2010-től hibrid motorok a Forma-1-ben
A környezetvédelem elkötelezett híve, Max Mosley FIA-elnök állítólag megegyezett a Forma-1-es csapatokkal a hibrid motorok 2010-es bevezetéséről.
Nem éppen ebben a szezonban kezdődtek a kulisszák mögötti egyeztetések a Forma-1 jövőjéről, az egyik kulcskérdést évek óta a motorok jelentik. Ettől az idénytől fogva – a költségek lefaragását elősegítendő – felfüggesztették a hajtóművek fejlesztését, ezt ugyan ellenezte néhány gyártó, de végül kénytelen voltak engedni a nyomásnak. Az auto, motor und sport című szaklap értesülései szerint Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke most késznek mutatkozik valamiféle kompromisszumra: a magazin úgy tudja, hogy a jövőben egy idény alatt egy alkalommal előre lehet majd lépni egy fejlesztési stádiummal, cserébe a kisebb, kevésbé tehetős istállóknak szezononként maximum tízmillió euróért kell motort biztosítani.
Az ams szerint a háttérben arról is megegyezés született Mosley és a csapatok között, hogy 2010-től hibrid motorok kerülnek a Forma-1-es autókba. Az erőforrások továbbra is nyolchengeresek lesznek, csúcsteljesítményük 675 lóerő lesz, melyhez a fékezésekkor visszatáplált energia révén 80 lóerőt adhatnak majd hozzá a pilóták a kormányon elhelyezett gomb megnyomására. Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz főguruja máris kritizálta a terveket, szerinte a Forma-1 már így is “elég zöld”, feleslegesek a további lépések.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)