SZABADIDŐAUTÓ ÉS KUPÉ
Újabb Hyundai tanulmányautó
A 40. Tokiói Autószalonra készül a Hyundai a sportos QarmaQ-kal, ami egy szabadidőautó és egy kupé ötvözete, ezért a CUV (Crossover Utility Vehicle) elnevezést kapta. A fejlett technológiát felvonultató QarmaQ tanulmány fő innovatív megoldása az "Elastic Front" elnevezésű biztonsági rendszer, amely csökkenti a gyalogosok sérülésveszélyét. A Hyundai Európai Tervezőközpontjában, Rüsselsheimben a GE Plastics-szal szoros együttműködésben tervezett QarmaQ legalább harmincféle technológiai újdonságot vonultat fel, amelyek a Hyundai új, 2008-2014 között megjelenő új modelljeiben lesznek fellelhetők. A QarmaQ emellett könnyebb, erősebb és gazdaságosabb, mint a szegmensében található járművek. Ráadásul nagy arányban újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagokból készült.
METROPROJECT QUATTRO
Hivatalos fotókon az új Audi A1
Az Audi már régen eldöntötte, hogy megjelenik a kisautó-szegmensben is, a vadiúj A1 premierjének helyszíneként a Tokiói Autószalont szemelte ki. A japán fővárosban természetesen még nem a szériaváltozat, hanem "csak" egy tanulmány mutatkozik be, melybe hibrid hajtásláncot szereltek és a Metroproject Quattro nevet kapta. Az autóról, ahogy az mostanában megszokott, idő előtt felkerültek a hivatalos képek a netre, ezekről a legnagyobb jóindulattal sem állítható, hogy valami forradalmi modellt ábrázolnának. Az ingolstadti dizájnerek nem vitték túlzásba a munkát, a Metroproject egy kicsit összetömörített A3-asnak tűnik, semmi csicsás elem, ami a showcarokat igazán érdekessé szokta tenni. Persze, ez lehet azért is, mert az Audi szériaközeli formában mutatja be az A1-et, legalábbis a külsőt illetően, a belső ugyanis ezekkel a műszeregységekkel biztosan nem lenne gazdaságosan gyártható. Hivatalos sajtóközlemény híján egyelőre csak tippekre hagyatkozhatunk a hajtásláncot illetően, állítólag a 150 lóerős, 1,4-es TSI-hajtómű kiegészítéseként egy 41 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyre, ezt lítium-ion akkumulátor táplálja. Galéria a címre kattintva!
CROWN
Luxushibrid Toyota-módra
A Toyota Tokióban mutatja be a Crown luxuslimuzint, mely szinte egy az egyben a Lexus LS600h-nak felel meg. Nagy különbség azonban, hogy a Lexus szériamodell, míg a Toyota csak tanulmányként emlegeti az új modellt, melybe a legkülönfélébb technikai újításokat zsúfolták be, belterét pedig bőrkárpitozással és exkluzív fabetétekkel dobták fel. A Crownban a Toyota legfrissebb, VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) hibrid rendszere dolgozik, mely kétlépcsős vezérlőrendszerével egyenletes gyorsulást, kedvező fogyasztást és alacsony károsanyag-kibocsátást biztosít a csendes üzemmód mellett. Az utasok biztonságára tíz légzsák ügyel.
ELŐZETES
Új Lexus RX Tokióban
A Lexus nyilvánosságra hozta a hivatalos fotókat Tokióban debütáló szabadidőautó-újdonságáról, az LF-Xh-ról. Hiába a modernebb és letisztultabb vonalvezetés, az autó formavilága teljesen ismerősnek hat, de ez nyilván nem is véletlen: a tanulmányból készül majd ugyanis az RX új generációja, a szériaváltozat premierje valamikor 2009-ben várható. Ne tévesszen meg senkit a futurisztikus belső tér, ez csak a showcar tiszteletére készült, a piacra hagyományos formában kerül majd. Műszakilag nincs meglepetés, a 4,8 méter hosszú, 1,895 méter széles és 1,65 méter magas terepjáróba hibrid rendszer került, az elektromotort V6-os benzinmotorral kombinálták. Galéria a címre kattintva!
