utolsó felvonás
Színre lép az új Lancia Ypsilon
Az Ypsilon a Lancia egyedüliként forgalmazott típusa Európában, idén pedig, a modell harmincadik évfordulóján, alapos felújítás után áll a közönség elé. Tehát néhány évig még biztosan piacon marad. Már szeptembertől megvásárolható.
A PANDA KÖLTÖZIK
Lengyeleknek az Ypsilon marad
A Fiat döntése az új Panda modell gyártásának Olaszországba telepítéséről nem befolyásolja a lengyelországi Tychy üzem termelését, ott a régi Pandák és az Ypsilonok készülnek.
GENF
Delta Executive, a Lanciák zászlóshajója
A Fiat csoport luxusorientált márkája, a Lancia a Delta Executive változattal megalkotta a sorozat csúcsmodelljét, melyet először a Genfi Autószalonon lehet megtekinteni. Az autóban az 1,8 literes, 200 lóerős Di Turbo Jet motor dolgozik (1,75 TBi az Alfánál), új hatfokozatú automataváltóval párosítva. Mindamellett, Genfben ünneplik premierjüket a Musa és az Ypsilon kettős üzemű, földgázzal is hajtható modelljei.
SPORTOS IRÁNYVONAL
Zöld utat kaphat a Lancia Stratos
A Fiat Csoport főnökei mostanában egy különleges Lancia sportkocsi kifejlesztésén tanakodnak, mely hasonlítana a legendás középmotoros Stratos és Beta Montecarlo modellekre és limitált példányszámban, 2011-ben kerülhetne gyártásba. Ha a Fiat Csoport első embere, Sergio Marchionne áldását adja a projektre, a 2009-es Genfi Autószalon közönsége már találkozhatna egy Stratos előzetessel. Bár arra nagyobb az esély, hogy az új Ypsilon és a Delta közé ékelődő sportos, 4,2 méter hosszú alsó-középkategóriás modellt fogják először megmutatni. Annyi biztos, hogy az Alfa Mi.To adja majd a műszaki alapot néhány kisebb Lancia modellnek, mint például a Fulvia és a 2012-ben megjelenő új Musa.