ÁTSZERVEZÉS
Teljesen megújul a Saab paletta
A Spyker vallja, a Saab megvásárlásával különleges lehetőséghez jutott. Tervei szerint a márkát egy független, teljesítményorientált, ugyanakkor környezettudatos résmárkaként pozícionálja újra, amely az Audi és a BMW komoly versenytársa lesz.
A SPYKERÉ A SAAB
Megmenekült a Saab
A Spyker Cars NV-jé lett a Saab. A tranzakció lezárta februárban várható, mellyel párhuzamosan leállítják a Saab bezárására irányuló intézkedéseket.
MENTSÜK MEG
Indul a magyar Saab konvoj
A világ sok országában demonstrációkat szerveznek, ahol Saabos konvojok indulnak a helyi GM képviselethez, demonstrálva, hogy hisznek a Saab túlélési képességében. Vasárnap reggel Budapesten is összegyűlnek a Saab hívők.
TOVÁBB ÉL A SAAB?
Újabb ajánlatot tett a Spyker – mégis megmenekül a Saab?
A General Motors pénteken jelentette be a Saab felszámolását, azonban ma újabb remény csillant fel. A Spyker váratlanul újabb ajánlattal állt elő és mások is érdeklődtek.
VISZLÁT SAAB
A GM felszámolja a Saabot
A General Motors felszámolja a svéd Saab autógyárat, miután a holland Spyker sportkocsi gyártó vállalattal kudarcba fulladtak a tárgyalások. A GM szerint a tárgyalások folyamán nem sikerült megoldást találni a felmerült vitás kérdésekre.
NEM VISSZAKOZNAK
72 millió eurós veszteség a Spykernél
A holland sportkocsi gyártó Spyker súlyos pénzügyi válságba került, miután tetemes, 72 millió eurós veszteséggel zárta a tavalyi évet. Az anyagi veszteséget a tavalyi sikertelen Forma 1-es szerepléssel és az akadozó alkatrész-ellátással magyarázzák. Ennek ellenére a Spyker nem adja fel, új modellek piacra dobását és márkakereskedői hálózatának bővítését tervezi például Kínában és Oroszországban. A D8 Peking-to-Paris SUV jövőre, míg a Genfben bemutatkozott, hosszú tengelytávú C8 sportkocsi már az idén megjelenhet az utakon.
PÉNZ KELL
Litván kézbe kerülhet a Spyker
Az anyagilag nehéz helyzetbe került holland Spyker kétségbeesetten kutat befektetőjelöltek után, hiszen a pénzhiány miatt már több új modell fejlesztését is leállította, valamint a Forma-1-ből is kénytelen volt kiszállni. A liechtensteini központú ACI nevű vállalattal a Spyker korábban már szándéknyilatkozatot is aláírt, az üzlet mégis kútba esett, a hollandok ezért új lehetőségek után kutatnak. Legutóbb a litván Snoras bankcsoport került képbe, az anyagi segítség fejében a Spyker tulajdonrészt is átadna a vállalatból. A DutchNews információi szerint tíz napon belül minden lényeges kérdés eldől az ügyben, a Spyker viszont azt mondta, hogy több befektetővel is tárgyal, végleges döntés még semmilyen kérdésben nem született.
TANULÓK MŰVE
Kétmotoros tanulmány a Spykertől
Az igaz, hogy a Spyker anyagi tekintetben nem éppen legszebb napjait éli, de ez nem akadályozta meg egy formatervezői iskola tanulóit abban, hogy megalkossák saját elképzelésüket a jövő holland sportautójáról. A tanulmány a C69 nevet kapta és rögtön két motorral szerelték fel, egy került előre, egy pedig hátra. Az elektromotor és a hagyományos benzines erőforrás kombinációja mögött rejlő gondolat, hogy maximalizálják a jármű hatótávolságát. Videó a címre kattintva!
Elkelt a Spyker Forma 1-es istállója
A Spyker körüli hisztéria lecsendesedése várható attól a hírtől, hogy eladták a Forma 1-es csapatukat. Michiel Mol, a Spyker Cars eddigi vezetője, fia, Jan Mol és 50%-ban az indiai milliárdos Vijay Mallya alkotják a vásárlói konzorciumot. A Forma 1-es csapat pénzügyileg eddig is az anyacégtől függetlenül működött, és ezzel a lépéssel még bizonyosabbá vált, hogy a csapat fennmarad függetlenül attól, hogy mi lesz a Spyker Cars további sorsa.