumen márkák között 133,7 g/ km-es értékkel, mely az elért értékek közül a legalacsonyabb Európában. A Peugeot lett 138,1g/km-rel a második, egyben a Fiaton kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. Egy év alatt a legnagyobb kibocsátás csökkenést a BMW-nek sikerült elérnie 16 g/km-rel.
KÖZÖS FELLÉPÉS
Fúzionálhat a PSA és a Fiat
Egyesülést fontolgat a francia PSA Peugeot-Citroen és az olasz Fiat - írja a Milano Finanza. A riport néhány nappal azután látott napvilágot, miután a Fiat első embere, Sergio Marchionne kijelentette, vállalatának szüksége lenne egy partnerre, hogy túlélje az autóipart sújtó válságot. Elemzők szerint a PSA - Fiat szövetség eredményes lehet, ugyanis mindkét gyártó komoly részesedéssel bír a kisautók piacán, s már jelenleg is vannak közös padlólemezre épülő kishaszonjármű modelljeik. A két gyártócsoport tavaly 6,2 millió járművet állított elő, nagyjából annyit, mint a Volkswagen vagy a Renault-Nissan. A PSA - Fiat darabszámot tekintve a negyedik legnagyobb autógyár lehetne a Toyota, a GM és a Ford után. Marchionne egyébként még korábban, egy interjúban úgy vélte, a következő két évben konszolidálódni fog az autópiac és végül hatan maradnak versenyben.
VISSZAJÖN A TALBOT?
A PSA olcsó autói Talbot jelvény mögött futnak majd?
A francia autógyártó, a PSA/Peugeot-Citroen fontolóra vette, hogy egy teljesen új, költséghatékony és olcsó márkát vezet be Európában. -adta hírül a La Tribune hétfői száma, a forrás megjelölése nélkül.
VISSZAJÖN A TALBOT?
A PSA olcsó autói Talbot jelvény mögött futnak majd?
A francia autógyártó, a PSA/Peugeot-Citroen fontolóra vette, hogy egy teljesen új, költséghatékony és olcsó márkát vezet be Európában. -adta hírül a La Tribune hétfői száma, a forrás megjelölése nélkül.
PSA GYÁRTÁS
Több PSA autó Kínának
A PSA úgy döntött, hogy támadásba lendül a Volkswagennel szemben és várhatóan Kínában is gyártani fogja 407-es és 408-as modelljeit, illetve a Citroen C5-öt. A francia konszern eddig csak a középkategóriás C-Triomphe modelljét gyártotta Kínában, a 407-est és a C5-öst importálták. A kínai gyártás értelemszerűen óriási megtakarítással járna, hiszen megspórolhatják így a tetemes gyártási költség egy részét és az importvámot.
ELEKTROMOS FEJLESZTÉS
A PSA és a Mitsubishi elektromos hajtásláncot fejleszt
A PSA Peugeot Citroen és a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ma bejelentette, hogy az elektromos hajtásláncok területére irányuló, kiterjedt műszaki együttműködés megvalósíthatósági tanulmányán dolgoznak. A több hónapos projekt városi kisautók számára elektromos hajtásláncok kifejlesztésére, gyártására és alkalmazására irányul. Az elektromos gépjárművek életképességének növelése és piaci bevezetésük meggyorsítása érdekében a két gyártó úgy véli, hogy az elektromos gépjárművek kifejlesztésére és gyártására irányuló együttműködésük kölcsönösen gyümölcsöző lehet.
AZ ÉV MOTORJA
Megvédte címét a BMW biturbó sorhatosa
időpont:2008. május 07. 17:31
szerző:Autoblog
címkék:bmw, év motorja, psa, subaru, toyota, volkswagen
Nem meglepetésre idén a Nemzetközi Év Motorja választáson ismét egy BMW-gyártmányú erőforrás hozta el az első díjat; nos nem az M5/M6-ban dolgozó V10-es vagy az M3-ast hajtó V8-as, hanem a tavaly is győzedelmeskedett 3 literes sorhatos benzines biturbó. A nemzetközi zsűrit ismét lenyűgözte a bivalyerős, szuperpontos direkt befecskendezéses erőforrás, majdnem 100 ponttal többet kapott, mint a második helyezett Volkswagen TSI motor. Az egyik zsűritag azt nyilatkozta róla, hogy "fantasztikus erőforrás, mely egy 1-es vagy egy 3-as szériából is régi M3-ast tud faragni".
