FURAI CONCEPT
Újabb Mazda sportkocsi a jövőből
A Nagare, Ryuga, Hakaze és Taiki tanulmányautók után a mazda következő meghökkentő alkotása a Furai, melyet a japán gyártó az új RX-8-cal egyetemben a Detroiti Autószalonon (2008. január 13-27.) mutat be a nagyközönségnek.A Furai concept a Nagare (folyam vagy folyás magyarra lefordítva) dizájn filozófia újabb szintjét képviseli. A kocsi egy amerikai Le Mans szériás versenyautón (ALMS), konkrétan a Courage C65-ön alapul, erőforrása pedig egy háromtárcsás Wankel motor 450 lóerős teljesítménnyel. Üzemanyaga a British Petroleum (BP) által előállított E100-as tiszta bioetanol.
A JÖVŐ SPORTKOCSIJA
Meghökkentő tanulmány a Mazdától
Nagyon úgy tűnik, hogy a Mazda mégsem mutatja be Tokióban az RX-7 negyedik generációját, kiállítja viszont a korát messze-messze megelőző sportkocsi-tanulmányát, a Taikit. A Taiki a Nagare dizájnsorozat negyedik darabja, a Nagare, Ryuga és Hakaze tanulmányok által kitaposott ösvényen halad tovább, azt testesíti meg, hogy milyen lehet a jövő frontmotoros, hátsókerékhajtású Mazda-sportkocsija. Noha a Taiki front része is igencsak különlegesre sikerült, az igazán bizarr megoldásokat hátul lelni. Az autó innen nézve olyan, mintha valami űrsikló lenne, a hátsó kerekek elhelyezése pedig egészen különleges. Szerves részei a karosszériának, de mintha egyszersmind külön is lennének tőle, hirtelen ránézve olyan, mint a gyerekbiciklikre borulás ellen felszerelt támasztókerekek. A formai megoldásoknál sokkal fontosabb, hogy a Taikiban mutatkozik be a Mazda új generációs Wankel-motorja, mely a 16X kódjelet viseli. Az RX-8 RENESIS erőforrásához képest a lökettérfogat 1,3-ről 1,6 literre (2x800 köbcenti) nőtt, közvetlen befecskendezési rendszert építettek bele és alumínium oldalborítást kapott. A Mazda a teljesítményadatokat sajnos nem közölte. Galéria a címre kattintva!