aegea
Új szedánnal rukkolt elő a Fiat
Az Isztanbuli Autószalonon (május 22-31.) mutatja be a Fiat új szedánját, az Ægeát, amelyet Olaszországban terveztek és Törökországban fejlesztettek. A négyajtós modellt a bursai üzemben fogják gyártani, és az EMEA térség több mint negyven országában forgalmazzák majd.
FIORINO QUBO
Íme a Fiat új egyterűje
A Fiat új, kis egyterűjét a törökországi Bursában, a Tofas gyárban szerelik össze. A hármasikrek közül a Fiat elsőként vezeti be a gazdag felszereltségű, igazi személyszállító verziót (pl. hátsó üveg szélvédővel), közel fél évvel megelőzve a PSA csoport megfelelő modelljeit. (Tehát a Fiorino Qubo nem egyenlő például a most bemutatkozott Peugeot Bipper Tepee-vel.) E hónapban Franciaországban kezdik meg az árusítást, augusztustól pedig Ausztriában, Lengyelországban és Magyarországon is kapható lesz.
Mindent az új Fiat-PSA kisáruszállító családról
A mindössze 3,86 méter hosszú járművek meglepően jól kihasználható belső méretekkel rendelkeznek, rakterük térfogata 2,5 m3. A lehajtható utasülésnek köszönhetően ez 2,8 m3-re növelhető; ilyenkor a teljes hasznos belső hosszúság eléri a 2,50 métert. A szabályos alakú raktér a kétszárnyú hátsó ajtónak, a nagyméretű oldalsó tolóajtóknak, valamint a rakodóperem optimális magasságának köszönhetően rendkívül könnyen hozzáférhető és megközelíthető.
Új Fiat kisáruszállító nagy névvel
Október 4-én Milánóban, a Transpotec kiállításon mutatkozik be a Fiat Professional új kisáruszállítója, a Fiorino. A Fiorino a Fiat és a PSA Peugeot Citroen közös fejlesztése, de a kocsi gyártásáért a Tofas felel. Az új furgon pusztán 3,86 méter hosszú, de jól kihasználható, 2,5 köbméteres raktérrel és 1,5 méteres belső hosszúsággal rendelkezik. Praktikus részlete továbbá, hogy a hátsó rakodópereme mindössze 53 centiméter magas. A Fiorinót takarékos és környezetkímélő benzines, illetve dízelmotorokkal kínálják majd, a legkisebb dízelnek 4,5 literes átlagfogyasztást és 119 g/km-es szén-dioxid kibocsátást irányoztak elő.A Fiorino értékesítése Olaszországban decemberben kezdődik, később pedig más országokban is piacra kerül. A Citroen Nemónak nevezte el saját Fiorino klónját, míg a Peugeot kisáruszállítóját Bippernek hívják.