GYANÚS
Mercedes-szagú tanulmány a Nissantól
A Nissan egyik tokiói újdonsága, az Intima erőteljesen emlékeztet a Mercedes CLS-re, különösen igaz ez a négyajtós luxuslimuzin hátulnézetére. Akad viszont bőven különbség is, a tanulmány például egymással ellentétes irányba nyíló ajtókkal operál, beltere pedig nyomokban sem emlékeztet a mai kor modelljeire. A Nissan szerint az Intima a modern életet testesíti meg, utasterét a fényekkel, anyaghasználattal és műszerfallal úgy alakították ki, hogy minden egyes pillanatban a nyugalom jusson eszünkbe róla. Minden létező biztonsági kellékkel is felszerelték, az autó többek között teljesen körbe van kamerázva, a holttér így nem létező fogalom sofőrje számára. A nyugalomhoz csend dukál, a Nissan ezért egy halk, környezetbarát V6-os dízelmotorral szerelte fel a limuzint, melyről semmilyen adatot nem közölt. Galéria a címre kattintva!
CR-Z
Hibrid sportkocsi a Hondától
Hétfőn még csak annyit lehetett tudni, hogy a Honda bemutat egy sportkupé-tanulmányt a Tokiói Autószalonon, mely a legendás CR-X utódja lehet. Mára kiderült, hogy a koncepció az elődre utaló CR-Z elnevezéssel debütál a japán fővárosban, a hivatalos megfogalmazás szerint a Honda "következő generációs, benzin-elektromos hibrid rendszerrel felszerelt könnyűsúlyú sportkocsiját" tisztelhetjük benne. A tanulmány jellegzetességei a markáns, agresszív hűtőrács, a ledes fényszórók, az elektromos visszapillantók és a 19 colos felnik, amúgy a szélvédőtől a hátuljáig üvegből készült. A belteret illetően a mérnökök igyekeztek valami olyasmit összehozni, ami egyszerre kelt sportos és high-tech érzést, ennek eredményeként a műszerfalon rengeteg a sík, futurisztikus felület. Galéria a címre kattintva!
PALETTE
Praktikus miniautó a Suzukitól
A Suzuki legújabb kisautója a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, a japán gyár a Palette nevet adta neki. Az újdonság egyelőre prototípusként debütál a japán fővárosban, de gyakorlatilag teljesen kész a sorozatgyártásra. Palette 3,4 méteres hosszúságával és 1,48 méteres szélességével kisebb, mint egy MINI, ennek ellenére négy személy számára kínál helyet. A MINI-nél az új Suzuki 33 centiméterrel magasabb, a két oldalsó tolóajtónak hála így kényelmes a beszállás a hátsó padra. A Paletta kétüléses üzemmódban is használható, a hátsó üléssor ilyen esetekben teljesen a padló síkjába hajtogatható. A kisautót egy 658 köbcentis, háromhengeres benzinmotor hajtja, melyhez négysebességes automata váltó kapcsolódik. Galéria a címre kattintva!
NAGYON ERŐS
Hivatalos adatok a Nissan új szupersportkocsijáról
A Nissan GT-R prototípusáról korábban már érkeztek félelmetes hírek, kiderült például, hogy a Nürburgringen jobb időre képes, mint a Ferrarik és Lamborghinik. A Porsche 911 GT2 rekordját az új szupersportkocsi nem tudta megdönteni, de így is nyilvánvaló, hogy remek autót alkottak a japánok. A GT-R tanulmányként még a Skyline nevet is viselte, a hivatalos elnevezésből azonban ez kimarad, így marad a sokatmondó három betű. A hivatalos premier most októberben, a Tokiói Autószalonon lesz, előzetes gyanánt a Nissan elárulta, hogy az értékesítés Japánban már decemberben elkezdődik. A három felszereltségi változatban (Basis, Premium Edition, Black Edition) piacra kerülő GT-R motorházteteje alá egy 3,8 literes, duplaturbós V6-os hajtómű került, melynek csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 550 lóerő. És ami a legjobb: a Nissan szinte hihetetlen árat kalkulált ki a szupersportkocsi számára, Japánban - átszámítva - 48 300 eurótól (12,1 millió forinttól) indul majd, s ugyan Európában nyilván drágább lesz, beszédes adat, hogy mondjuk egy Porsche Turbóért ezzel szemben 140 ezer eurót (35,1 millió forintot) kérnek Németországban.