áramütés
Csodálatos villany-roadsterrel tért vissza a Wiesmann
időpont:2022. május 30. 16:05
szerző:Autoblog
címkék:elektromos, project thunderball, roadster, villany-roadster, wiesmann
A két évvel ezelőtt felélesztett német Wiesmann újra azzal foglalkozhat, amihez a legjobban ért: puha és keménytetős roadstereket építhet. S mivel haladni kell a korral, a német manufaktúra egy káprázatos, tisztán elektromos roadsterrel is előrukkolt.
Különcködőknek szól
Különleges modell készül a BMW Z4-es alapjain
időpont:2021. július 15. 16:15
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:bmw z4, boldmen, limitált kiadás, németország, wiesmann, z4 m40i
Aki nem hallotta még a Boldmen nevét, ne ijedjen meg, egy új, kisszériás gyártóról van szó, melyet három, autóiparban jártas úriember alkotott meg, hogy kézzel készült modelljeik az ínyenc autórajongókat elégítsék ki. Első portékájuk a BMW Z4-en alapuló CR4.
Hódít a retro
A Wiesmann márka már nem él, de autói aranyat érnek
időpont:2017. április 24. 18:30
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:autóeladás, rekord, retro, ritkaság, wiesmann
Túl kis volumenűnek bizonyult az alig 25 évet megért Wiesmann márka, ám amit ez idő alatt megalkotott a manufaktúra, az most csillagászati összegekért cserél gazdát. Egy darab a valaha gyártott húsz MF5 GT-ből például 86,8 millió forintért keresi gazdáját.
Lehúzza a rolót a Wiesmann
Újabb prémium autógyártótól vagyunk kénytelenek búcsút venni. Az utóbbi években komoly problémákkal küszködő, tavaly csődöt jelentett német Wiesmannt nem sikerült megmenteni, így végleg lehúzza a rolót.
BRUTÁL VAS
BMW M5 motoros roadster a Wiesmanntól
Tavaly Frankfurtban riogatta először a nagyérdeműt a Wiesmann M5-motoros szörnye, akkor még koncepció változatban. Most azonban megszületett a szériagyártású autó, melyhez később egy nyitható tetejű kivitel is csatlakozik. Az MF5-be a BMW M5/M6-tól kölcsönzött 5 literes V10-es, 507 lóerős aggregátot ültették, mely brutális menetteljesítménnyel ruházza fel a kétüléses kocsit. A nullaszázas sprint csupán 3,9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 310 km/óra. A Wiesmann mérnökei a hétfokozatú szekvenciális manuális váltót (SMG) is a bajor gyártótól kapták. Mivel a gép hátsókerék-hajtású, a hátsó tengelyre ható leszorító erőt nagy hátsó szárnnyal és diffúzoros hátsó lökhárítóval kellett biztosítani. Természetesen önzáró differenciálmű is van, a kerékjáratokban pedig agresszív 19 colos felnik feszítenek. A görgők mögött hatékony fékrendszer dolgozik, perforált kompozit anyagú tárcsákkal. A Wiesmann MF5 alumínium vázon nyugszik, felépítménye üvegszálas, önsúlya ezért csupán 1380 kg.