H2ORIGON
Új üzemanyagcellás autó a PSA-tól
A PSA Peugeot Citroen és az Intelligent Energy Loughbourough-ban bemutatta H2Origin elnevezésű, közös kutatási projekt eredményét. A H2Origin egy zéró károsanyag-kibocsátású, fejlett technológiájú üzemanyagcellás, elektromos hajtáslánccal üzemelő városi szállítógépjármű. A hároméves együttműködés keretében megszületett bemutatóautó egy Peugeot Partner, melyet elektromos hajtáslánccal és újgenerációs PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) üzemanyagcellával láttak el. Folytatás a címre kattintva!
MINIK
Egyliteres motorcsaládot fejleszt a PSA
A PSA-konszernnek szívügye a szén-dioxid-kibocsátás lefaragása, a franciák eddig is élen jártak a kevésbé szennyező modellek gyártásában. A Peugeot-Citroen most egy még tisztább, igaz, ennek érdekében kis lökettérfogatú motorcsalád kifejlesztésére készül: a háromhengeres, egyliteres egységek 70-100 lóerős kivitelben készülnének, az erősebbek turbófeltöltéssel. A PSA célja, hogy az új motorokkal a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátást 100 gramm alá vigye, méghozzá mindenféle kiegészítő technológia alkalmazása nélkül. Az új motorok két gyárban készülnének, ebből az egyik, a franciaországi már megvan, az évi 600 ezres kapacitású trémeryi üzem 2011-ben indul. Másik helyszínként Kelet-Európát szemelték ki a franciák, a régióban már több országban is megvizsgálták a lehetőségeket. Döntés év közepén várható, a termelés 2012-ben indul.
POSTA
Villanyautót gyárt a PSA
A francia posta (La Poste) elektromos gépjárművekre kiírt nemzetközi ajánlati pályázatán az előzetesen kiválasztottak körébe került a PSA-val társult Venturi Automobiles. A Venturi Automobiles és a PSA Peugeot Citroen a La Poste által kiírt ajánlati pályázatra összefogott a Citroen Berlingo First, vagy a Peugeot Partner Origin típusú szállítóautók elektromos változatainak leszállítása érdekében. A 2007 áprilisában kiírt nemzetközi tender első szakaszában ez néhány tesztautó leszállítását jelenti. A posta alapos értékelésnek veti alá a gépjárműveket 6 hónapon keresztül, majd az időszak végén dönt az 500 küldeményszállító autót érintő beszerzés odaítéléséről. Folytatás a címre kattintva!
HARMADIK TAG
Bemutatkozott a Fiat Fiorino
Bemutatkozott Magyarországon a Fiat és a PSA közösen fejlesztett haszonjármű családjának harmadik tagja is, a Fiat Fiorino. A 3,86 méter hosszú Fiorino egyelőre teherszállítóként kapható, de az év végétől személyszállító változatban is megvásárolható lesz. A furgon értékesítése az 1,3 literes 16 szelepes, 75 lóerős Multijet turbódízel motorral indul, az alapváltozat nettó 2 412 000, míg az SX felszereltségű kivitel nettó 2 675 000 forintba kerül.
BŐVÜL A PALETTA
Új csúcsdízelt kapnak a Fordok
Hamarosan új csúcsdízellel lesznek megvásárolhatóak egyes Ford-modellek, konkrétan a Mondeo, a Galaxy és az S-Max. A PSA-konszernnel közösen fejlesztett 2,2 literes erőforrás csúcsteljesítménye 175 lóerő, maximális nyomatéka pedig 400 Nm, bár ez overboost funkcióval rövid ideig 420 Nm-re növelhető. A hajtóműhöz karbantartást nem igénylő részecskeszűrő tartozik, első Ford-motorként intelligens motorolaj-felügyelő funkciót is kínál. Az erőforráshoz hatsebességes kézi váltó kapcsolódik, átlagfogyasztása modelltől függően 6,2 és 6,7 liter között alakul száz kilométerenként.