AZ UTOLSÓ LÁNCSZEM
Videón a 650 lóerős Corvette ZR1
Minden idők legerősebb gyári Corvette-je lesz a ZR1, melyet az amerikai gyártó egy vadonatúj, LS9 kódnevű erőforrással fog szállítani. A mérnökök nem bízták a véletlenre a dolgot, egy kompresszorral 650 lóerőt csalogattak elő a 6,2 literes V8-as blokkból, ami a Dodge Viper SRT 600 lóerején is túltesz. Képek az erőforrásról és videó a kocsiról a címre kattintva!
VIPER VENOM GT
Ezer lóerős szupersportkocsi a Hennessey-től
A Hennessey alaposan ki akarja gyúrni az amúgy sem gyenge Vipert, a tuningcég alkotta Viper Venom GT 1000 lóerős teljesítménnyel és 1500 Nm-es csúcsnyomatékkal érkezhet a piacra. A felpaprikázott motort újratervezett karosszériával ötvözve szeretné a Hennessey bevezetni a Venom GT-t a szupersportkocsik szűk piacára, a célcsoport azonban nem a (Bugatti) veyronos kör lenne, az amerikai cég inkább versenyautóként akarja eladni a Venom GT-t. Az üresen 1250 kilósra tervezett, első pillantásra a Lotus Exige-re hajazó modellt 2,5 másodperc repíti majd százra a duplaturbós, nyolcliteres V10-es motor, 14 másodperc után pedig már 300-on lesz a mutató. A középmotoros, hátsókerékhajtással kombinált alapkoncepcióhoz hatsebességes kézi váltó tartozik, de opcionálisan kérhető szekvenciális is. A Hennessey momentán két prototípus építésén dolgozik, melyek bemutatóját 2009-re tervezi, az autót - különlegessége miatt - mindenképp kis szériában gyártja majd.
UTCÁRA IS
Durva versenyverzió készült a Dodge Viperből
Nem sokkal azután, hogy szkennelt képek jelentek meg a neten a Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó legújabb Dodge Viperről, a gyár hivatalosan is kiadta a sajtóanyagot a pályaversenyzésre felkészített, de ezzel együtt utcai használatra is engedélyezett SRT10 ACR-ről. A hivatalosan november 13-án debütáló gép motorjához nem nyúltak, azaz a motorháztető alatt ugyanaz a 600 lóerős, 8,4 literes V10-es hajtómű dolgozik, mint a sima Viperben. Hogy az SRT10 ACR különleges legyen, a mérnökök kidobáltak belőle minden felesleges súlyt és sportfutóművet toltak alá, de a legjobb munkát az aerodinamikai csomaggal végezték: a hatalmas hátsó szárnnyal lenyűgöző látványt nyújt a sportosított Viper. Galéria a címre kattintva!
Jön a 650 lóerős szuper-Corvette
ZR1-nek fogják hívni az eddig Blue Devil kódnév alatt futó Corvette csúcsmodellt, ami nem kevesebb, mint 650 lóerőt állít csatasorba. A Corvette ZR1 a jövő januárban megrendezésre kerülő Detroiti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. A mérnökök minden bizonnyal az LS3 6,2 literes V8-as erőforrás feltöltött változatát rakják a Corvette orrába, így a ZR1 erősebb lesz a Dodge Viper SRT-10-nél is. A GM ultra-exkluzív modellként szeretné majd jövő év végétől értékesíteni a Corvette ZR1-et, ezért az árcédulán is jóval magasabb összeg fog szerepelni, mint az 505 lóerős Z06 esetében. Utóbbi természetesen marad a kínálatban.
HENESSEY VENOM VIPER
Dodge Viper 1000 lóerővel
Csak 24 darab készül a világ talán leggyorsabb és legerősebb utcai autójából, a Henessey Venom Viperből. Az 1000 lóerős gépszörny 408 km/órát megy.
DODGE VIPER 2008
600 lóerős Vipera
A sportkocsi bolondok örülhetnek. Jön az új, brutális őserőt megtestesítő Dodge Viper, ami még keményebben megy, még kíméletlenebbül fékez és még jobban terelgethető, mint elődje. A Vipera tízhengeres motorja immár bődületes 600 lóerőt és 760 newtonmétert állít elő.
FEKETE-FEHÉR VIPERA
ASC Dodge Viper Diamondback
Az ASC Viper Diamondback névre keresztelt koncepcióautója nagy feltűnést keltett Detroitban, bár a 3,5 másodperces gyorsulást - hely szűkében - nem tudta demonstrálni a tuningcég.
KÍGYÓMARÁS
1500 lóerő a hátsó keréken
Az amerikai mester V10-es Viper motorjai 91-es benzinnel is 1200 Nm-t és 900 lóerőt tudnak - ez azonban csak a belépő, legkeményebb autója 1500 lovas, és alig több mint 8 másodperc alatt ugrik 280 km/órára!